9 Mart 2017

Izmir Mekan Tavsiyeleri

Herkese merhaba

Geçen yıl bu zamanlar İzmir'e bi kaçamak yapmıştık. Amaç vize başvurusu olsa da gittiğimiz yerlerde gezmeyi, sevdiklerimizle görüşmeyi olduğu kadar yiyip-içmeyi de çok severiz:) Ben beğendiğim yerleri Foursquare sağolsun kaydetmiştim. Hepsini de denedik^^ Beğendiklerimi sizinle de paylaşmak istedim, hep küçük küçük notlar almıştım burdaki taslağa. Olur da İzmir'e giderseniz aklınızda olsun;) Izmir'de nerde ne yenir ne içilir buyrunuz öneriler:)



Alsancak Dostlar Fırını : İzmir diyince akla bir çok şey geliyor ama yeme-içme konusunda bence ilk boyoz! :) Yıllar önce boyozla kötü bi tecrübem olmuştu. Ondan beridir bana tüm boyozlar yavan, patır patır dökülen, yüze göze yapışan, yağlı, iğrenç gelir. Zaten Ülker Katkat'ı da sevmem aynı onun gibi dedim durdum hep. Ama sonra dedim ki "bunca insanın bi bildiği olmalı belki de ben kötü bi yerde yedim, en iyi nerdeyse bir de onu deneyeyim" . Araştırınca karşıma hep bu Dostlar Fırını çıktı. Self servis, çeşit çeşit boyoz var, fırında pişen yumurta var, tazecik çay var=) Biz ege otlu, pırasalı, patlıcanlı, çikolatalı ve tahinli denedik. Bayıldık! Tahinli ve pırasalı çok bizlik değilmiş ama. Bir dahakine enginarlı,peynirli ve ıspanaklıyı denemek istiyorum.  Boyoz güzel şeymiş İzmirliler tamam ama burda:)




Taş Kapı Balıklı Meyhane: Kordon'da, denizi çok güzel gören hemen yol üstü bir mekan. Güneş batmadan biraz önce gidilirse bence çook daha keyifli olur. Tamamen tesadüfen burayı kalabalık görünce girmeye karar verdik. Deniz balıklarını sorduk ilk. 1 adet mırmır seçtik. Balık lokantalarında ara sıcaklar, meze, salata hep söylediğimizden büyük tek bir balık sipariş ediyoruz. Balıktan önce tereyağlı karides, tereyağlı soslu ahtapot, kalamar tava, kaya koruğu ve rokalı semizotu salatası istedik. Kızarmış ekmekle harika gitti mezeler :) Yemeğe, sohbete dalınca başka fotoğraf çekememişim bile:/ Balık biraz geç geldi. Ama süperdi. Çok güzel pişmiş kurumadan suyunu kaybetmeden. Bir de 20lik rakı aldık. Hepsine 240 civarı ödedik. Evet biraz pahalıydı burası ama sonuçta İzmir'e yılda 1 defa geldik işte:) İkram olarak da kocaman bir meyve salatası ve dondurmalı helvayla çay geldi.





Morisi Kahvaltı & Girit Mutfağı : Puanı en yüksek kahvaltıcı burasıydı:) Alsancak'tan Karşıyaka'ya geçtik, az gittik uz gittik dere tepe düz gittik ve küçük şirin mi şirin bu lokantayı bulduk. Her şey anne eli değmişçesine güzel, taze ve lezzetli! Aralarda sürekli dolanıp isteyenlere sıcak sigara böreği, pişi, çay servisinde bulunuyorlar. Serpme kahvaltı söylemiştik biz. Bir de ekstradan Morisi omlet. Her şey şahaneydi. Personelin ilgisi, güleryüzü, hoşsohbeti de ayrı^^ Kordon'a da açılmış sanırım bi şube. Kesinlikle yine gideriz İzmir'e yolumuz düşerse.



Waffle'cı Akın: İzmir'e gitmenin en güzel yanlarından biri Nilayla yüzyüze görüşmek oldu^^ Nilaycım beni MaviBahçe'ye götürdü.Ne kadar güzel, ferah bir avm ymiş! Orda da bu wafflecının wafflelarının çok güzel olduğunu söyledi ve oturduk. Sohbet etmekten fotoğraf çekememişiz tabi ama waffleları dolu dolu çok güzeldi baya beğendim^^



La Cigale : Alsancak'ta Fransız Kültür Merkezi'nin bahçesine gizlenmiş çok romantik çok tatlış bir cafe burası^^ Canlı müzik de yemekler de şaraplar da harikaydı. Tek problem biraz fazla kalabalık ve gürültülü. Orda sadece romantik 1-2 pozumuz olduğundan koyamadım ama görseller için buraya bakabilirsiniz.





Meşhur Balık Pişiricisi : Burayı sevgili Siri yazdığında not etmiştim. İyi ki de yazmış! Çok beğendik^^ Annemle babam daha önce de gitmişler zaten. Bir de hep beraber gitmiş olduk. Kalamar tava söyledik ama içinden bebek ahtapotlar da çıktı çok güzeldi. Soslu ahtapot, karides, yeşil salatası da süperdi. Balık olarak da yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 2 kiloluk bi karakulak almıştık o da dehşetti:D Fiyatlarını not etmediğim için hatırlayamıyorum ama pahalı değildi hatta uygun bile denebilir.



Kaydettiğimiz mekanların bir kısmına vakit darlığından gidemedik. İnşallah bi sonraki sefere. Sizin de tavsiyeleriniz varsa severek alırım=)

9 yorum :

  1. İzmir hiç bilmediğim bir şehir neyse ki gelirsem gezdirecek çok kişi var :-))

    YanıtlaSil
  2. kalamar tavaya bayılırım mmmmmmmmmm :)

    YanıtlaSil
  3. Balık hariç deniz canlıları ile pek aram olmadığından diğer önerilerini bilemiyorum ancak boyozu çok güzel bir yerde yemişsin tatlım. Memleketime her gittiğimde Dostlar 'a illa uğrarım, hatta daha birkaç gün önce oradaydım ^_^ Fırın görürsen kahvaltı için sütlü gevrek de almanı öneririm, yumuşacık çok güzel :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa evet doğru görmüştüm geçenlerde İzmir'e gittiğini^^ Ankara simidi sever olarak İzmir gevreğini de sever miyim bilmiyorum:P ama denicem:-*

      Sil
  4. Başlığa baktım, yazara baktım tekrar ili kere baktım ve bir çırpıda okudum. Tavsiye ettiğim bir yeri beğenmene mi sevineyim, İzmir'de güzel anılarının olmasın mı bilemedim. Her zaman bekliyoruz. Bu arada ben morisiye çok yakın oturuyorum.

    Allah içinize sindirsin der, yine bekleriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aahahahahahah çok güldüm ya:D Çat orda çat burdayız her an her başlık olabilir:D
      Karşıyakadaki Morisi'ye miii yaa ne güzel <3 Bol vaktim olsaydı da senle de görüşebilseydik keşke:((
      Çok teşekkürler tatlışım:-*

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose