9 Mart 2016

Roseroseshop Kargom Gümrüğe Takıldı

Günaydın canlar

Bu yazıya öncelikle zırlayarak başlamak istiyorum :"(( İnsan bölye bişi başına hiç gelmez, başkalarına olur sanıyor ama geliyormuş:((

Şubat ayının ortalarında yine roseroseshop'tan bi alışveriş yapmıştım 40küsür $ tutarında. roseroseshop'tan 6. alışverişimdi. Daha önce hiçbir problem yaşamamıştım. 19 Şubat'ta kargolanmış paketim. Normal koşullar altında martın başlarında elimde olması gerekiyordu... :((

Sevindirik sevindirik kargoyu nerdeyse 2 güne bir ptt nin yurtdışı gönderi takibinden takip ederken aşağıdakileri gördüm ve hemen snapchatte (meyvesalatasii) paylaşmıştım:


Koştur koştur öğleden sonra ptt ye gittim. "Size belli bi vergiyle birlikte geri gelir" dedi adam. "Ama yasaklı üründü" dedim. "O zaman gelmez, göndericiyi gider" dedi:( Dönünce hemen roseroseshop a yazdım. 

Akşam eve gidince tekrar baktığımda 1 marttaki o işlemi silmişler :-O Nedenini hiç anlamadım.. Aşağıdakiler yazıyordu:




Şimdi baktığımda da dün gece gönderi yurt dışına sevk edildi-Kore yazıyor :(

Roseroseshop'tan da cevap gelmiş. Türkiye'ye gönderdikleri paketlerin üzerine otomatik olarak hep tutarı düşük ve hediye-süs eşyası yazdıklarını, çok üzüldüğünü, ürün onlara geri dönünce benimle tekrar iletişime geçeceğini söylemiş..


Daha önce kargosu gümrüğe takılan oldu mu? Ne yaptınız? Aldığınız site ne yaptı? Kargoyu geri mi bana gönderseleeer (ya yine takılırsa, adımı kara listeye aldılarsa, bi ömür yurtdışından paket alamazsam? :D ) parayı geri iade mi etseler bilemedim:( Ya hiçbirini yapmazlarsa? Paranoyaya bağladım yeminle.

Yorumlarınızı merakla bekliyorum


28 yorum :

  1. Tatlım; öncelikle sakin olalım. Birkaç kere benim de başıma geldi farklı sitelerde, beklerim dersen tekrar göndermelerini rica et; herhangi bir ek ücret almayacaklardır, sadece bekleme süresi uzayacak. Yok; hevesim kaçtı, parayı iade etsinler dersen de onu da yapıyorlar. Gümrükte çalışan adam ile alakalı aslında bu işler, bir daha ki sefere yine aynı çalışana denk gelmezse sıkıntısızca geçer, öncekiler gibi. Bir de adını elbette kara listeye almazlar ama için rahat etsin istiyorsan arada eşinin adına getirtebilirsin paketleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihihih Bea Theom aynen önce sakinliğimi bi koruyayım :)) :-* Evet sen de yurtdışından epey alışveriş yapıyorsun deneyimlerinden faydalanayım^^ Mailime dönüş yapmışlar. Kargo ücreti(10küsür $) yeniden ödersem gönderirlermiş veya alışverişin kargo haricindeki tutarını yatırırlarmış. Sende de böyle mi olmuştu? Pakette fazla ürün olduğundan şöyle bi salladıysa lıkır lıkır toniğin sesini duyduysa açmış olabilir:( ürünler gelsin çok istiyorum ama ya yine takılırsa diye korkuyorum işte:/ göndertirsem erkut adına göndertcem başka bi adrese

      Sil
    2. Merhaba ,hindistanın ünlü bir alışveriş sitesinden burada iki fiyatı katı olan olan ürünü 300 tl'ye getirmek istiyorum.Sizce gümrüğe takılır mı sizin ürünümüz ne oldu ?paranızı alabiliriz mi? Tecrübelerini paylaşabilirsen çok sevinirim canım

      Sil
    3. Merhaba Zehra, Ürün kozmetik mi? Eğer öyleyse ve kutunun üstüne hem tutarı hem kozmetik diye yazılırsa kesin takılır. Siteyle konuşmanız lazım, tutarı çok düşük içeriğe de kırtasiye vs yazarlarsa belki takılmaz ama bana öyle yapmalarına rağmen takıldı mesela:( İadeyi de tam 2 ay sonra yaptılar o da tamamı değil %60ı mı ne. Yani siteyle mutlaka görüşmen lazım, elime gümrük yasalarından dolayı ulaşmazsa bunu kargo takibinizden görebilir msiiniz ve paranın tümünün iadesini yapar mısınız diye mutlaka bi mail at sor derim.

      Sil
  2. Benim takılmadı canım hiç yurt dışı alışverişi yapmadığımdan olsa gerek :) İnşallah urunlerin yeniden gelir ve gümrüğe takılmaz.

    Üzme tatlı canını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlısın, çok teşekkürler^^ :-* Ürünler geri gidiyormuş onlara. Bakalım nolcek:/

      Sil
  3. benim iherb siparişim takılmıştı, gitti geri ben de para iadesi aldım ama kara listeye vs. alınacağını sanmıyorum ki ben ondan sonra bir çok kez testerkorea, ebay, aliexpress gibi sitelerden de avrupa sitelerinden de sipariş verdim sorun yaşamadım.

    ama kötü tabi insan sonrasında tekrar alışveriş yapmaya çekiniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kargo ücreti haricindeki alışveriş tutarını mı ödemişlerdi? Ürünleri o kadar dört gözle bekliyordum ki epey hüsran oldu şimdi de cidden ya yine takılırsa diye çekiniyorum:((

      Sil
  4. Kötü olmuş benim hiç takılmadı şimdiye kadar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de hiç takılmamıştı vitacost, sigma, aliexpress,bornpretty, beautybay.. Bu da 6. da cortladı:((

      Sil
  5. Valla canım ben de bi kere aynı şeyi yaşadım, ürünler gelmedi gewri gitti, site Allah'tan paramı geri iade etti karta, ama bilemiyorum senin nasıl olur, üzüldüm bak :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üff çok kötü bi durummuş yasemin ya:( İade ederiz ama kargo ücreti hariç dediler. 10küsür dolardı o da. ya da tekrar kargo ücreti ödersiniz yine göndeririz dediler:/

      Sil
  6. Acaba içine baktılar mı? Hediye/süs eşyası olmadığını gördükleri için mi geri döndü? Kozmetik ürünü dışarıdan hiç almadığım için emin değilim ama bir aralar sanki gumrukte sorun oluyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakmışlar:/ Üstteki fotoğrafta 1 mart tarihinde alıcı merkez torbayı açtı yazıyo:(sonra da iade-ithali yasak olmuş işte durum:( YUrtdışından alışveriş baya riskli çünkü kozmetikte hala yasak var. Tamamen şans eseri elimize geçiyo paketler. Firmalar kolaylık sağlayıp üstüne düşük tutar veya kozmetik dışı şeyler yazıyor ama işte benimki gibi şüphelendikleri durumlarda açıp bakıyolar ve görüyolar anyayı konyayı:((

      Sil
  7. Ben bu tip durumlara düşmemek için hiç alışveriş yapmıyorum yurtdışından :( Umarım paranı alırsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hep uzak duruyordum sonra dayanamadım bi başladım.. Durdurabilene aşkolsun:D Herhalde bi 15-16 siparişim olmuştur ama bu zamana kadar hiç sorun yaşamamıştım işte:(

      Sil
  8. Para iadesi alıp siteden yeni bir hesapla satın almayı deneyebilirsin ya da adres değişikliği yapabilirsin Yurtdışı alışverişlerinde bazen bu 2 yöntemi kullanıyorum büyük ihtimal hediye yazmayı unuttular pakete :/ inşallah gelir tekrar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mailime cevaplarında Türkiye'ye ürün gönderirlerken otomatik olarak bi barkod çıakrdıklarını onun üzerinde zaten tutar 20$, gift, fancy goods yazdıklarını, yine aynı şeyi yaptıklarını söyledi. Paketin içinde 6-7 ürün bir de testerlar olunca mı şüphelendi görevli noldu anlamadım:/ başka bi isim ve adrese göndermelerini isticem sanırım ama kargo parasını tekrar ödemem gerekiyormuş

      Sil
  9. üzüldüm, sırf bu yüzden korkuyorum alışverişe yurtdışından :( Eğer fazla ürün varsa ondan takılmış olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bugüne kadar 10küsür alışveriş yaptım hiçbiri takılmayınca "takılmıyo bişi olmuyo yeaa" modundaydım:( Oluyormuş:( Şans tamamen:(

      Sil
  10. Aaa benim Haziran ayında takıldı Vitacost alışverişim. Ne lanet etmiştim alışverişi Antalya'da yapsaydım diye çünkü İstanbul'da gümrüğe gitmek için saatler harcadım. İçinde kozmetik de vardı ceza bedeli ve verdi ödeyip kargomu aldım. Sen de git istersen canım direk orda rica et. Paket senin gözünün önünde ayrı bir odada açılıp inceleniyor. Bu seferlik aldım ödemesini yapayım lütfen filan dediğinde verirler sanırım. Bana öyle olmuştu en azından :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa:( Üzüldüm adına:(( Kargo İstanbul'da takılmış, ben Van'dayım, bir de geri göndermişler zaten ertesi gnüü:( İstanbul'da olsam koşarak gitmiştim çünkü çok istiyordum bu kargonun gelmesini, ürünleri:( Burdaki ptt deki amca yasaklı ürün olduğu için cezasını bile ödetmeden gönderirler demişti ama sempatik yollarla halledilebilirdi bence de:p

      Sil
    2. Aaa evet yaçok garip. Ben bulunduğun ile kadar geliyor sonrasında sen gümrükte hallediyorsun sanıyordum. Telefonla konuştuğumda bana da geri gider yasaklı ürün varsa demişlerdi ama şansımı deneyeyim diye gitmiştim. İyi ki gitmişim dedim sonra . Paran iade olur canım ama .

      Sil
    3. Şanslıymışsın ne güzel^^ Ürün ellerine ulaştığında kargo ücreti haricindeki ürünlerin tutarını ödeyeceklermiş ya da istersem yine kargo ücreti ödersem tekrar gönderirlermiş. Bakalım nolcek:)

      Sil
  11. merhabalar,
    yurt dışı alışverişlerde tc kimlik no istiyor siteler (en azından amazon) 5 kere hak verildiğini bu nedenle bazı durumlarda anne, baba, kardeş gibi başka isimlere gönderim yapanlar olduğunu okumuştum bir iki sene önce amazondan alışveriş yaptığımda.
    alışveriş yaptığınız sitenin size değil anneniz adına gönderim yapmasını isteyebilirsiniz yada eşiniz adına
    Sevgiler, Ebru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. roseroseshop istemiyor tc kimlik no. Aaaa 5 kere takılma hakkını ilk defa duyuyorum! Bi sonrakine eşimin adıyla başka bi adrese istemeyi düşünüyorum bende. Çok teşekkürler Ebru^^

      Sil
  12. Eneeem noldu kuzu nazara mı geldi senin alışveriş çok mu fazla ürün vardı acaba ondan mı böyle oldu? Ben bu işlere hiç girmesem de duyduğum bişi var ki kara liste olayı yok öyle sadece şüphelendikleri paketlere biraz hassas davranıyorlar bu da sana denk gelmiş galiba :P Hedef şaşırtma tekniğiyle farklı isim ve adrese yönelmek mantıklı bir de öyle dene ;) İkincide sorunsuz kavuşursun umarım paketine içini de ferah tut tamam mı kuşum :-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üüüüf üf:( Anlattığım gibi Nilayım çok üzüldüm valla:( İçinde fazla ürün olunca şüphelendiler muhtemelen:((( Bi sonrakinde farklı isim ve adres ve az ürünler denemesi yapcam bakalım

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose