6 Haziran 2017

Ne Okudum #78

Herkese merhabalar

Kafka Okur'un 15. sayısı ilginçti. Bir yüzünde Jean Paul Sartre, diğer yüzünde Simone de Beauvoir vardı. İki taraf da ayrı ayrı onlardan bahsederek başlıyor. 2 tarafta da öyküler, yazılar, anlatılar çok güzeldi. Epey keyif aldığım bir sayı oldu.




Altını çizdiklerime gelince :

** Savaşın eksilmesini bekliyordu.
     Savaş eksilmiyordu, önce babalar eksildi, sonra ağabeyler eksildi. Savaş eksilmedi. (Sevgi Soysal)

** Ne çok yalan söyleniyordu yeryüzünde;
     sözle, yazıyla, resimle ya da susarak. (Yusuf Atılgan)

**Dünya hassas kalpler için cehennemdir. (Müstesna Bir Delinin Ardından, Kaan Murat Yanık)

** Ne verip alamadığım var şu sizle,
     -Sözle, gözle, ille tuz, buzla
      Yıkandı zaman
      Kirlendi su.
      Tuz, göz, söz ille siz!
      Hangi ara kirlendiniz.
      ...
      Atıl olan her şey gerçek,
      Batıl olan her şey yalan
      Çeliğin bile haddine değil,
      Bükülmeye yeltenmişse zaman. (Zaman Muhakemesi, Bahri Butimar)

** Bir insanı, bir hayvanı, tabiatın bir parçasını, bir romanı sevmenin aslında kısa ve hızlı yaşanamayacağının farkına vardığımızda; belki de hayatımızı aslında hiç yaşamamış olduğumuzu anlayınca ne yapacağız? (Var Olmak Bir Selfie/Özçekim Sorunu Mu?, Buket Uzuner)

6 yorum :

  1. 15. sayıyı kaçırdığıma üzüldüm şimdi. Neyse ki son sayı da çok güzel hele o kitap ayraçları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeet^^ Hiç sayı kaçırmamaya çalışıyorum ben bakalım:)

      Sil
  2. arkadaş kitap felan okumaz oldum ne oldu bana böyle :D

    YanıtlaSil
  3. "Ne çok yalan söyleniyordu yeryüzünde; sözle, yazıyla, resimle ya da susarak." çok güzel bir sözmüş...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose