1 Mart 2016

Diş Macunu Renk Kodları Efsanesi Hakkında

Günaydın arkadaşlaar

Bugün farklı bir yazı ile karşınızdayım. Bu yazı, ben dahil muhtemelen çoğumuzun "doğru bildiği bir yanlış" üzerine olacak..

Yerli-yabancı birçok yerde görmüşsünüzdür diş macunlarının arkasındaki kutucuklar güüüya şu anlamlara geliyormuş:
Yeşil :   Doğal ürün.
Mavi :   Doğal ve tıbbi ürün karışımı ürün.
Kırmızı : Doğal ve kimyasal madde karışımı ürün.
Siyah :  Tamamen kimyasal ürün.

BU TAMAMEN BİR ŞEHİR EFSANESİ, MİT!..

Evet arkadaşlar bunun hiçbir gerçekliği yok. Lütfen bunu yayalım:) Artık bilenler bilmeyenlere söylesin:) Aşağıda linklerle de bu dediğimi destekleyeceğim. 

Nasıl fark ettiğime gelince.. Aşağıda gördüğünüz Sante diş macununu ilk kullanırken arkasını bi çevirdim siyah kutucuklar(göz lekeleri)! "Aaaııa! Demek kimyasal dolu ha!! İnanamıyorum!" oldum. Sonra kendime "Sakinliğini koru ve içerik kutucuğuna bak şampiyon" dedim. İçerik listesine bi baktım ki gayet temiz! Hatta kimyasal gibi gözüken şeyler bile bitkilerden elde edilmiş. BDIH Doğal Kozmetik sertifikası  ve NaTrue sertifikası var.



Gördüğünüz gibi içinde florür yok, paraben yok, sentetik renklendirici, koruyucu ve koku vericiler yok.

Bikaç gün sonra ayisigiorganik.com sitesinin sahibi Kıvanç Beyle görüştüğümüzde bu durumu anlattım. Aynı nedenden ama başka bir organik diş macunundan dolayı yanılmıyorsam Lavera markasıyla görüştüklerini ve onların bu renk kodlarının tamamen üretimle, ambalajlamayla ilgili olduğunu, içeriğiyle zerre alakası olmadığını anlattıklarını söyledi. Sonrasında ben de hem türkçe hem yabancı birçok kaynaktan araştırdım ve evet o renklerin içerikle hiçbir alakası yokmuş arkadaşlar.


Bir diğer örnekte şimdilerde kullandığımız  Logodent hassas diş etleri için olan diş macunu. Diş eti kanamalarımızı tamamen bitirdi diyebilirim(haftaya diş hekimine gittiğinde daha net konuşcam:p) Güüüya kodlara göre içeirğinin organik ve tıbbi ürün karışımı olması lazım. Ama içeriğine baktığınızda çoğu bitkisel, bir iki adet de bitkilerden elde edilmiş kimyasal içerik var. Bu diş macunu da BDIH Doğal Kozmetik  ve NaTrue sertifikalı.



Buarada daha önce kullandığım içeriği iyi diş macunları: Dentiste, BioDent, Parodontax(çoğu market macununa göre içeriği iyi), Splat ve yukardaki Sante ile Logodent. Bunları içeriklerine göre söylüyorum, arkalarındaki göz lekelerine göre değil.

Bir de Kıvanç bey'in bana ilettiği linkteki açıklama buyrunuz : "Diş macunlarındaki renklerin anlamları özel bir şeyi ifade etmez. Sadece fabrikalarda paketleme ve kesme işlemleri esnasında önem taşırlar. Elektronik sensörlerin nerede durup, nerede paketleme yapacaklarını anlamaları için diş macunlarının dibinde bu renkler eklenmiştir. Sadecece teknolojinin bir parçasıdır, karışımlarıyla ilgili bir bilgi vermezler."


Bu konuyla ilgili diğer linkler :

türkçe kaynak : http://onurozturk.com/dis-macunu-renkleri/

yabancı kaynaklar : http://www.snopes.com/inboxer/household/toothpastemarkings.asp

http://www.healthyfoodhouse.com/true-or-false-the-hidden-secret-behind-toothpaste-bottom-color/

http://www.hoax-slayer.com/squares-on-tube-hoax.shtml

http://www.hoaxorfact.com/Health/select-healthy-toothpaste-based-on-color-of-squares-on-tubes-hoax.html

diş macunu içerikleriyle ilgili : http://drleonardcoldwell.com/2013/07/02/how-toxic-is-your-toothpaste/

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2015/09/09/toxic-toothpaste-ingredients.aspx

10 yorum :

  1. Bana paketleme için konulmuş bir işaret olması çok mantıklı geldi. Teyzem birkaç kez söylemişti ama aklımda bile kalmamış hangi renk hangisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle.. Barkod renkleri içeriğini nasıl anlatabilir:/
      Ben de anneme söylemiştim. Yeşil Splat'tan vazgeçmiyolar o yüzden:D Olayı öğrenince anlattım ama Splat yine zaten baya iyi olduğu için ona devam.. :)

      Sil
  2. Çok açıklayıcı ve yararlı bir yazı olmuş emeğinize sağlık. Sevgilerimle. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim=)

      Sil
  3. Renk kodları ve en çok da macunun rengi konusunda o kadar çok bilgi kirliliği var ki benim de kafam karışıktı bu konuda. Paradontax (alışmak zaman alsa da )ve Splat şu ana kadar en memnun kaldığım iki marka ama arada farklı ürün denemek istediğimde bu yazı kılavuz olacak nitelikte olmuş eline sağlık kuzu devamını bekleriz :-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anacım tek bir gerçek var : İçerik listesi. O her şeyi söyler. Renk koduymuş macunun rengiymiş felan alavere dalavere hepsi:D
      Parodontax kullanımı zor tadından dolayı ama çok güzel bi macun^^ Splat'a bayılıyoruuz <3
      Teşekkür ederim canımmm:-*

      Sil
  4. Şimdi bir saniye, diş eti kanamasını kesen diş macunu mu dedin? Yıllardır parodontax kurumaktan ciğerlerim soldu da, Logodent 'i denesem mi bir? Sen hangisini önerirsin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diş tellerimden dolayı diş etlerim bayaaa hassaslaştı. Özellikle diş hekimine gittiğimde baya bi süre kanamaların durmasını bekliyoruz:( Logodent'i 2 haftadır kullanıyorum, kesin bir şey söylemem için 11 marttaki diş hekimi kontrolünden sonra sana yazmam lazım:) Ama şuan için baya iyi. Sadece 1 defa çok sert fırçaladığımda kanama oldu onun dışında hiçbi problem yaşamadım, şişliklerim de yok (benim fark ettiğim). Erkut da hiç diş eti kanamalarından bahsetmez oldu. Parodontax'a bi ara vereyim diyorsan bence bu macunu deneyebilirsin. Özellikle diş etleri için kullandıklarım arasında en etkili parodontaxla bu oldu diğerlerinde o konuda bi verim alamadım:/ Yine roman yazdım -.- :p

      Sil
  5. Aaa şaşrıdım şuanda inanmıştım bende buna:/ detaları araştrmakşa uğraşmayıp inanmak daha cazip geldi sanırım
    Sayende öğrenmiş oldum teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yerde görünce insan ister istemez inanıyor. Ben de inanmıştım. Ama araştırınca cidden işin aslı bambaşka:) Ne demek rica ederim^^

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose