15 Ocak 2016

DUBAI BALAYI #6 (Dubai'de ramazan, yemeler içmeler..:p)

Merhaba canlarrrr

İyiki ara vermiyim dedim şu balayı yazılarına.. -.- Yine epey zaman olmuş. Yeter ya gına geldi..! Neyseki son 1 yazı kaldı^^ :P

Gittiğim her şehirde, ülkede mutfak benim için çok önemlidir. Neyi meşhursa yemeli içmeliyim! Yemek kesinlikle bir zevktir <3 Bir de yeni tatlar denemeye bayılırım =) Erkut da benim aksime bilindik şeyleri yemeyi sever, yeni lezzetlere kapalıdır. Neyse ki benle biraz değişti, uyum sağladı:))

Bu sefer de Dubai'ye gidecek arkadaşlar için bizim denediğimiz güzel veya kötü restoran, bar, kafelerden bahsedicem. Yalnız dikkat: Bol foto içerir:) Dubai'de ramazan nasılmış onu da en sonda anlattım;)

Dubai'nin kendine özgü bi mutfağı yok. Amerikan(fastfood), Fas, Lübnan, İtalya, Türk mutfağı karışık. Otelde wifi'nin nimetlerinden faydalanarak foursquare'den sürekli mekan keşfi yaptık. Başlayalımmm=)

Operation Falafel : Sabaha karşı Dubai'ye gelip biraz otel çevresinde takılıp kahvaltı için buraya gelmiştik. The Walk'ta. Ama ne omletini beğendik ne çayını.. Aaah ah güzel ülkemin güzel kahvaltısı ne güzel ne leziz ne çeşitli olur dedik daha dk 1 gol 1..Çay bildiğimiz nane çayı, omlet desen tadı tuzu yok yavan:/

Cucina Mia : İlk akşam gittiğimiz İtalyan restorantı. Güzelim pizzaların yanına şarap verilmiyor şeriattan ötürü.. Alkol neredeyse her yerde yasak. Sadece otellerde ve bazı franchise yerlerde serbest.

Al Shorfa : Cucina Mia'dan çıkıp bu restoran/nargileyiciye gittik. (Erkut çok seviyo nargileyi). Aynı bizim aile restoranları gibiydi. Yemek filan da yeniliyor. Biz yemeğimizi başka yerde yiyip nargilesini denedik, fena değildi. Diğer denediğimiz yerlerden uygundu.

Bundan sonrasını karışık anlatcam:D Hasngi gün nereye gittik tam hatırlamıyorum aradan resmen asır geçti malum..

Almaz by Momo: Jumeirah The Walk'ta. Bizim otele çok yakındı, karşısı filan hatta. Ortamı, içecekleri, nargilesi çok başarılıydı! Biraz pahalı ve sosyetikimsi bi yer ama oldukça iyi;)  Aşağıda nargile menüsünün bi kısmını, ortamı ve menünün başında yazan açıklamayı( ... Türkiye'deki en eski ve popüler geleneklerden biri olduğu) görebilirsiniz. Hatta tavla oynadık Erkut'la birde^^ Burayı biz İstanbul ve Ankara'daki meşhur Huqqa'ya çok benzettik. Orayı da çok seviyoruz <3

almaz by momo



Smoky Beach : The Walk'ta kumsala armut koltukları koymuşlar, hemen kenarında da hasır hoş tarzda koltuklar. Adından da anlaşılabileceği gibi nargileci:) Nagilesi fena değildi, diğer 2 yerin bikaç tık altında. Yine de bizim Sırp arkadaşlar içemedi baya başları dönmüş:D İçecekleri yetersiz.

smoky beach
Kırmızı bizim, mor onlarınki:)

Buddha Bar : Marriott Harbour Hotel'in en üst katındaki Observatory Bar'ın iyi olduğunu okumuştum. Ramazan'dan önce gidelim dedik ama bomboştu desem yeridir. Giderken Erkut'un taksiciye "The observatory barı do you know?" demesini unutamıyorum:D Neyse otelin çevresinde hep yüksek yüksek rezidanslar, altta yapay göl vs görüntü hoş yukardan(52. kat mı neydi). Ama keyif alamayınca kalktık hemen yakınındaki Buddha Bar'a geldik. Tıklım tıklım! O kadar otantik, güzel bi mekandı ki anlatamaaam! (bakınız) Hep yabancılar vardı zaten Arap pek yoktu Ramazan öncesi ve alkollü bir mekan olduğu için muhtemelen. Buddha Bar dünyanın çeşitli yerlerinde var. Konsepti heryerde aynı. Sakeli bişiler içtik ikimizde beğendik. Ve o ana kadar yediğimiz en harika suşileri hüplettik!

buddha bar dubai



Armani Hotel Burj Khalifa At.mosphere : Menü çok kısıtlıydı. Erkut tavuklu patatesli bişi aldı ben karidesli salata. Küçücük geldi tabi onlar da:) Yanında da özellikle Erkut'un Dubai'de bağımlısı olduğusu mango suyu(doğar doğmaz süt yerine mango suyu içmiş sandım resmen orda). Evet yemekler(aperatif desek daha doğru olur) güzeldi ama 400 tl civarı asla etmezdi. Sadece otele, mekana, ambiyansa, 123. katın hatrına veriliyor. Şu yazımdan buraya niye çıkıp bu kadar para verdiğimizi ve aslında diğer seçeneğe göre epey avantajlı olduğuna bakabilirsiniz:) Çıkarken fark ettik ki arka kısımda restoranı da varmış. Keşke orda yer ayırtıp adam gibi bişiler yeseydik en azından dedik. Kesinlikle gün batımından önce gitmek gerek. Biz tutturamadık çünkü güneş çok hızlı doğup çok hızlı batıyor(coğrafya bilgilerinizi hatırlayınız, ekvatora yaklaştıkça dönüş hızı artar:P)

armani burj khalifa at.mosphere



The Cheesecake Factory : İşte Amerika'nın meşhur cheesecakecisi:) Bu da otelin karşısındaydı hem orda hem de The Dubai Mall'de akvaryumun hemen karşısında yedik. Evet diğer kafe, pastanelerdeki cheesecakelerden çok daha güzel ama oldukça ağır, yağlı geldi bize. İddia ediyorum Ankara Turta'da cheesecake yediyseniz başka hiçbir yerde beğenmezsiniz:))




The Butcher Shop and Grill : Otelimizin yan tarafında HARİKA bir et lokantasıydı. Başka yerlerde de şubesi vardı. Bizim Butcha gibi. Fiyatlar pahalı. Etleri özel, satışı da yapılıyor. Dubai'deyken yediğimiz en güzel yemekti kuşkusuz. Tadı hala damağımda! 3 kişi gittik 4 farklı et söyledik hepsi birbirinden harikaydı <3


Carluccio's : Klasik bir İtalyan lokantası. Pizzaları enfes! Naneli limonatası da güzeldi. Hem otelin olduğu yerde hem Dubai Mall'de Fountain kısmında var. Hatta meşhur Fountain Şovu burdan izledik. Şiddetle tavsiye edilir. Buarada İstanbul'da da 3-4 şubeleri var :) ^^



Bob's Diner : Ramazanda her yer kapalı olunca, inanılmaz az seçenek olunca, bu fastfoodcu da otelin yanında olunca, mecbur gittik. Eh işteydi.

Trader Vic's : Bu da dünyanın çeşitli yerlerinde de olan barlardan. Ramazan'a girmeden gittiğimiz yerlerden:) Çok güzel yorumlarını okumuştuk denemezsek olmazdı. Ama yanlış saatte gitmişiz. Güneş batmadan 1-2 sa önce gidip Souk Madinat Jumeirah gezilmeli. Sonra buraya oturulmalı. Ortamı oldukça otantik. Canlı müzik çok güzeldi. Israrla önerilen 2 kokteyli de aldık. Puka puka ve Mai Tai :) Biraz pahalılar ama denemeye değer;)



Gelelim Dubai'de Ramazan konusuna.. Gitmeyin anacım. "Dubai Ramazan'da ayrı güzel" değil bence. Evet bi takım güzellikler var ama inanın ülkemizde çooook daha güzel ve farklı oluyor. Orda biz çok zorlandık.

Biz gittikten 2 ya da 3 gün sonra başladı Ramazan. Düşük tansiyonum olduğu için ve hava hep 40 küsürlerde olduğu orda da turist olarak bulunduğumuz için oruç tutmadık. Ama resmen tutmak zorundaymışsın gibi davranıyorlar. Adet dönemindeki kadın, hastalar, turistler napsın? neden bu düşünülmüyor, dinde hoşgörü nerde? bunlar cevapsız..

İlk gün TÜM yiyecek-içecek satan yerler kapalıydı. Bizim otel çevresindeki turistik olan yerler dahil. Avm ye gidelim bir şeyler buluruz elbet dedik. Bi gün öncesinde dopdolu olan avm de bi avuç insan var, yemek katına çıktığımızda da şoka girdik çünkü aynen aşağıdaki gibiydi. HER YER kapalı. Shake shack açık gibi gözükünce gözümüzde parıltılarla ilerledik ama yok orada kapalıymış..Carrefour'dan bişiler alıp otel odamızda yedik çünkü dışarda bir şeyler yiyip içmek yasakmış.

Ertesi günlerde eyvah napcaz diye düşünürken neyseki bir iki(abartmıyorum) açık yer bulduk. Ama onlarda da gidip yiyemiyorsunuz. Sipariş verip paket yaptırıp yine evinizde, otelinizde yemeniz gerekiyo. Hatta bazıları doğrudan sipariş bile almıyor, telefonda sipariş etmek zorundaymışsınız..Restoran,kafe, yiyecek yerlerinin hepsi iftara doğru açılıyor. Ona göre:/




Eveeet bir Dubai yazısının daha sonuna geldik. Karnım acıktı resmen:/ Umarım gidecek arkadaşlara faydası olur anlattıklarımın^^

Son yazıda görüşmek üzereeeeeee:-*

9 yorum :

  1. Ayy çok güzel yazmışsın tatlışım mekan isimlerine kadar gitmeyi düşünenler için süpper olmuş bu minnak gezgin gurmenin Dubai notları gibi ^^ Türkiye'ye gelen turistler bizim yemeklere neden bu kadar çıldırıyorlar aha da canlı kanıtı :D Farklı tatlar denemek güzel, severim ama yine de accık çekinceliyim bu yeme içme konusunda.O yüzden biraz Erkut gibiyim sanırım bildiğinden şaşmayanlar kervanına bir üye daha :D Mango suyu konusundaki yorumuna bayıldım demek ki tadı güzel baya.(Ha bu arada mangolu şeyleri ben de severim :))Şeriat kendini nasıl da hissettirmiş hele ki Ramazan ayında capcanlı örneği olmuşsunuz kuzu :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Türk yemeklerine bayılıyo hepsi. O yüzden her yerde kebapçılar, dönerciler..:)
      Ahahah görüntüsü ve kokusu korkunç değilse denemeye her daim açığım^^ Erkut'a diyim grubuna 1 kişi daha katıldı diye:)
      Aynen ben de mangolu şeylere bayılırdım ama ilk defa orda taze sıkılmış suyunu içtik. Harikaydı:) Erkut abarttı işte her gittiğimiz yerde istiyo, her şeyi mango aromalı alıyo filan:D
      Aynen, şeriat koşullarında balayı yaptık:))

      Sil
  2. Şu sarı şapkalı fotoğrafına bayıldığımı daha önce söylemiş miydim? İnstagramda ilk gördüğümde 'maşallah' dedim içten :) Sıcak renkler sana yakışıyor :) Yediğin pastada gözüm kaldı valla çok nefis gözüküyor :P Ankara Turta diyorsun ay neresiymiş orası? Tam da regl olduğum gün, bak şimdi ağzım sulandı dur ben bakkala gidip geleyim sen de bana yerini tarif et olur mu? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa söylememiştin:P :p Canım benim çok teşekkürler :-* Sarı benizliyim ya herhalde o yüzden sıcak renkler daha çok gidiyo. Ahaha bunu yapmak istemezdiiim. Ankara'da Turta Ümitköy'de cadde-sokak adlarını pek bilmem biraz arada derede bi yerde:/ Ben Ankaradayken gelirsen götürürüüüüüüm :)

      Sil
    2. Sıcak alt tonlusun sanırım o yüzden sana sıcak renkler güzel gidiyor (sarı gibi), soğuk renkler de güzel kontrast yaratıyor(taupe gibi). Aaaaaa çok da güzel olur valla beraber gitsek :*

      Sil
    3. Aynen. Sarı soluk benizliliğimden öğrendim ben de zamanla hangi renklerin gidip hangilerinin gitmediğini:( İnşallah gideriiiiiiiiiiiiiiiiiz!

      Sil
  3. Güncelleme: Şimdi bakkaldan geliyorum evet bu yaşandı :) Sana fotoğrafını attım, pişman değilim yine olsa yine yaparım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha evet yaa snapte görünce bi şaşırdım sonra senin snaplerde görünce anladım:D Karam da harikadır browniede:D :D

      Sil
    2. Ahahhahahah :D yazar o gün aşırı doz çikolatadan alerji oldu :D :D :D

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose