18 Mart 2017

Ne İzledim #62

Herkese merhaba

Geçtiğimiz 2-3 hafta içinde aşağıdaki filmleri izledik. Değişik tarzlarda öneriler mevcut:) Buyrun başlayalım=)


The Imitation Game: Enigma : 2. Dünya Savaşı sırasında İngiltere Almanların kullandığı şifreleme sistemi olan Enigma'yı bir türlü çözemez ve bunun için bir ekip kurar. Ekipteki tiplerden biri de genç profesör Alan Turing'dir. Değişik bir yöntemle denemeler yapar bakalım çözebilecek mi:) Bu tarz biyografik filmleri çok seviyorum ve kesinlikle tavsiye ederim. Puanım 8.3/10






The Wind Rises (Rüzgar Yükseliyor) : Hayao Miyazaki filmi olunca beklentim epey yüksek olduğundan mıdır nedir pek beğenmedim. Çocukluğundan beri uçak tasarımcısı olmak isteyen Jiro iyi bir kurumda işe başlıyor. 2. Dünya Savaşı da başladı başlayacak, kendi istediği gibi çalışıyor buarada çocukluğundan gelen bir kız var filan. Konu güzel işlenebilirdi ama sanki boşluklar var. Fazla durgun biraz sıkıcıydı. Puanım 6.8/10






Arrival (Geliş): Dünyaya inen bir uzay gemisiyle birlikte uzaylılarla iletişim kurmaya çalışan bir grup insanın hikayesi bu da:) Daha çok tabi dilbilimci Dr Louise Banks (Amy Adams). Diğer uzaylı filmlerinden hem uzaylılar hem de dil oldukça farklıydı. İlginç sonlandı. Puanım 7.7/10





The Hunger Games(Açlık Oyunları) : Yıllardır her kim bahsettiyse hep övgüyle bahsetti hem kitaplarından hem filmlerinden. Kitaplarını okumadıysan filmleri de aynı tadı veriyor filmlerini izle dediler. Nihayet nasip oldu:) 2 günde tüm seriyi bitirdik:) Başta Uyumsuz-Kuralsızlara benzettim. Filmler giderek birbirine mi benziyor ne? Jennifer Lawrence şahane olmuş role. Kitabı bilmesem de çok yakıştırdım çok beğenirim kendisini. Tabi bi onu bi bunu öperek uyuz etmedi değil ama neyse:D
İlk filmin konusu beyazperde den : Yakın bir gelecekte Kuzey Amerika kuraklık ve arkasından gelen yangın ve kıtlıklarla zayıflayarak çökmüş; yerini bir başkent ve 12 eyaletten oluşan Panem adında bir ülkeye bırakmıştır. Bu yeni ülkede her sene eyaletlerden kura ile seçilen ikişer gencin katıldığı "Açlık Oyunları" düzenlenmektedir. Kısmen eğlence amaçlı, kısmen de halka göz dağı vermeyi hedefleyen bu oyunlar, ayrıca tüm Panem ülkesinde televizyonlardan da izlenmektedir. 24 farklı 'yarışmacı' bütün televizyon seyircilerinin gözleri üzerindeyken, rakiplerini eleme ve hayatta kalma mücadelesi vermektedirler. 
Katniss'in 16 yaşımdaki kız kardeşi Primrose, maden yataklarıyla ünlü eyaletin 'kadın yarışmacısı' olarak seçildiğinde Katniss onun yerini almak için gönüllü olur. Erkek katılımcı Peeta ile Katniss, kendilerinden yaş ve kuvvet açısından daha büyük, güçlü ve ömürleri boyunca bu an için eğitilmiş olan rakiplerine karşı ayakta durmaya çalışırlar...
Puanım 7.9/10

The Hunger Games :Catching Fire (Açlık Oyunları : Ateşi Yakalamak): Katniss ve Peeta 74. Açlık Oyunlarını kazandıktan sonra tüm bölgelerde bir zafer turu yapmalar gerekiyormuş. Bu tur sırasında isyanların başladığını fark ediyorlar Katniss her konuştuğunda. Başkan Snow Katniss'e bu yüzden gıcık kapıyo ve o ölsün artık diye bi oyun daha düzenliyor. 75. Açlık Oyunları, 25 yılda bir düzenlenen Çeyrek Asır Oyunları olacak ve bunda daha önce kendi bölgelerinin kazananları yarışacak diyor. Bu sefer herkes güçlü herkes zeki anacım. Neyse ki bunlar ekibi iyi kuruyor. Puanım 7.8/10

The Hunger Games Mockinjay Part-1 (Açlık Oyunları: Alaycı Kuş Part 1) : 12. Bölgenin talan edilmiş halde olduğunu gören Katniss deli olur. Bir yandan hiçbir şeye karışmak istmez bir yandan Peeta'yı kurtarmak ister. Buarada kendileri 13. Bölgede anne, kardeşi de yanında. Sonu fena. İyiki ard arda izledik yoksa bekleyemezdim:D Puanım 8/10

Part-2 : 13. Bölge'den bir ekip yola çıkar Başkan Snow'u öldürmek hedefleri. Yalnız Katniss'i ortadan kaldırmak isteyen sadece Snow değildir. Bu bölümde verilen kayıplar çok üzücüydü:( Şaşırtıcı ve güzel bir son oldu. Puanım 8.1/10





Recep İvedik 5 : Eurasia olimpiyatlarında Türkiye'yi temsil edecek genç sporcular zehirlenince iş Recep'e ve onun kurduğu ekibe kalıyor. Gırgır şamata gerisi:D Bazı yerleri yine aşırı abartıydı, hatta iğrençti bazı yerleri çok komikti ama genel olarak fena değildi. Birkaç oyuncunun performanslarını çok sahte yapmacık eğreti buldum. Bence Recep İvedik serisi artık devam etmemeli. Şahan'ı çok seviyor olmama rağmen sıkılmaya başladığımı hissettim. Puanım 6.7/10



Aralarından izlediğiniz var mı? Sizin önerileriniz neler?

8 yorum :

  1. The Wind Rises'ı izlememiştim.Listeme ekliyorum öyleyse...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Geliş in bize verdiği mesaj etkilemişti beni. Ne yaşayacağını başına ne geleceğini bile bile yinede evet deyip yaşamak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçketen sonu ve mesaj değşikti o cezbediciydi zaten filmde bence=)

      Sil
  3. animasyon ve Recep İvedik dışındakileri izledim Arrival fena değildi ama imitation game tabi ki favorim .. recep ivedik ise asla seyretmem dediklerimden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep ivedik sever nadir bayanlardanım ama baydı biraz artık:/ muhtemelen şahanı çok sevdiğimden seviyorum^^ benim de imitation game favorim oldu aralarından çok etkileyiciydi^^

      Sil
  4. Recep İvedik final olsun artık :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose