23 Ocak 2016

Ne Okudum #32 (Hızlı Okuma Tavsiyeleriniz?)

Günaydın kankitellalar

Ortaokuldayken sanırım babamla hızlı okumaya merak salmıştık. Bikaç çalışma yapmıştım ve hala faydasını görürüm. Bu kitabı da Dost kitapevinde indirimli görünce almıştım olabildiğince okuma hızımı geliştirmek istediğimden. Turgay Keskin'in Anlayarak Hızlı Okuma Teknikleri.

Okumak istediğim o kadar çok kitap var ki.. Fakat çoğumuz gibi vakitsizlikten şikayetçiyim. Her gün kitap okumaya ancak 1 saat ayırabiliyorum ve istiyorum ki bu 1 saatte çok yol kat edebileyim:) Hızlı okuma teknikleriyle ilgili kurslara gidenlerin hep günde 1 kitap bitirdiğini, dakikada 1000+ civarı kelime okuduğunu duydukça imreniyorum. Ben de istiyoruuuuuum


Kitapta güzel alıştırmalar ve tüyolar vardı. Hepsini olmasa da bi kısmını uygulayabiliyorum. İlk egzersiz parçasında dakikada okuduğum kelime sayısı 378 çıkmıştı. Türkiye ortalamasının üstündeymiş. Son parçalarda 800-700-900 küsürleri gördüm genelde %80-90 anlama yüzdesiyle. Ama yine de okuduğum kitaplarda o kadar hızlı okuduğumu sanmıyorum sanıyorum ki 500-600 civarında okuyorum. Yani kitabın faydası oldu ama hızımı uçurmadı.

Sizin tavsiye edebileceğiniz hızlı okuma teknikleriyle ilgili kurs, kitap, video vs var mı?

6 yorum :

  1. Hızlı okuma denilen olay çok komplike bişey kuzu yaa zibilyon tane tekniği var gerçekten de.Lisedeyken ders olarak görmüştük, sonra senin gibi ben de merak edip araştırarak basit birkaç teknik öğrenmiştim.Tabii çoğunu unuttum üzerinden zaman geçince :)
    Göz gezdirme, kaymağını alma , çapraz okuma gibi bir ton teknik var mesela.Ama en kolayı ve işe yarayanı 3 kelime kuralı bence.Satırı okurken 3.kelimeden başlayıp ,yine sondan 3. kelimeyle bitirmek. Alttaki satırı da aynı şekilde okuyarak gözün periferik görme sayesinde başta ve sondaki kelimeleri yakalamasını sağlayan pratik bir uygulama.
    Okuma hızın iyiymiş baya senin ^^ Zaten sadece teknikleri öğrenerek okuma hızının uçmasını bekleme.Önemli olan vakit ayırıp (günde 1 saat hiç de azımsanacak bir süre değil aslında :) daha çok kitap okuyabilmek. Formülüze etmek gerekirse yani Hız = Teknik x okunulan kitap sayısı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa Nilay ne güzel yorum bu böyle <3 !!
      3 kelime kuralı yazmıyordu bu kitapta mesela. Ben de satırın başındaki ve sonundaki kelimeleri okuyarak ilerliyorum. Gönül istiyor ki bi sayfaya bakıp direkt diğerine geçeyim.. Ama dediğin gibi pratikle olacak şey ancak..
      Çoook teşekkür ettiim:-*

      Sil
  2. Biz de lisedeyken ingilizce metinleri hızlı okuyup zaman kazanmak için bazı teknikler öğrenmiştik, 'scan technique' diye yazınca google amcamız bazı makaleler gösteriyor, onlara da bakmanı tavsiye ederim canım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet tarama da geçiyor kitapta onu da yapmaya çalışıyorum bazı yerlerde. Ama önemli, okumak bir şeyler öğrenmek istediğim yazılara onu uygulayamıyorum:/

      Sil
    2. Mesela senin yazılarını okurken yapamadığım diyebilirim :) Çünkü her satırından her kelimenden keyif alarak okumayı seviyorum ❤

      Sil
    3. Yaa canım benim çok sağol aynen ben de senin yazılarında yap(a)mıyorum! Ama çoğu şeyde denemeye çalışıyorum o taktikleri

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose