5 Mayıs 2017

Roma Gezi Rehberi #1

Herkese merhabalar

Bir önceki yazım, İtalya turumuzda ilk durağımız olan Napoli'ydi. Oradan çıkınca direkt Roma'ya geçtik otibisle. Akşam vardığımız ve otel Roma'nın çook dışında olduğu için otele tıkılı kaldık -.- (bkz : turla gitmenin dezavantajları)
Neyseki restoranı çok güzeldi de pizzadır, şaraptır keyfimiz yerine geldi biraz :P

Ertesi sabah direkt Vatikan için yola koyulduk. Dünyanın en küçük ülkesi, Hristiyanlığın merkezi.


Kıyafete kesinlikle dikkat ediyorlar! Mini etek, şort, askılı üst filan giymeyin Vatikan'a giderken.
Tur rehberimiz çok önemli değil yeaa bakmıyolar dedi ve birçok kız dışarda kaldı, içeri alınmadı. Benim 2. gidişim olduğu için ilkinden hatırladığım üzere temkinliydim, usturuplu adaplı giyinmiş mutaassıp bir kızcağızdım, sorunsuz girdim :D :D

Kuyruk oldukça uzun. İçerde rehber yasak bu yüzden ya kendiniz dolaşıyor ya rehber tutuyorsunuz. Biz kendimiz gezdik ama rehberle çok daha anlamlı olurdu. Audioguide alamadık. Kapalı yok gibi bir şeyler dediler.



Michelangelo'nun meşhur Pieta'sı

San Pietro Bazilikası da Sistine Şapeli de şahane! Yapımda ve yayında emeği geçen Michelangelo'nun ellerine sağlık. Her yere ağzımız açık baktık. Defalarca göreni bile büyüleyecek kadar güzel içi.


Çektiğimiz fotoğraf ya karanlık çıkmış ya net değil ya biz varız diye koyamadım çok. Bir de her noktası ayrı güzel! Hangisini seçeyim bilemedim:(



Vatikan'dan çıkışta Colosseum'a gittik. İçine girmedik. Sadece fotoğraf çekildik:/




İtalya yazın vacır vucur insan ve turist kaynıyor:D



Piazza Vittorio Emanuele II, İtalyanların hiç sevmediği bir bina. Nedeni ise arkasındaki tarihi dokuya(Kolezyum, Roma Forumu) uymaması, o dokuyu bozduğunu düşünmeleri. Zafer Anıtı diye geçen bu yapıda ortada, İtalya’nın ilk kralı olan II. Vittorio Emanuele‘nin heykeli var ve ona adanmış.



Gelelim aslı Trevi Çeşmesi olan meşhur Aşk Çeşmesi'ne:) Anormal kalabalık olduğu için bi romantik düzgün resmimiz yok arkadaş. Yyyyani var ama ben çok beğenmedim:P Instagramıma bi tane koymuştum



Burda da sanırım 1 saat serbest zamanımız vardı. Koştur koştur İspanyol merdivenlerinin oraya gittik. Çünküüü İspanyol merdivenleri bahane, Pastificio ve Pompi şahane idi:)



Buranın nesi meşhur derseniz : ev yapımı makarnası!
Neden bu kadar meşhur derseniz : sadece öğlen açıklar ve özellikle bazı günlerde 2 saat içinde tüm makarnaları bitiyor dükkanı kapatıyorlarmış
Ne çeşitler var derseniz : Her gün 2 çeşit çıkıyormuş. Biz gittiğimizde carbonara(içinde domuz eti var) ve napoliten soslu makarna vardı. Oysa hayalimde mantarlı, sebzeli makarnalar vardı:(
Nasıldı tadı derseniz : Ben beğendim, farklı bi çeşit olsaydı daha çok keyif alabilirdim ama oldukça güzeldi, yanına da pet bardakta şarap:) Eşim çok sıradan buldu, beğenmedi.


Pastificio'nun hemen karşısında Pompi diye bir pastane var. Tiramisuları meşhur. Bi çilekli bi muzlu tiramisu aldık=) Buarada garsonlar inanılmaz Türkçe konuşuyor, İtalya genelinde hatta! :))



Tiramisu şahaneydi. Tadı oldukça hafif olduğundan 2 tane daha bile yiyebilirdik. Ama bizim bildiğimiz tiramisuyla alakası yok, daha çok yaş pasta gibi tadı. İtalyanların orjinal tiramisularını da ben pek beğenmiyorum gerçi, en güzeli anneminki sonra benimki:P



İspanyol merdivenlerinin önü


Tadilattaydı:/

Burdan sonra kimisi gruptan kimisi(içinde bizim olduğumuz kısım) Castel Gandolfo ve Nemi'ye gitti. Bunu 2. Roma yazısında anlatıcam.

Geziden dönüşte otele uğradık üstümüzü değiştirdik ve Roma gecelerine aktık:P Yine grubun bi kısmı, ekstra ücretli olan gladyatör şovlu bilmem neli roma gecesine katıldı. Bi kısmımızı da Trastevere'de bıraktılar.


Trastevere'yi epey merak ettiğimden ve orada da kaydettiğimiz mekanlar olduğundan biz burda takılmayı tercih ettik. Diğerleri köprüden merkeze doğru ilerledi.

Gecenin ilerleyen saatlerinde merdiven tıklım tıklım genç kaynıyor. bi güzel şarkı söyleyip dans ediyolardı ki <3


Kaydettiğimiz restoranın önünde kuyruk vardı. Bende fırsattan istifade Erkut'u kuyrukta bekletip kendim hemen fırladım sola doğru. Orda çok tatlı hediyelik eşya dükkanı buldum. Çok orjinal eğlenceli kartpostallar, mutfak önlüğü filan aldım:P

Dönüşte bi baktım beyimiz prosecco filan içiyo garsonla laflıyo:) Çalışanlar çok tatlı çok konuşkan. Beklerken de prosecco ikramları var=)


Başlangıç olarak meşhur enginar kızarmasını ve peynirli patates kızartmasını istedik. Müthişti! Yan masamızda turist çift de denemek istedi onlar da bayıldı:D Enginarsevmez Erkut bile bunu evde yapabilir miyiz diyip durdu:D



Erkut her zamanki gibi 4 peynirli pizza söyledi ben enginarlı, mantarlı bişiler. Epey başarılıydı^^




Burdan çıkışta biraz yürüyüş yaptık ve Fior di Luna'dan dondurma yedik. Burası da epey meşhur. Ama biz bayılmadık o kadar.







Dönüşte otobüsü beklerken köprünün altında birsürü stand olduğunu gördük, bi panayır vardı sanırım. Çok merak ettik ama yine zamanımız bitmişti:( Roma'ya doyamadan ayrıldık...


Yukarda bahsettiklerim dışında yapalım diye kaydedip yapamadıklarımız, bi sonraki sefere kalanlar:


Roma'da gezilecek yerler

Roma'da gezilecek, gez gez bitmeyecek milyon tane var. Bilindik yerler dışındakileri not etmiştim.
  • Piazza Navona
  • Pantheon
  • Villa Borghese'de bisiklete binmece
  • Via Frattina'da butik dükkanları gezmece

Roma'da ne yenir
  • Pizzeria alle Carrette- 4 peynirli pizza, vino di casa
  • Pizzeria da Baffetto -pizza, vino di casa
  • Ristorante alla Rampa-midyeli spagetti, kızarmış sebze tabağı, bianco vino di casa
  • Pasticceria Danieli, Caffe Barberini, Linari ve Il Cornettone'de kruvasan
  • Gelateria Frigidarium, Gelateria del Teatro, Gelateria della Palma, La Romana'da dondurma
  • Cioccolato e Vino- gece takılmak için, shotları başarılıymış
  • Ai Tre Scalini- lasagne e vino, şarap barı



Bi sonraki yazı için beklemede kalıın^^



4 yorum :

  1. Harika bir yazı olmuş! Kesinlikle bir kenara kaydediyorum burayı :* Devam yazısını da dört gözle bekliyor olacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tavsiyeler daha çok yeme içme üzerine oluyor :P Çok teşekkür ettim tatlışım:-*

      Sil
  2. Yüzümde kocaman bir gülümsemeyle okudum ya çok güzel anlatmışsın :DD Enginar kızartmasını evde deneyince sonucu bir haber verirsiniz artık ona göre listeye ekleyelim biz de ^^ Minnak gurme arkadaşım Roma'ya gidip de tiramisuları beğenmezmiş boşuna o isimle nam salmadın en güzel tiramisu sizde ayol ona ne şüphe zaten :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha valla tarifini bi bulsam yapacam da yok anam:D Nihahaha yyyaniie şimdi tiramisu diyince seçiciyiz artık:p bir de sana yedirmem lazım=)

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose