16 Ağustos 2016

Ne Okudum #48

Günaydın arkadaşlar

Geçen hafta bitirdiğim Oğuz Atay'ın ilk kitabı Tutunamayanlar bugünkü konumuz:)

Kitabın çok kült olduğunu biliyor fakat bir şekilde okumayı hep erteliyordum. Eşim bitirince, Nilay da kesinlikle okumalısın diyince aldım elime sazı. Şey yani Tutunamayanları..


Açıkçası kitabın konusuna, içeriğine dair hiçbir fikrim yoktu. Ama nedense psikolojik bir roman olarak düşünüyordum. 700 küsür sayfa olmasına rağmen akıp gider sanıyordum..

Amma velakin okuması oldukça zorlu bir kitap. Bölümlerden oluşuyor. Eline alıp bırakanı çokmul kitabın:) Oldukça karmaşık çünkü karakterlerden Turgut Uyar arkadaşı Selim Işık vefat edince sürekli onla ve hayali kahramanlarla konuşuyor. Turgut'un Selim'in geçmişinden anılar, düşünceler, o zamanın güncel olayları, mizah hicivler yergiler derken biraz fazla daldan dala zıplıyor.

Kitabı okurken değil de bitirince aslında ne kadar güzel, farklı bir eser olduğunu anlıyorsunuz. Eşi benzerini okumadım duymadım.Ben en çok son bölümü sevdim. Selim'in güncesi. 

Kafka Okur'da incelemesi vardı ve Selim Işık, Turgut Uyar, Olric hep karakterler Oğuz Atay'ın ayrı kişiliklerini, yaşadıklarını, iç sesini yansıtıyormuş. Bunu bilmek kitabı daha da ilginçleştiriyor.

Bir kitapkurduysanız kesinlikle okumanız gereken kitaplardan biri olduğunu düşünüyorum. Ama okumayla çok bi alakanız yoksa pek tavsiye edemiciiim ağır gelebilir cidden. Benim ne haddime biliyorum ama yine de puanım 8/10 :)

8 yorum :

  1. Çok güzel bir kitap ama ağırlığı da o kadar fazla.

    YanıtlaSil
  2. Benim okumak istediğim ancak okumaktan korktuğum bir kitaptır. Sana saygı duyuyorum şuan. Dediğin gibi kitabı alanların %80 i kitabı bitiremiyormuş zaten.
    %20 lik kısmı temsil ettiğin için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yorum yazmışsın utandım^^ Teşekkür ederim^^
      Okumayı istiyorsan bence dene. İstemek başarmanın yarısıdır:)

      Sil
  3. Yıllar önce okuduğum bir kitap. Okuması emek ister dediğiniz gibi, katılıyorum. Kafa karıştırıcı bir kitap, pür dikkat noktaları kaçırmadan okumak gerek. Size de bravo bitirmişsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bi kaçtı mı ipin ucu çorap söküğü gibi gider. Çok birbirine bağlı değil olaylar aslında dağınık bir kitap ama anlaşılması zor olduğundan dikkat gerekiyor dediğin gibi:-*

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose