27 Haziran 2016

Ne Okudum #47

Günaydın kankitellalarr

Aaah ah ne kadar da geç kalmışım bu kitabı okumaya sormayın:( Kendisi George Orwell'in meşhur 1984'ü.. Geçen hafta bitirdim.

Kitapta distopik bir dünyadan bahsediliyor. Günümüzde de kullanılan Büyük Birader kavramı ve totaliter bir merkezi tek partinin yönetiminde insanlara yaptıkları baskı, beyin yıkama, propaganda ve zulümlerle korku ve saygı yaratma anlatılıyor. İnsan hayatının nasıl, ne şekilde ve ne kadar kontrol edilebildiği, manipüle edildiği gözler önüne seriliyor. Kitabın geleceğe yönelik felaket senaryosu, kabus olduğu söyleniyor fakat bence ülkemizde de çok benzeri yaşanıyor.. 


Ayrıca Büyük Birader(Big Brother) dışında düşünce polisi kavramı da bu kitapla birlikte dile kazandırılmıştır.

Başları biraz değişik, anlaması zor gelsede taşlar yerine azıcık ilerledikçe oturuveriyor.

Kitap kesinlikle zamansız bir eser. 60 küsür yıl önce yazılmış olmasına rağmen günümüze oldukça uyuyor bahsedilen ütopik dünya..

Bu kitabın derslerde okutulduğu fakülteler varmış. Bence herkese okutulmalı! Yazarın Hayvan Çiftliği adlı kitabı da sanırsam bu tarz. Onu da mutlaka okumak istiyorum. Bu kitaba puanım da 9.6/10

10 yorum :

  1. çok güzel ürkütücü ama öngörülü bir kitaptır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle! gerçekler acı ve korkunç ne yazık ki:(

      Sil
  2. Merhaba, bu kitabı okumayı ben de çok istiyorum fakat bir türlü fırsat bulamıyordum. En kısa sürede alacağım yazınızdan dolayı. Çok net ifade etmişsiniz (: Yazarın Hayvan Çiftliği kitabını okudum ve mükemmel. Siyaset bilimi mezunu olarak derslerde bu yazarın iki kitabından da sık sık bahsediliyordu. Ben de ordan duymuştum bu yazarı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için Zeynep^^
      Uuu sen baya aşina olmuşsundur tabi isimlerine. Hayvan Çiftliğini de bu hafta sipariş verdik^^ :)

      Sil
  3. Bu kitabı ilk okuduğumda ben de ne kadar geç kalmışım diye düşünmüştüm.zamansız olduğuna aynen katılıyorum.adam bunu kaç yıl önce öngörerek yazmış hayran olmamak mümkün değil.hayvan Çiftliği de gerçekten güzel.1984un filmi hayvan çiftliğinin de animasyonu var izlemek isterseniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Niye daha önce okumamışım diye cidden hayıflandırıyor insanı ama demek ki uygun zaman buymuş, şartlar anca olgunlaşmış okumak için:P
      Aaa filmleri bilmiyordum hemen baktım. 1984 baya eskiymiş hatta. Hayvan çiftliği de çok tanıdık geldi muhtemelen çok küçükken izledim dolaysıyla bişi anlamamışımdır hatırlamıyorum:)

      Sil
  4. hayvan çiftliğini de mutlaka okumalısınız. çoğu kurgusu aynı olmasına rağmen o kitap da başlı başına bir şaheser. bu iki kitabı arka arkaya okuduktan sonra george orwelın mezarından çıkıp bizi tebrik edeceğini düşünüyorum.. benim kitabımdaki hayatı yaşamaya başlamışsınız diyip aslında anlattıklarının hiç de ütopik olmadığını söylerdi muhtemelen....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bikaç güne elimde olur sipariş verdik:) Ne kadar doğru ve güzel bi tespit. Kesinlikle ütopik olmadığını söylerdi gerçekten..:/

      Sil
  5. Geç kalmışım deme ya doğru zaman buymuş demek ki tatlım :D Ne yazıktır ki George Orwell öldükten yıllar sonra değeri bilinen ve popüler olan bir yazar.Bu kitabın Hukuk Fakültesinde ödev olarak okutulduğunu duymuştum ben de.Hayvan Çiftliği bunu okuduktan sonra hafif gelebilir sanki ya da bana öyle geliyor ama dediğin gibi yine de okunmalı mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyleymiş Nilayım bende hata yukarda bi yorumda öyle dedim:D :)) Hayvan çiftliğini de çok merak ediyoruuuum. Tutunamayanlar a başladım. Ona tutunabilirsem inşallah sırada o var:)

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose