27 Ocak 2017

Ne İzledim (Hint filmleri) #59

Herkese merhaba

Bu yazı sanırım 1 yıldır taslaklarımda, İzledikçe ekliyorum sonuna:)
Bir arkadaşım acayip Hint filmleri düşkünü. 2 dk oturduğumuzda bile bir sürü videolar, klipler filan açıyor filmlerden kesitler, müzikler.. Bana uzuuunca bi liste verdi. Mutlaka izlemem gereken Hint filmleri listesi:/ (ben o listeyi imdb puanına göre epeyce kırpmak durumunda kaldım) Her gün de "izledin mi?" diye sorguya çekince ben de bi yerden başlayım bari dedim:) :p

İşte en iyi 9 Hint Filmi. 10 olamadı:P




Vivah : "Harika bir aşk, nasıl bi fedakarlık, bayıldım, mükemmel, babama da nişanlıma da izlettim" diyince en çok bunu merak etmiştim. Poonam küçük yaşta öksüz kalmış, amcasıyla yaşayan bir kız. Prem de zengin bir işadamının oğlu. Görücü usülüyle evlendiriyorlar. Erkutla izledik. Ortak görüşümüz filmin tipik eski Türk filmleri gibi olduğu. Abartılı tavırlar, tripler, nazlar, olaylar, şakalar filan :D Hep aynı müzikler çalıp durunca altyazı da geçince Hintçe de öğrendik. "Biya" aşkım, "muci hakkı hee" hakkımdır , "cağnıim" canım, "çoçici" amca, "çiçocu" yenge demek :D Hindistan'da görücü usülü düğün, isteme vs merasimleri nasıl oluyor merak ediyorsanız öneririm. Kızımız güzel, oğlumuz yakışıklı. Puanım ise 7.1/10



Dhoom 3 : Bunun 1i 2si de varmış ama en güzeli buymuş. Konusu için tıktık. İlk 1 buçuk saat "Allahım acaba sınanıyor muyum? Vaktimi böyle mal bişi için öldürüyorum, aşağı mı atsam kendimi. Puhahaha yok artık BMW motorsiklet jetski oldu daha neler görcez of Aamir Khan ve supermanlikleri..." diye yakınıp dururken sonradan ilgimi çekmeyi başardı. Hem ortasında hiç tahmin etmediğim şaşırtıcı bişiyle hem de sonuyla etkiledi vala bu saçma film beni bile, helal olsun:) Bu filme kesin aksiyon-dram filan demişlerdir ama bu safi komedi bence:D İçinde aksiyon-azıcık dram da barındırıyor tabi. Dans koreografileri süperdi onu demeden geçemiciiim! Haklarını yemiyim. Katrina Kaif'i çook beğeniyorum hey maşallah dedim her seferinde:) Sonunda filmi bitti sanıp kapamayın asıl Katrina o zaman dans şovlarını sergiliyo:) Puanım 7.9/10




Life of Pi : İşte diğer Hint filmlerinden oldukça farklı bir film. Romandan uyarlanmış. Konusu için tıktık. Baştaki ormanımsı hayvanat bahçesini çok sevdim vala ne güzel ortam yaratmış adamlar hayvanlara, kafeslere tıkmadan. Hiç görmediğim hayvanlar gördüm. Film oldukça güzeldi ama içim çok burkuldu yahu:( Puanım 8.3/10




Ghajini : Aamir Khan yine costurmuş:)) Aksiyon, gizem, dram, romantizm yazdığını görünce zaten filmin türünde koptuk. Konusu için tıktık. Yine 3 saatti, yine dolu dolu bi filmdi. 2 saat olsa cidden bu adamın filmlerini daha çok sevcem. Uyukluyorum çünkü arada:/  Puanım 7.4/10




Jab We Met : Konusu "Geet (Kareena Kapoor) deli dolu ilerisini düşünmeyen ve kesinlikle çok konuşan her düşündüğünü bu hayatta uygulanmasını gerektiğini düşünen bir karekter. Aditya Kashyap (Shahid Kapoor) çok zengin bir işadamının oğludur. Babası vefat etmiş ,annesi başka bir adamla kaçmış, batmak üzere olan şirketin bütün sorumluluğu üzerine kalmış birisidir. Bu iki farklı insanın hayatı bir trende aynı vagona düşmekle kesişir." Son 1 saatini hızlandırılmış şekilde izledik:D Ciddi manada gına geldi. Çok yapay bence davranışları. Puanım 5/10




Pk : Uzaylı Pk, insanları, dini anlamaya çalışıyor. güzel eleştiriler var. Aamir khan varsa hem filmde aşırı kurgu, atraksiyon hem aşırı abartı oluyor:)) Bi takım hatalar vardı ama güzeldi, tahmin ettiğimiz gibi bitmedi üstelik. Puanım 8.1/10




Lagaan : Sömürgeci İngilizler köylü Hintlilerden lagaan denilen vergiyi alıyor her yıl. O yılda kuraklık var, yağmur yağmıyor ve hiç mahsul yetişmiyor. Ukela bir İngiliz komutanına cesur bir köylümüz kafa tutuyor. Bu köylü tabisi Aamir Khan. Kriket maçı yapılacak eğer yenilirlerse 3 katı lagaan ödeyecekler, yenerlerse 3 yıl boyunca lagaandan muaf tutulacaklar. Yanına yandaş çok zor buluyor Bhuvan. Arada tabi aşk meşk de var. 3 saat 35 dk. Yine uzuun bir hint filmi. Vaktinizin bol olduğu pazar günlerinde gideri var:p Puanım 7.8




Veer Zaara : Yine baya Yeşilçam tadında bir Hint filmi. Hint pilot Veer ile Pakistanlı siyasi bir ailenin biricik kızı Zaara arasındaki dramatik aşk filmin konusu. Gariban Veer, Zaara'nın nişanlısı tarafından bir komploya kurban 2 yıl hapis yatıyor. Yemin ederim enayilik bu aşk felan değil saçmalamasınlar 22 yıl yatılır mı:/ Neyse 22 yılın sonunda gözü kara cengaver bi kızımız bu davayı üstleniyor. Sonucunu da söylemeyeyim:) Sıkılmadan izledik. Sadece müzikli danslı yerleri atladık azıcık:) Puanım 7.9/10




Rang de Basanti : Filmin içinde filmin içinde film. İşte böyle bir şey. İngiliz araştırmacı Sue, zamanında Hindistan'a sömürgeye giden asker büyükbabasının bir günlüğünü/defterini okur ve çok etkilenir. Yazılanları Hindistan'da oralı gençlerle belgesel şeklinde çekmek ister. Aamir Khan'ın da içinde olduğu bi grupla tanışır ve onları ikna eder. Kendi toplumuna, kültürüne yabancılaşıp yozlaşan bu grup zamanla rollerine ısınır benimser ve hatta fazlasıyla kanıksarlar. Sonundaki olayları söylemicem:) Puanım 7.8/10



Açıkçası Hint filmleri çok bizim tarzımız değil. Yani filmde hissettirmeye çalıştığı kadar duygusala bağlayıp gerçekçi göremiyoruz, bize olan bitenler çok uçuk ve komik geliyor. Filmler de fazlasıyla uzun..O yüzden uzunca bir süre Hint filmi izlemeyi düşünmüyoruz:) Ama yine de şiddetle önerdiğiniz üsttekilerden farklı bi film varsa not edeceğim ilerde izlemek için^^

4 yorum :

  1. Ay yorumları okurken bile gözlerimi devirdim, maalesef Hint filmleri bana göre de değil... Tamam, 3 Idiots 'ı sevmiştim ama bu kadarı bana yeter. Hint filmi tavsiyesi değil de geçenlerde The Great Gatsby 'yi izlemiştim, gerçekten bayıldım; izlemediysen kesinlikle öneririm :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha aynen:D Tüm bunlar ve daha önce yazdığım bikaç Hint filmi 2 yılda anca izlendi işte:D
      Gerçekten güzel, mantıklı denebilecek çok az filmleri var ne yazık ki:/ En azından bizim için:p
      Ooohoo izledim onu çoktan:P Biz de çok beğenmiştik <3 <3 fitzgerald ın romanından uyarlama, o kitabı da okumayı çok istiyorum^^

      Sil
  2. Demek sınavdan geçiyorsun Hint filmleri konusunda :D Güzel filmler oluyor arada ama en kısası sahiden 2,5 saat olunca ileri sararak izliyorum ben de hep :P Shahrukh Khan ve Kajol bu ikili birlikte çok fazla film çekti ama bence en iyisi My name is Khan izlemediyseniz mutlaka izleyip kapanışını bu filmle yapın Bollywood filmlerinin. Müziklerini ayrı filmi ayrı beğendim bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet keşke bu kadar uzun olmasalar dimi:( Belki 1 pıt daha çok severdik o zaman:)
      Aaaaa bu kadar olur! İzlemediğim ve Hint filmlerinin bi süreliğine kapanışını yapacağım film olarak arşivimde duruyordu! Erkut da o arkadaşım da çok önermişti bu filmi. Herkes epey iyi bahsediyor. Sen de söyleyince tam oldu şimdi. Kesin izlicem! aamir khanla bi ilgisi var sanıyordum yalnız:p

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose