3 Ocak 2017

Ne Okudum #63

Günaydın arkadaşlar

Ülkede sorun sıkıntı oldukça kendimi daha çok okumaya veriyorum. Zihnimi en iyi bu toparlıyor, uzaklaştırıyor. Size de tavsiye ederim.

Yaşı kaç olursa olsun Harry Potter seven ve seveceklerdenim:)

Dolaysıyle Harry Potter ve Lanetli Çocuk u da tabisi okumasam olmazdı:)  Tanıtım metinden : 

"Harry ait olduğu yerde durmayı reddeden bir geçmişle boğuşurken, en küçük oğlu Albus da istemediği bir aile mirasının yükünü omuzlarında taşımakta zorlanır. Geçmişle gelecek uğursuzca iç içe geçerken hem baba hem oğul tedirgin edici bir gerçeği, bazen karanlığın beklenmedik yerlerden geldiğini öğrenir.

"Harry Potter ve Lanetli Çocuk", J.K. Rowling, John Tiffany ve Jack Thorne'a ait yeni bir özgün hikâyeden yola çıkarak Jack Thorne'un yazdığı yeni bir oyun. Bu oyun sadece sekizinci Harry Potter hikâyesi değil, aynı zamanda tescilli olarak sahneye koyulan ilk Harry Potter hikâyesi. 30 Temmuz 2016'da Londra West End'de gerçekleşen prömiyerin hemen ardından Sahne Metni Özel Baskısı, dünyanın dört bir yanındaki okuyucuları Harry Potter, arkadaşları ve ailesinin devam eden yolculuğuyla buluşturuyor."



Benim düşüncelerime gelecek olursak.. JK Rowling'in dili kesinlikle çook daha iyiydi. Çevirmenler iyi iş çıkarmış ona yakın sunmaya çalışmış olsalar da fark kesinlikle fark ediliyor:)

Kendisini 8.kitap olarak tanımlamış olsa da kesinlikle değil... Karakterler bizim bildiğimiz gibi değil daha bi farklı kişilikteler. Olay kurgusu oldukça zayıf, saçma. Bi ergenus bebenin yaptığı hatayı düzeltme çabaları.. Tüm olay örgüsü bu. Tabiki sonunda iyiki de o hatayı yapmış da uğraşılmış mesajı veriliyor ama pehh.

Kitap kendini okuttursa da bitirince insan bi kalakalıyor. Bu muydu? Hayır olamaz! diye..

Hatta güzel bir site var bol emek verilmiş, orada bu kitabı sevmemek için 7 mantıklı neden yazılmış hepsine kesinlikle katılıyorum! Okumak için tıktık

Diğer Harry Potter kitapları filmlerinden çok daha güzel olsa da bu kitap için kesinlikle filmini yapsınlar daha güzel olur diye düşünüyorum. Puanım 6.5/10

2 yorum :

  1. Düşüncelerimiz aynı tatlım, ben de hayal kırıklığına uğramıştım. Zaten okurken devam niteliğinde olmadığı çok belli, bari olay örgüsü sağlam olsun diye bekliyor insan; onda da çok başarısız. Pek çok yerde saçma kopukluklar var. Hani üç günde yazılmış ve basılmış gibi duran, sırf para kaygısıyla satışa sunulan kitaplar gibi. Tabi aldık okuduk; kitaplığımızda yer vereceğiz, ama olmamış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dimi yaa ticari kaygıyla yazılmış havası var, deiğin gibi hep:/ Kitaplıkta yeri olmak durumundaydı tabi Harry Potter kitabı sonuçta ama ı-ıh:/

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose