10 Haziran 2016

En İyi Kedi Kumu

Günaydın arkadaşlar

En baştan bişi söylemek istiyorum. 2 hafta kadar bura boş olacak. Evlilik yıldönümü/doğum günü bahanesiyle bi kaçamak yapıciiz:) Yorumlarınıza, maillere dönüş yapamayabilirim o süre içinde, affola. 

Konumuza dönersek, kedi sahibi/kedisever arkadaşlarım arada kedilerle ilgili yazılar yazmamı rica etti. Bugün kedi kumu meselesinden bahsedeyim dedim ben de:)

Aslında "en iyi" kişiden kişiye değişir. Bana göre "en iyi kedi kumu" : süper topaklanan, kokuyu hapseden, kedime zararı olmayan, mümkün mertebe dışarı fazla taşınmayan kumdur. Mevcut mu peki? Bilemiyorum:/ Ama çok yakın bulduğum bir kum buldum elbet.

Kurin'in kum kabı "Catit Kapalı Kedi Tuvaleti Pembe 57x39x46 cm". Aslında büyük bi kap ama bizim Kurin irice bi kedi olduğu için başta zorlandı biraz. Kabı dışında hiçbir yere çişini kakasını yapmadı ama kazarken, üstünü kapatırken filan bastığı oldu bikaç kere:( Dibine jumbo boy çöp poşeti takıyordum. Kenarları geriliyor yüksek olduğu için kap. Bizimki poşeti illaki tırmalayıp deliyor ama tabi yine de temiz kalıyordu kabın dibi. Buara takmıyorum daha mutlu kendisi. Özel kum kabı poşeti kullanan var mı aranızda? Daha mı farklı oluyor acaba?

Bizdeki bunun pembesi

Öncelikle kullandığımız kumların hepsinin bentonit olduğunu söyleyeyim.
Silikaya sağlık açısından, talaşa da ya sevmezse diye hiç bulaşmadım. Kullananlar varsa yorumları bekliyoruum! Bizim denediklerimize gelirsek:


Vancat Babypowder/Vancat Bahar Kokulu : İkisi de ince taneliydi. Koku problemi pek yaşamadık, her gün değiştirmeye çalışıyorum. Bir de kabın kapalı olması gerçekten kokuyu azaltıyor. 2. güne kalınca kabın yanına yaklaştığınızda bi koku dalgası çarpıyor:/ Bu kumların topaklanması çok güzel. Yok denecek kadar az tozutuyor. Ama kızımın patilerine çok giriyor etrafa çok saçılıyor. Kokuları da fena değil ama özellikle babypowderla çiş/kaka kokusu birleşince pek hoş koktuğunu söyleyemicem:/ :P





Mırmır Natural: İnce taneli. Topaklanması Vancat'e göre düşük. Ama etrafa daha az saçılıyor. Tozutuyor. Vancat'e göre daha ucuz hatta Migros indirimlerinde filan epey uyguna gelebilir.




Cat's Pearls Topaklanan Kum:  İnce taneli. İçinde yeşil tanecikler sanırım kokuyu hapsetmekten sorumlu ama işe yaramıyor. Tozutması Mırmır'dan biraz daha az. Topaklanması Vancat'ten biraz zayıf ama patilerine daha az kum yapışıyor, Dışarıya az kum taşıyor bununla. Fiyatı Vancat'ten uygun.




Pisi Pisi Kalın Taneli Kedi Kumu: Kurin'in patileri aslan patisi gibi kocaman. Öyle olunca çok kum taşıyor dışarı. Napsam napsam derken kalın taneli deneyim diyip bunu aldım. Alta ince taneli üste bunu döküyordum evet fark ettirdi gerçekten dışarı daha az kum taşıdı ama topaklanma hiç istediğim gibi olmadı. Bu konuya çözümü olan?



Vancat Antibakteriyel: En sevdiğimi en sona sakladım:) İnce taneli, tozutmuyor ve çok güzel topaklanıyor diğer Vancatler gibi. Yalnız en belirgin farkı kokuyu tamamen hapsetti. Ah bir de daha az kum saçılsaydı etrafa, başka asla hiçbir kum denemem derdim. 2 kutu daha stoğumuz var:)




Sizin tavsiye edebileceğiniz hem iyi topaklanan hem az saçılan hem kokuyu tutan kum var mıı?




**Görseller googledan alıntıdır.
**Bahsettiğim ürünlerin hepsini zooplustan satın aldık.

10 yorum :

  1. İnce kumları yorumları okuduktan sonra denedim ancak evin içine yayılan yoğun koku yüzünden bitmeden attım.
    Silikayla devam ediyoruz koku falan yok,üstelik evde 3 kedi olmasına rağmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa silika kullanan birine rastladıııım! Çok sorum var!:) Topaklanma olmuyor değil mi? Sıvıyı içine çekiyor? Dışkısı peki öylece duruyor mu? Patilerine yapışıp etrafa saçılıyor mu? Kolay alıştılar mı? Silika kum zararlı değil mi? Baya sordum inşallah görürsün yorumu:)

      Sil
  2. ben slikanın mavi tanecikli kedi kumunu ve alice poşetlerden kullanıyorum bunlar kedi tuvalet kaplarına özel ama ben çift poşet takıyorum çünkü ilk poşet mutlaka deliniyor ve kutuya geçiyor ne var ne yok iki poşetle çok rahat ettim.. ayrıca çöp poşeti de denedim ama çok ince geldi yeniden alice'e döndüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaa kediniz mi var sizinde İrem abla hiç bilmiyordum:-O çok merak ettim^^
      Bunu öğrendiğim çok iyi oldu baya merak ediyordum o poşetleri. Boyutları acaba uyar mı bizim kaba onada bi bakayım. Çöp poşeti heemn deliniyor:/ Çok teşekkür ettiiim

      Sil
  3. Tatlım ben Bonacibo'nun kumunu kullanıyorum. Kapalı kum kabı kullanıyorum , her gün mutlaka temizliyorum malum kedi sayısı fazla . fakat kokuyu çok büyük ölçüde önlediğini söyleyebilirim. Ben iri taneli olanı tercih ediyorum fiyatı da oldukça uygun. Tavsiye ederim. Saçılma konusuna gelince ne yazık ki kaptan koşarak çıkıyorlar genelde o yüzden fazla saçılabiliyor. Kabı değiştirebilirsin üstten girilip çıkılan kaplar var yukarı doğru zıpladıkları için dışarı çok daha az dökülüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonacibo hiç denememiştim. Üstelik kalın ve taneli ve memnunsun. Bunu da not edeyim mutlaka deneyeyim. Haldır huldur çıkıyolar ya aynen:D Bizimki biraz hımbıl. Yukarı zıplıyım derken çişinin kakasının üstüne geri düşebilir:/ :D Ama bi incelicem. Çok teşekkür ederiiim:-*

      Sil
  4. Silika kuma hiç bulaşmayın derim eskiden kullanmış biri olarak. Kedinizin eşeleme potansiyeline göre o da dağılıyor. Ondan da önemlisi o dönem güneş yokken kum kabını balkonlardan birine çıkarıyordum altını da iyice temizlemek için. Bir gün güneşte kaldı unutmuşum almayı. Aklıma gelip de baktığımda resmen uzaktan çıkan dumanları ve iğrenç kokuyu görüp duyabiliyordum. Daha da önemlisi koku kesinlikle ama kesinlikle çiş kokusu değildi. O andan itibaren ne koşulda olursa olsun bir daha silika kum kullanmadım. Çeşitli bentonit kumları denedim. En iyisi denilenleri dahi. Eğer kediniz bizimkiler gibi foşur foşur çiş yapıyorsa hiçbirisi muhteşem şekilde topaklanma sağlamıyor maalesef. En son Rossmann'da satılan topaklanan kumlardan kullanmaya başladık. Fiyat/performans olarak bence başarılı. Dağılmasını önlemek içinse yukarıdan girebileceği bir kum kabını ve kaptan çıktıktan sonraki alana minik bir halı ya da paspas gibi bir şey koymanızı öneririm. Patisine takılan kumlar orada kalıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa silika kum ciddili sorunlu yani desenize:-O Benimki de kum kabını baya kullananlardan. Rossmannda da satıldığını bilmiyordum:-O Mutlaka bakayım çok teşekkürler! Minik bir paspas aldım zaten önüne ama hem onun üstü hem çevresi yine de epey kum oluyor:( Neyseki kabı kapalı yoksa tüm eve kum fırlatcaktı herhalde:/ :D

      Sil
  5. Ne demek kedi sahipleri olarak en sıkıntılı konularda birbirimize yardımcı olmaktan daha doğalı yok bence. :) Silikalar ciddi sağlık sorunlarına yol açabiliyormuş aklınızda olsun. Bizimkiler 4 tane. O nedenle her şey soruna dönüşebiliyor :( Diğer yandan da sürekli bir hareket, aksiyon ve eğlence :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bi curcuna vardır o evde<3 ben de çokseviyorum daha çok istiyorum ama eşimi ikna edemiyorum:( tekrar teşekkürler:-* silika kesinlikle alınmayacak;)

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose