17 Aralık 2016

Ne Okudum #62

Kafka Okur'un 12. sayısında kapak, Füruğ Ferruhzad idi. Kendisi İranlı bir şairmiş. İlk defa duydum fakat çok hoşuma gitti yazdıkları. Tabi yazıda gördüğüm kadarıyla.. Belki de Feyza Altun bu şairin tam anlamıyla bir hayranı olduğu için bu kadar güzel anlatmış ve sevdirmişti. Kendisinin Farsçadan şiir çevirileri apayrı bir tatta çünkü.


Altı çizilenlere gelince.. Yine fazla değiller..

**Bunca felaket, bunca zulüm, bunca haksızlıkla dolu bir dünyada köpekler gibi mutsuz olmanın kolaylığını bildiğim için, mutsuzluklarıyla övünenlere fena halde bozulurum. Mutsuz olmak bir marifet değildir. Çektiğin acıları gözler önüne sermemek, büyük kişisel mutlulukların peşinden koşmak ayıbından vazgeçip, küçük mutluluklara sığınmak, onlarla yetinmektir asıl marifet. (Mina Urgan, Bir Dinozorun Gezileri)

**Sevilmenin şımarıklığı varken, insan daha azıyla yetinemiyor. Bir gün, sadece buna üzülebilirim sanırım. (Bir Neriman Olamadım, Gülden Kuş)

**Hiçbir şey bilmedikleri halde her şeyi biliyormuş gibi konuşanlardan korkuyorum. Hayatlarını herhangi bir şeyleri istismas etmek üzerine kurulu yaratıklardan korkuyorum. Bu yüzden bu aralar daha çok sarılıyorum kitaplara. (Bitmemesi İçin Ara Verdiğimiz Kitaplara Benzeseydi Ya Her Şey, Kaan Murat Yanık)

**Yaralar vardır hayatta, ruhu cüzzam gibi yavaş yavaş ve yalnızlıkta yiyen, kemiren yaralar. (Kör Baykuş, Sadık Hidayet)



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose