10 Aralık 2016

Ne Okudum #60

Herkese merhabalar

Nobel edebiyat ödüllü bu kitabı okumazsam olmazdı:) Kardeşime lisedeki felsefe öğretmeni hediye etmişti o yüzden oldukça da anlamlı.

2. Dünya Savaşı'ndan sonra yaşları 6-12 arasında değişen bir grup çocuk bir adada mahsur kalıyor. Ve her çocuk bir kimliği temsil ediyo. Kimi çok acımasız, kötü ; kimi bilge, akıllı ; kimi çok iyimser.. Zaman içinde içlerinde ayrılıklar başlıyor, birbirlerine ve doğaya karşı nasıl yabanileşebildikleri, ne kadar kötü olabildikleri ve insan doğasına dair oldukça düşündürücü bir kitap. Alegorik bir roman zaten. Yani anlatılmak istenen maddeleştirilerek bahsedilmiş. Düz bodos okuduğunuzda çocuk kitabı gibi gelse de anlatılmak istenenler bambaşka.



Bir çocuk kitabı olan Mercan Adası'na epey gönderme yapılmış ama o kitabı okumadığım için bir şey diyemiciiim.

Ben oldukça beğendim. Zaten 200küsür sayfaydı kolay bitti. Puanım 8.8/10



Nobel ödüllü olup "bunu kesin oku" dediğiniz bir kitap öneriniz var mı?


4 yorum :

  1. Merhaba(^^) Blogunu yakın zamanda takip etmeye başladım, o yüzden okuyup okumadığından emin olmayarak bir öneride buluncam, benim de daha yeni okuduğum bir kitap: Demian, Emil Sinclair'ın Gençliğinin Öyküsü
    Sineklerin Tanrısı uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı ama nedense bi alıp okumadım, sipariş verirken ekleyim artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkürler. Kitaba hemen baktım. d&r da tükenmiş bile. Yalnız açıklama kısmında gençlik kitabı gibi bir şeyler yazıyor. 26 yaşındayım uyar mı, çocuksu mu kalır:))
      Sineklerin Tanrısı bence biraz felsefik, edebi şeylere ilgisi olan herkesin beğeneceği bir kitap^^

      Sil
  2. hmm aslında yazar gençliğinden esinlendiği için öyle demişler sanırım. ben 27 yaşındayım ama yinede beğenerek okudum. hani günümüz gençlik kitaplarına benzediğini düşünmüyorum, çocuksu bir kitap değil. kapağında nobel ödüllü yazdığını görünce tavsiye etmek istedim :) ben pandora kitapevinden sipariş verdim, çünkü diğer sitelerde tükenmiş görünüyordu. yayınevi basmıyor mu acaba, bilemedim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose