21 Mayıs 2016

Ne Okudum #44

Herkese merhaba

Ankara'dayken Nazlı Eray'la tanışma fırsatım oldu. En basit şeyleri anlatırken bile masal dinlermiş gibi dinledim kendisini:) Doğru ve güzel kullanılan dilin etkileme gücü bu olsa gerek!

Bu kitabı bana daha önce göndermişti. Okuduğum başka kitaplar olduğu için hep ertelemek zorunda kalmıştım. Elime aldığımd da tek solukta okudum resmen!


Ahmet Hamdi Tanpınar'ın günceleri ve tamamlayamadan vefat ettiği kitabı "Aydaki Kadın" adlı eseri, Nazlı Eray'a ilham olmuş.



Kitapta anlatıcı, yaşlı ve yatalak Duşize hanım'a onun isteği üzerine Ahmet Hamdi Tanpınar'dan bahsediyor. Bir de insan ruhlarının arşivlendiği CDler var peşine düştüğü. Anlatıcı gece yattığında kendini bambaşka bir zamanda bulup, Ahmet Hamdi'nin takibine düşüyor. Odasına gidip günlüklerini kurcalıyor, bir garsona çevirisini yaptırıyor, tandığı kişilerle sohbet ediyor, onu daha yakından tanımaya çalışıyor.

Kitapta Ahmet Hamdi'nin günlüklerinden, şiirlerindende kesitler var.

Yazarken kullandığı dile bayıldım. Kitapta resmen dedektifçilik, kovalamaca yaşıyor, geçmiş ve şimdiki zamanda yolculuk ediyorsunuz. Bir rüyanın içindeymişçesine ilerliyor kitap. Türü "belgesel fantastik" diye geçiyor. Nazlı Eray'ın kitaplarının çoğu böyleymiş. Diğerlerini de okumak istiyoruum^^ Puanım 8/10

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose