12 Mayıs 2016

Kedi Kısırlaştırma

Herkese merhaba

Bugünkü yazım kediseverleri, kedi sahibi veya sahiplenmeyi düşünenleri ilgilendiriyor. Konumuz: Kısırlaştırma. Buarada bizimkini kısırlaştıralı 1 buçuk ay oldu.. Süreçten bahsedelim biraz..

Kurin'i çiftleştirmeyi düşünmüyorduk. Çünkü doğacak yavrularını kimselere bırakmaya gönlüm elvermez, hepsi bizle kalsın isterdim.Erkut da eğer çiftleşirse sadece tek yavrusu yanımızda kalabilir dediği için uzun araştırmalar sonucu kısırlaştırmanın kedi sağlığı için oldukça önemli olduğunu fark ettik.

En başta bi kere bunun sonu yok. Hadi bi defa çiftleştirdin. Sonraki kızgınlık dönemlerinde ne yapacaksın? Kediler yılda 3-4 defa kızgınlığa giriyor ergenlikten sonra. Her çiftleştirmeden sonra yavru kedilerin hepsini emin ellere teslim edebilecek misin? Veya kendin bakabilecek misin? Hamile kedinin de yavruların da bakımları kolay değil ve 8-12 haftadan önce annelerinden ayrılmamaları gerek.


Kızgınlık dönemi nasıl bir şey bahsedeyim..Dişi kediniz evin en yankı yapan kısmına geçip 8-9 gün boyunca (bizimkinde böyle oldu) mauv mayvv mav mav diye basbas bağırıyor saatlerce. Özellikle geceleri!.. Komşular tabi "noluyo hayırdır bi sorunu mu var, ilgilenmiyo musunuz" diye sorgu sual.. Bir de yemeden içmeden baya kesilip depresif takılıyor. Size karşı inanılmaz sevgi pıtırcığı olup sürtünüp, göbek açıp duruyor. Aşırı aşırı sevgi istiyor (ki bu tek iyi yanı sanırsam:p)

Erkek kediler ise kızgınlık dönemlerinde sağa sola idrarla işaret-koku bırakıp püskürtme yapıyor. İdrarlarının hormonlarından dolayı korkunç koktuğunu bilmem söylememe gerek var mı?

Her iki cinsinde dışarıya olan ilgileri ekstra artıyor. Kapıdan kaçmaya, pencereden atlamaya meylediyorlar. (Bizimki hariç herkesin kedisi bunu yapmış) Sokaktaki kedilerden ölümcül hastalık kapma ihtimalleri çok ama çok yüksek




Kısırlaştırma üstteki durumları yok edip kedinizi "normalleştiriyor". Ne kendi yıpranıyor ne sizi yıpratıyor. Dişi kediler için en önemli yararı ise; Meme bezi tümörlerinin oluşma riskinde, ovaryum ve/veya uterus kanseri oluşma riskinde azalma ya da tamamen eliminasyon söz konusu olacak. Özellikle de ilk kızgınlıktan sonra yapılacak kısırlaştırmalar da bu daha da avantajlıymış.

Ameliyat Öncesi
12 sa önceden mamasını kesmek gerekiyormuş. Su içebilir.
Elizabeth başlığı aldıysanız giderken onu da götürün. Ama almadıysanız gerek yok çünkü bizimkinde hiçbir işe yaramadı! Onun yerine çok güzel kıyafetler var orayı yalamasını önleyecek.
Ameliyattan 1 hafta önce aşağıdaki takviyeyi kullanmaya başladık. Operasyon sonrası yara iyileşmesini hızlandırma, bağışıklığı güçlendirme, tüy dökümünü azaltma, metabolizma düzenleme... gibi birçok faydası var. Hatta hala kullanıyoruz gerçekten faydasını gördük.
Bir de mamasını aşamalı olarak N&D Tahılsız Tavuklu Narlı Kısırlaştırılmış kedi mamasına geçirdik.



Ameliyat
Kurin'in kızgınlık döneminin geçmesini bekledik yoksa kanama riski epey oluyormuş dişi kedilerde.

Erkek kedilerde testis dışardan direkt alındığı için nispeten daha kolay oluyormuş operasyon. Fakat dişilerde genel anestezi altında yumurtalıklar ve rahim alınıyor. Operasyon sonrası veteriner tek tek gösterdi bana "Bakın rahim, yumurtalar, işi bilmeyen hekimler şu kısmından itibaren aldığında kızgınlık belirtileri yine gösterebiliyo parça kaldığı için, biz tamamen aldık .." diye

Kurin'e bakamadım. Sırt üstü, kolları bacakları açılmış halde görmeye içim elvermedi:( Ne zaman ki asistanlar refleksleri geldi demeye başladı o zaman gittim kızımın yanına. Gözleri açık ama boş bakıyodu. Burnuna dokundukça gözlerini kırptı. Başına elizabeth başlığını takıp güzelce taşıma kutusuna yerleştirdiler. 5 gün düzenli olarak Iesef 250 mg yapılsın dedi operasyonu gerçekleştiren vet.



Ameliyat Sonrası
Genelde kaslarını kontrol edemedikleri için tuvaletlerini kaçırabiliyorlarmış. Ama Kurin eve gelir gelmez kutusundan çıkmaya çalıştı. Patisini kaldırıyo, düşüyo, adım atıyo devriliyo filan. O hali çok çok kötüydü baya ağladım, naptıysam yürümeye çalışmasını engelleyemedim. Bi baktım kum kutusunun önüne gitti! Hemen kaldırıp kuma koydum tuvaletini oraya yaptı sonra geri çıkarıp arkasını temizledim arkadaki tüm tüyleri kestim.

Snapchat: meyvesalatasii

Ameliyat olduğu günün gecesinde ayaklandı. Yavaş yavaş dura dura yürümeye başladı. Çok az yoğurt yedirdim elimi batırıp zorla ağzına sürüp yalamasını sağlayarak. Kendisi su içti. Hatta o hafta normalde içtiğinden çoook daha fazla su içti!
Gece bizim odaya aldık. Gayet güzel uyudu. Sabah kum kutusunun önündeydi ben çıkardım yine. Ama kendi indi. Gimcat in konserve maması vardı onu sulandırıp büyük çay tabaklarına koydum. Çok çok az yedi tüm gün. Ve hep uyudu..

Normalde günde 18-19 saat uyuyan Kurin 5 gün boyunca resmen günde 23.5 saat uyudu! Temel ihtiyaçları dışında gözünü hiç açmadı yani. Çok endişelenmiştim o ara, hep böyle mi olacak diye ama 5.günden sonra antibiyotikleri bitince eski haline döndü çok şükür^^

"Sağlıklı kedi mutlu kedidir. Kısırlaştırılmış kediler daha sağlıklıdır!"


Yarası çabuk kapandı ama tamamen iyileşmesi bi 10-15 günü buluyor.
Her yerde kısırlaştırmadan sonra kediler çok hareketsizleşiyor diye okuyorum ama bizimki yine aynı şekilde. Hatta 1 tık daha hareketli bile diyebilirim.
Bazı kediler ameliyattan sonra karakter değiştiriyormuş. Eşim çok korkuyordu ya bu munis kedi gider de hırçın bişi olursa diye. Ama Kurin aşırı sevgi pıtırcığı oldu, bize düşkünlüğü daha da arttı^.^
Bir de iştahı inanılmaz arttı:( Hiç doymuyor bu yüzden de sürekli miyavlıyor. Benzer durum yaşayan var mı?



Umarım yazımın bi faydası olmuştur. Sorularınız varsa bildiğim ölçüde yardımcı olmak isterim^^


8 yorum :

  1. Çok zor bi süreçmiş^ en azından basıma gelebilecekleri öğrenmiş oldum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz meşakkatli evet ama 5-6 güne her şey geçmiş oluyor^^ şimdiden geçmiş olsun:-*

      Sil
  2. merhabalar... benimde iki dişi kedim var. anne-kız fıstık-lokum.. çok çok tatlılar.. benim onlarla ilk tanıştığımda anne ve 3 yavru vardı ama sonrasında 2 yavruyu diğer hayvanlar boğarak öldürmüş. bende onları sahiplendim. iyiki sahiplenmişim çok seviyorum inanılmaz bir bağ oluştu aramızda ki evimde iki kanaryam var ve evde kedi köpek bakmayı hoş karşılamayanlardandım. ama şimdi onlarla çok mutluyum kızan döneminde ikisi birden bağırmasına rağmen :) yavru erken kızana girdi. ama ben kısırlaştırılması konusunda hala kararsızım. operasyon falan narkoz tekrar uyanamazsa eskisi gibi olmazsa ya bişi olursa endişesi beni benden alıyor. ama geceleri çok renkli geçiyor çünkü biri susuyor öteki başlıyor. acaba kısrlaştırlmış kedi ile çiftleştirmek bir çözüm olur mu? sanırım szide iyice araştırmışsınız. bu konuda fikrinizi paylaşırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy ne güzel<3 isimleri de şahaneymiş^^ ne mutlu size, ne şanslı kedicikler^^ eyvah eyvah ikiside basbas bağırıyor demek:P aynı korkuları bende çok yaşamıştım, çok iyi anlıyorum sizi. Ama işinin ehli iyi bir veteriner bulursanız korkmanıza hiç gerek yok. Narkozu kediciğe göre ayarlıyorlar. Her kediye aynı miktar narkoz verilmiyor. Kurin yine aynı, yine çok uslu munis, hatta daha da sevecen oldu. Dişi kediler genelde böyle oluyormuş. Ama nadir de olsa tam zıttı değişen kediler de varmış.Kısırlaştırılmış bir kedi çiftleşmez ki. Kedilerde bu olay insanlardaki gibi değil. Sadece üreme, neslin devamı için çiftleşiyorlar. Kısırlaştırma geçirdikten sonra da salgılanan hormonları kalmadığı için böyle bir şeye yeltenmiyorlar:) dişi kedilerde ilerki yaşlarda meme, rahim, ovaryum tümörleri görülür bunu engellemek, daha uzun süre sizle sağlıkla yaşaması içn bence ksıırlaştırma en iyi seçenek

      Sil
  3. kedi bakımıyla ilgili postlara zaman zaman yer verirseniz sevinirim. iyi günler

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun Kurin'e =) Bundan sonraki hayatı için bence çok doğru bir karar almışsın.Zaten Kurin gibi cins kedileri özellikle defalarca kez çiftleştirip yavrularını sosyal medyada vs. satışa çıkaran hesapları gördükçe cinlerim tepeme çıkıyor.Hem yavrulara üzülüyorum hem de defalarca kez damızlık olarak kullanılan annelerine :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz ablası^^ Evet ne yazık ki cins kediler vicdansız insanların eline düştüğünde çok acımasızca çiftleştirilip satılıp duruyorlar:(

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose