21 Ağustos 2016

Ne Okudum #50

İnternet olmayınca daha sık kitap okur oldum. Fena da olmadı hani;)

Yıllar önce Osho'nun bir kitabını veya bir şeylerini okumuş çok beğenmiştim. Bu sebeptendir ki D&R da Duygular kitabını görünce meraklanıp kesin güzel şeyler yazmıştır diyerek sepete attım. 

İlk şaşkınlığım kapağını görünce oldu: Öfke, Kıskançlık ve Korkuyu Aşmak yazıyor..Sonra da içeriği.. 



Kitapta dinlerle ilgili, belki de onun inancından ve bizim inancımıza çok ters düştüğünden, çok saçma şeyler yazıyordu ara ara. Ve alakasız alakasız yerlerde yok seks şöyle yok sevişmek böyle. Ne manaağğ..

Bir yerlerde Osho'nun yaşam tarzının söylediklerinden çok farklı oluşunu okumamla kitap tamamen değersizleşti. Daha da okumam bişiciğini.

Hakkını tamamen yemiyim güzel noktalar yok değildi. Ama sadece aşağıda altını çizdiklerimi beğendim


* YAŞA, DANS ET, YE, UYU
Her şeyi mümkün olduğunca TAM yap. 
Ve tekrar ve tekrar hatırla:
Ne zaman kendini herhangi bir problem yaratırken yakalarsan
Hemen onun dışına sıyrıl. 

* Kıskançlık kıyaslamaktır.

* Yarınları umursama; bugün yeterlidir. 
Birisi seni seviyor...bugün coşkulu bir gün olsun, kutlu bir gün. 

* Yarını düşündüğün an, bugünkü yaşamın yarım yamalak kalır. Sadece bugünü yaşa ve yarını bırak, onun da zamanı gelecek. Ve bir şeyi aklından çıkartma: Şayet bugün böylesine güzel bir deneyim olduysa, böylesine bir rahmet olduysa, yarın bugünden doğar, o halde niçin endişelenesin?




Üstteki satırlar ve ara sıra saçmalayıp beni güldüren yerleri için puanım 6/10 :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose