6 Mayıs 2017

Ne Okudum #76

Günaydınlar herkeseee

Bu kitabı bitireli 2 hafta rahat olmuştur ancak yazabiliyorum. Orhan Pamuk benim de savunduğu görüşler açısından önyargılı olduğum bir yazar. Fakat edebi yönüne diyecek hiçbir şeyim yok. Daha önce kendisinin Masumiyet Müzesi adlı kitabı lisede zorunlu olarak okutulduğunda epey beğenmiştim. En son çıkan Kırmızı Saçlı Kadın kitabını da merak edince bir deneyeyim dedim.



Cem sıradan, zeki, yetenekli bir çocuk. Efsanelerden ve babasıyla olan ilişkisinden çok etkileniyor. Ve ömrü boyunca yaşadıklarını hep efsanelerle ilişkilendirip onların peşine düşüyor, kafasını kurcalıyor. 

Kitabın başlarında sıkıcı bir çırakken olaylar biranda bambaşka şekillenip oldukça sürükleyici hale geliyor. Kırmızı Saçlı Kadın ise onun tiyatrocu ilk aşkı, platonik. Ama sonra bu kadın nerelerden çıkıyor şaşakalırsınız. Tam bir Türk filmi tadındaydı kitap. Dizisi çekilse eminim acayip tutar ülkemizde. Drama üstüne drama..! 

Yine de kurgu, anlatış, akış öyle güzeldi ki "yuh, yok artık, o kadar da değil!" diyemiyosunuz. İnce bir kitap zaten baş kısımlarını atlatınca gerisi çok hızlı geçiyor. Puanım 8/10

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose