17 Aralık 2016

Ne Okudum #61

Ayşe Kulin çok sevdiğim bir yazar. Gerek kalemini gerek olay kurgusunu gerek gündemde yaşananlara karşı olan tutumunu, düşüncelerini çok beğenirim.
Son kitabı Kanadı Kırık Kuşları da çok severek okudum..

Kitap gerçek bir hikayeyle başlıyor. 1930larda Hitlerin baskısından ülkelerinden kaçan 2 çocuklu bir çift İstanbul'a yerleşiyor. Evin babası, Gerhard Schlimann, nöropatoloji profesörü olarak İstanbul Üni Tıp Fakültesine geliyor Atatürk'ün davetiyle. Hayatlarını burada sürdürüyorlar. Kızları Susan bir Türkle evleniyor, onun kızı Sude başkasıyla oluyor, onların da kızı Esra'nın diliyle bitiyor kitap:) Bu 4 kuşağın ülkemizde neler yaşadığı, nerelere sürüklendiği, nelere tanık olduklarını okumak çok keyifliydi. Ayşe Kulin tabisi siyasi olaylara da incelikle dokundurmuş..



Fotoğraf instagramımdan: meyvesalatasii


Kitabın gerçekçi yanları ve bazı isimleri azımsanamayacak kadar fazla olunca, onların peşine düşüp google da araştıra araştıra Gerhard Schlimann'ın aslında Philipp Schwartz olduğunu buldum. Kızının ismi de gerçek hatta. Susan. Yalnız TC uyruğuna geçince isimlerinin değişmesi, türk kalmaları ve diğer 3 kuşağın filan hikayesi kurgu.

Eğer kitabı okuduysanız buraya kesinlikle bi göz atmanızı öneririm. Oldukça ilgimi çekti benim.

Puanım ise 8.7/10

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose