20 Ağustos 2016

Ne Okudum #49

Günaydın canlar

Bugün Kafka Okur'un Sylvia Plath kapaklı-konulu 10. sayısından bahsediciim.

Sylvia Plath olsun, Virginia Woolf olsun Frieda Kahlo olsun bana hep ilginç gelmiştir. Hayatlarını, yaşadıklarını hep merak etmişimdir. Kafka Okur merakımı gidermede iyi yardımcı oldu sağolsun:)

Bu sayıyı çok sevdim^^


Altını çizdiklerime gelince:
  • Benim hayatımın amacı ne, onunla ne halt edeceğim? Bilmiyorum ve korkuyorum. Asla istediğim bütün kitapları okuyamayacağım; olmak istediğim bütün insanlar olamayacağım ve yaşamak istediğim bütün hayatları yaşayamayacağım. Kendimi istediğim bütün becerileri edinecek kadar eğitemeyeceğim. Bunları neden istiyorum? Hayatımda mümkün olan zihinsel ve fiziksel tecrübelerin tüm renklerini ve çeşitlerini tatmak ve hissetmek istiyorum. Ve korkunç derecede sınırlıyım...(Edge, Gökhan Demir)
  • Nefret ettiğim bir şey daha varsa, o da insanların kendinizi berbat hissettiğinizi bildikleri halde neşeyle hatrınızı sorup "iyiyim" demenizi beklemeleridir. (Sırça Fanus)
  • "Sadece içimde susmak istemeyen bir ses olduğu için yazıyorum." (Melankoli Prensesinin Günlükleri, Nermin Sarıbaş)
  • Sebebin yanlışsa sonucun doğru olmuyor. (Valizde Kalan Mektup, Cenk Çalışır)
  • Aşk bana göre kainatın nabız atışı. Kainatta ne varsa hepsi aşktan
  • İnsanın iyiliği kadar büyüyeceğini, merhameti kadar merhamet göreceğini, kulluğu kadar değer kazanacağını biliyorum. (Bahadır Yenişehirlioğlu soru cevap)
  • Unutma Lola, hiçbir acı baki değildir. Üflersin geçer. Bazılarına daha çok üflemen gerekit, hepsi bu. (Özlem Kumrular)
  • Yakınlar uzak, uzaklar yakın olduğunda; gitme vakti gelir.
  • Kalbin en karanlık anında yanıveren bir mum! Ah. O ne müthiş bir andır! (Kendime Ait Bir Oda, Esra Pulak)
  • "Bu ülkede kadın, çocuk ve ağaç olmak çok zor." dedi. (Cinayet, Feyza Altun)
  • Her şey her vakit olduğu haliyle oluyor lakin ruhumdaki bu yabancılık bir türlü eksilmiyor. (Merhaba ve Hoşça Kal , Tugay Yıldırım)
  • Bazen tüm olanaklar varken ırmağı geçemeyebiliyor insan. Hayatın yazılı olmayan kuralları... (Vincent'ın 163. Mumu, Makale, Doğan Kayacık)



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose