20 Mart 2017

Italya Gezi Defterim #1

Herkese merhabalarrrr

Seyahat yazılarım hep aylar sonrasına kalıyor:( Kendime bi çeki düzen verip kolları sıvayayım İtalya yazıları için dedim. Malum genelde yazın gidiliyor, belki birilerine faydalı olur.

İtalya'ya üniversitedeyken Erasmus'la gitmiş, 6 ay kalmıştım. Güzel günlerdi:') İlerde kesinlikle yeniden gelicem eşimle demiştim. Ve geçen yaz evlilik yıldönümümüzde kapsamlı bir İtalya turuna katıldık. Uzuuun araştırmalar sonucu Mika Tur'a karar verdik, sanıyoruz ki yaklaşık 20 kişilik bir ekip oalcağız sadece Mika Tur'dan.. Havaalanında gördük ki turumuzda bizle birlikte 5 farklı tur şirketi daha var. 50 kişiye yakındık...




Çoğunun kafasını karıştıran temel konu İtalya'ya turla mı gitmeliyim bireysel mi? Biz epey ikilem yaşadık, özgür dolaşmayı daha çok sevsek de İtalya'da tarihi çok şey var ve hepsini bi rehberden dinlemek daha iyi olur diyerek tura karar verdik.



Turun avantajları nelerdir ve kimler tercih etmeli:
  • Bireysel gittiğinizde "amaan oraya kim gitcek, gerek yok" dediğiniz yerleri de görmeniz
  • Uçak ve otel rezervasyonlarını çok önceden yaptıkları için daha uyguna gelmesi, ulaşım için ekstra ödememeniz
  • İnternette kolay kolay bulamayacağınız bazı güzel bilgiler veriliyor olması
  • Dil bilmeyenler için çok güzel bir imkan çünkü her yerde rehberi zaten her şeyi anlatıyor, yabancılarla iletişiminizi sağlıyor
  • Üşengeçler için oldukça güzel çünkü otobüse bin, otobüsten in , otele git, şurda ye, şurayı gör modundasın. Ulaşım, konaklama, yeme-içme her yere tur planlayıp götürüyor.

Bireysel gezinin avantajları:
  • Hiçbir kısıtlamaya, saat sınırlamasına gerek yok çünkü kendi planınızı kendiniz yapıyorsunuz, özgürsünüz, kimseye bağlı değilsiniz patron sizsiniz:)
  • İstediğiniz yerde yemek yiyebilir, istediğiniz yerde konaklar, istediğiniz ulaşımı tercih edebilirsiniz. Ki Avrupa'da tren hatları epey yaygın.
  • İngilizce veya gideceğiniz ülkenin dilini biliyorsanız zaten heer şey çok kolay



Biz turdan pek memnun kalmadık ve bir daha tur tercih etmeyi düşünmüyoruz farklı, spesifik bir şey olmadığı sürece. Gelelim turun dezavantajlarına ve neden bize uymadığına:

  • İtalyanca ve İngilizce biliyoruz. Derdimizi 2 dilde de oldukça iyi anlatıp karşıdakini anlayabiliyoruz. Gezilecek her yeri kendimiz de araştırıp gezebilirdik.
  • Tura kişi başı 450€ vermiştik yanlış hatırlamıyorsam. Fakat tur içinde tur düzenliyorlar ve orda da bu ekstra turlara kişi başı 300€ verdik!
  • Gezmeyi çok istediğimiz bir yere gidip hızlı hızlı gezmek ardından da "bu şehirde 2 saatiniz var, saat 6da burda buluşuyoruz" denmesi hiç hoşumuza gitmedi. Çünkü 2 saatte şehri gezmek mümkün değil o yüzden biz hep koştuk! Hem şurayı görelim hem şunu yiyelim derken otobüsümüze hep soluk soluğa yetiştik hatta Vatikan'da kaçırdık:/
  • Konaklanan yerler hep şehre çooook uzak yerlerdi. Çevrede ne metro ne otobüs hiçbir şey yok. Kimisinde taksi bile yoktu. Kaldı ki tek başımıza taksiye binip geri taksiyle dönelim desek bayaaa külfetli olacaktı. Bizim gibi gece de dışarda olmak isteyen kimse yoktu, gençler dahil:(
  • Birkaç yerde topluca oturduğumuz, mecburi gibi olan(çünkü gidebileceğimiz diğer yerlere çook uzağız) restoranlar tam bir turist avcısı. Menü yapmışlar başlangıç, yemek, içecek,tatlı şu kadar € diye. Saçma sapan şeyleri ucuza veriyorlar. Ama yemek bizim için bir zevk:) Biz spesifik güzel şeyler yiyip parası neyse vermek istiyorduk:D
  • Rehberin mikrofonu genelde çalışmadığından sürekli öne doğru koşturup onu dinlemeye çalıştık, kaçırdığımız çok şey oldu:(
  • Serbest vaktimiz çok az olduğundan ne istediğim yerleri gezebildim ne istediğim şeyleri alabildim:( İtalya kozmetik alışverişimi yazmıştım, okumak için tıktık


Ama tabiki bunlar bizim düşüncelerimiz. Aynı turdan çoook memnun kalanlar da oldu. Hatta çoğu kişi memnundu.

Söz uçar yazı kalır, ki ben balık hafızalıyımdır, o yüzden her şeyi gün gün üst görselde görebileceğiniz Küçük Prens'li  defterime yazdım, yanımdan ayırmadım. Bu yazıdan sonra size gittiğim yerleri parça parça önemli notlarıyla paylaşıcam =)

Görüşmek üzereee:-*

4 yorum :

  1. Devam yazılarını bekliyor olacağım canım, ben de tura karşıyım. Kendi zevkime göre dolu dolu bir gezi programı yapmayı daha mantıklı buluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi İtalya için mantıklı gelmişti ama o da değilmiş:( yani bizim için en azından:( neyse ders oldu:)

      Sil
  2. İtalya'yı ben de çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose