6 Şubat 2016

Ne Okudum #34

Günaydınlar herkese

Uğur Koşar'ın Allah De Ötesini Bırak kitabını kesin bi yerlerde görmüşsünüzdür. Çünkü resmen haftalarca, aylarca "çok satanlar"da(ydı). O ara almak istemedim ama merak da ediyordum, eşim almış.

Özellikle son yıllarda dinle ilgili her şey epey prim yaptı. Din resmen insanlara para kazandırır oldu. Bu durumdan hiç hoşlanmıyorum çünkü ortalık kalpazan doldu.

Uğur Koşar hakkında internette çoook şey yazılıp çizilmiş. Kendisi nur terapistiymiş! Sitesinde kendiyle ilgili bilgiler kısmında Seyid soyundan geldiği yazıyor fakat okuduğu okullar yazmıyor.. Bu durum açıkçası kafamı karıştırdı ve soru işaretleri yarattı




Allah De Ötesini Bırak adlı kitabına gelince.. İnce bir kitap.170 küsür sayfaydı sanırım. Kısa sürede bitirdim. Terapi, kişisel gelişimle ilgili. Nur terapisi bu mu bilmiyorum?! İçinde din epey geçiyor. Kitabın bana faydası oldu mu? Evet oldu. Olaylar karşısında daha sakin, suskun durabiliyorum ve daha mutluyum. Tam anlamıyla uygulayabilmeyi isterdim. Adam güzel bahsetmiş hakkını yiyemem. Bazı şeyleri çok tekrarlamış olması, bir de kitapta geçen dini kıssaların kaynağının verilmemiş olması beni rahatsız etti. Onun dışında soru işaretlerime rağmen güzel bi kitaptı. Puanım 8.5/10



Rabb'in İçin Sabret kitabını da burdan bi arkadaş verdi. Yoksa muhtemelen almazdık. Bu kitap da 190küsür sayfa. Çocuksu bi kurgu yapılmış. Babasız büyüyen, erkek arkadaşından ayrılan bi kıza, her daim enerjik ve mutlu ninesi nasihatler verip hikayeler anlatıyor. Bana biraz komik geldi açıkçası. Çocuklara bir şeyin doğru-yanlışlığını göstermek için hikayeler anlatılır ya "bak ayşe diye bi kız varmış çok çikolata yemiş dişleri simsiyah olmuş hepsi çekilmiş.." gibi:D Aynen o tarz bu da:)) Arada çok güzel sözler, nasihatler var ama ı-ıh olmamış. Yazar, ilk kitabı epey tutunca sadece ticari amaçlı böyle bir şey yazmış gibime geldi. Bu kitap 13-20 yaş arası gençler için uygun olabilir belki. Puanım 6.8/10



Siz bu yazarın bi kitabını okudunuz mu? Ne düşünüyorsunuz?

6 yorum :

  1. Allah de ötesini bırak kitabını ilk okuduğum da çok etkilenmiş daha sakin davranmaya çalışmıştım.
    1 sene sonra ikinci kez elime aldığımda ise nedense kitap beni bir türlü sarmadı,ilerleyemedim.
    Her kitabın okunabilmesi için o psikoloji de olmak gerekiyor sanırım.

    Rabb'in İçin Sabret kitabı ise bence tam bir fiyaskoydu kurgusu çok basitti,hayal dünyası gibiydi.Ben bu tarz kişisel gelişim tarzı kitaplarda daha bizden, daha gerçekcekci bir hikaye isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de öyle düşünüyorum. Çocuk kitabı tadındaydı Rabb'in için sabret, hiçbir şey katmadı denebilir:/

      Sil
  2. Bu iki kitabı da okudum ben. Yazar hakkında bilgi sahibi olmadan okumuştum ve çok beğenmiştim. Gerçekten olaylar karşısında bakış açımızı değiştiriyor ve sabırlı olmaya teşvik ediyor, huzur veriyor. Ancak sonradan yazar hakkında araştırma yapınca hoş olmayan yazılar gördüm. Dini kullanarak insanların parasını aldığı söylenmiş. Gerçek nedir bilemeyiz tabi.. Bu nedenle muallakta kaldım. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gülşah ben de senin gibi muallakta kaldım. Günümüzde gerçekten dinle ilgili güzel şeyler söyleyen insanları da çok kolay yaftalayıp kötü konuma düşürdükleri gibi, dini para kazanma aracı olarak kullananlar da epey var. o yüzden kim hangi kategoride onu bilemiyorum ben de:/ sadece yazdığı o kitaba bakarak beğendiğimi söyleyebilirim ama tabi=)

      Sil
  3. Allah De Ötesini Bırak'ı ilk çıktığı zaman merak edip almıştım ama okumaya elim gitmedi bir türlü, açıkçası biraz da önyargılıydım ama senin yorumundan sonra merak ettim kısacık bir kitap okuyayım bari :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynen önyargımdan uzak durmuştum daha geçen ay mı ne aldık. Yazar hakkında kötü düşünmeyip önyargılarından arınınca güzel bi kitap bence^^ ama diğer kitabı ı-ıh sakın okuma:))

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose