12 Kasım 2016

Ne İzledim #55

Bayadır izlediğimiz filmleri yazmamışım. Hazır kış gelmiş, dışarda yapılacak aktiviteler azalmışken bu yazılarım oldukça artacak:) Öyleyse yine başlayayım ben son zamanlarda izlediğimiz 5 filme;)



McFarland : Başrolde Kevin Costner var. Evet arkadaşlar dağılabiliri. Kendisi deneyimli bir koç. Bazı problemlerden dolayı McFarland'a tayin oluyor ailesiyle. Burda beklenmedik bir şekilde bazı öğrencilerin epey yetenekli olduğunu keşfedip bunların üstüne gidiyor. Bir takım kuruyor ve onları yarışa hazırlıyor. Devamını anlatmiciiim. İzleyin görün. Gerçek bir hikayeden uyarlanmış bu filmi biz eşimle sevdik. Puanım 8/10





The Book of Life (Hayat Kitabı) : Beyazperde den konusunu aktarmak istiyorum önce :"Müzede tur rehberi olan Mary Beth, bir grup çocuğu müzede gezdirirken onları gizli bir odaya götürür ve burada yaşadıkları Meksika'daki San Angel kasabasının hikayesini anlatır. "Ölüler Festivali" hikayesi, dünyadaki tüm hikayelerin yazılı olduğu "Hayat Kitabı" adlı kitapta yer almaktadır. Bu grupta bulunan Manolo ve Joaquin ise aynı kıza aşık olan iki çocuktur. Manolo ailesinin kendisinden bekledikleri ve kendi hayalleri arasında sıkışıp kalmıştır. Kasabanın kahramanı olan Joaquin'in ise gözü Maria'dan başkasını görmez. Sürekli rekabet halinde olan, Hatıralarda Yaşayanlar Ülkesi'nin tanrıçası La Muerte ile Unutulanlar Ülkesi'nin kralı olan kocası Xibalba iki çocuk üzerinden bahse girerler. La Muerte, Manolo'nun bir gün Maria'nın aşkını kazanacağını iddia ederken kocası Xibalba tam tersini savunur. La Muerte kazanırsa kocası insanların hayatına müdahale etmekten vazgeçecek, eğer Xibalba kazanırsa karısının yerini alarak Hatıralarda Yaşayanlar Ülkesi’ne hükmedecek ve La Muerte Unutulanlar Ülkesi’ne sürülecektir." Farklı tarzda ve oldukça eğlenceli bi animasyondu. Bi çocuğun anlayamayacağı bazı dini şeyler de geçiyor. Hristiyanlıkla ilgili kara mizah yapılan yerler var. Biz sevdik. Puanım 8.3/10




Incendies (İçimdeki Yangın) : Çok dram. Ağır dram.İkiz kardeşlerin annelerinin ölümü üzerine vasiyet ettiği gibi Lübnan'a giderek eski yaşananları deşmeleri ve bulduklarıyla ilgili diye basite indirgeyim:) Oldboy'a benzettim biraz sonuna gelince. Kurgusu güzel olmasına rağmen bayık bi filmdi bence. Uykumu getirdi sağolsun. Eşim beğendi ama ben pek sevmedim. Puanım 7.2/10




Me Before You (Senden Önce Ben) : Kitabı da vardı epey sevilen ama Pegasus yayınlarından olduğundan yanaşmamıştım. Filminin adını sıkça duyunca hadi bi izleyelim bakalım dedik. Tekerlekli sandalyeye mahkum genç bir adama ailesi bakıcı genç bir kız bulur. İkisi de oldukça farklı tipler olmasına rağmen zamanla tabisi aralarında bir yakınlaşma olur. Ama sonu farklıydı tahmin edilenden. Kızın kaşlarının dalgalanmaları ve rengarenk kıyafetlerine odaklanmaktan başka şeylere pek odaklanamadık:D Adamın maşallahı vardı:P  Beğendim. Puanım 8.1/10





Brooklyn : Beyazperdeden özeti :" Eilis Lacey’i İrlanda'nın fakir mahallelerinden birinde yokluk içinde yaşayan bir kızdır. Sevmediği bir işte annesinin hatrına çalışan Ellis'e kasabasındaki kilise papazı yardımcı olur ve onu Amerika'ya güvenilir bir tanıdığın yanına gönderir. 1950'li yılların New York'unda Brooklyn’e gelen genç kız, Amerika'nın gelecek vaatleri için annesinin evini terk eder. Ayakları üzerinde durma mücadelesi veren Ellis bu arada bir gençten de çok hoşlanır. Fakat vatanının hasreti birkaç ay sonra iyice içini kaplar ve bu sırada annesinden gelen bir haber ile İrlanda'ya birkaç haftalığına dönmeye karar verir. Amerikan rüyası İrlanda'daki geçmişi yüzünden bozulan Ellis, iki ülke ve üzerinde yaşadığı hayatalardan birini seçmek zorunda kalacaktır." . Hem takip ettiğim 2 kişi hem de komşumuz önerince merakla izledik lakin aradığımızı katiyyen bulamadık. Başroldeki Saoirse Ronan'ın oyunculuğu çok iyi tamam. Çekimler de oldukça iyi. Ama yani konu fazla basit, arkası boş kalmış. İzlenmez değil ama izlemezseniz de fazla bir şey kaçırmazsınız. Puanım 7.5/10

4 yorum :

  1. Güzel öneriler olmuş tatlım. Ben senin kadar sık film izleyemiyorum ama Leylekler 'i ve Sully 'i izlemiştim en son sinemada. Leylekler 'de eğlenmiştim güzel bir animasyondu. Sully de bir pilotun yaşadığı zor bir andan bahsediyor zaten gerçek bir olaydan esinlenmiş. İkisini de sevmiştim, aklında olsun :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa Sully'yi başka bi arkadaşım daha önermişti not edeyim hemen! animasyona da bayıldığımız için leylekler i de not ettim çok teşekkürler tatlımmm:-* ^^

      Sil
  2. uzun zamandır hiçbir şey izlemiyorum ama bir iki tanesini not aldım belki yıllar içinde izlerim :D

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose