10 Aralık 2015

Ne Okudum #29

Ayy bak görünce yine içime bi fil çöktü iyi mi.. :(

Bu kitabı ilk ortaokulda okumuştum. I-ıh kesinlikle yaşıma göre değildi ama elimden bırakamadım ve çok etkilenmiştim. Ciddi ciddi uzun süre etkilenmiştim yani içimdeki o boşluk duygusu, durgunluk, o hüzün hala aklımda.

Lisede ve üniversitede tekrar bu kitabı okumak isteyip peşine düştüm. Ama piyasada hiçbir kitapçıda bulamadım. Hiçbir sahafta da.. Yıllarca durup durup bu kitabı sordum resmen yoktu! İnternette belki bulurdum ama internet alışverişini de henüz bilmiyordum, bulaşmamıştım:)

Sonra nihayet son sınıfa geçtiğimde mi ne bi sahafta buldum. Kitapları da yeniden basılmaya başlamış çünkü dizisi çekilcekmiş filan. Anında hem bunu hem Murka'yı aldım. İlk defa bi diziyi merakla bekledim lakin ilk bölümünün yarısına kadar zor izleyip bıraktım. I-ıh hiç olmamış. Zaten sonra yayından kalktı herhalde.


Neyse kitaba dair bu kadar geçmişten sonra gelelim konusuna..Yazar Nermin Bezmen dedesi Kurt Seyt ve hayatının aşkını anlatmış bu kitapta. Gerçek yaşanmış olaylar, resimler içeriyor. Sanıyorum ki az bir kısmı kurgu.

Kurt Seyt Kırımlı bir delikanlı:) Rus Çarı'nın askerlerinden. Gönlünü küçük bir Rus kızına kaptırıyor. Ama o kadar çalkantılı, kötü bir dönem ki.. Çarlık sistemi yıkılıyor, Bolşevikler heryeri basıyor, Kurt Seyt Türkiye'ye kaçıyor, Sinop, İstanbul derken Shura hep onunla. Yıllarca.. Ama zaman içinde hayat onları farklı ortamlara, kişilere itiyor.. Sonrasını anlatmicam:( Okuyan varsa lütfen yorum yapsın konuşalım çekiştirelim şunları:))

Öncelikle Nermin bezmen'i takdir ve tebrik ediyorum. Dedesinin aşkı için nerelere gitmiş, kimleri bulmuş, neler neler araştırmış, neler neler toplamış birleştirmiş. Helal olsun. Ben kendi dedemle büyükbabamı düşündüm bi an. Böyle bişi yaşamışlar mıdır? Araştırabilir miyim ki? Bi gülme geldi:D Töbe estağfurullah

Ortaokulda okuduğumda adeta bir Shuraydım, Kurt Seytle birbirimize deli gibi aşıktık, onun acılarını ben çektim, Seyt'e ben öfkelendim kızdım kıskandım ağladım. Ama şimdi okurken düşünüyorum da sanki Shura, Seyt için gönül eğlendirme gibiymiş. Çünkü aşık bir insanın yapamayacağı,yapmayacağı şeyleri çok yapmış Seyt. Yazar belki Shura'yı farklı görmek konumlandırmak istemiş evet Shura Seyt için çok farklı ve özel ama daha çok cinsel açıdan gibi. Shura'nın munis, yumuşakbaşlı karakteri, güzelliği ve cinsel uyumları bence onları birarada tutmuş. Birbirlerine aşktan çok tutkuyla bağlılıkları var o yüzden bence mantıklı başka kişilere savruldular. Yılların, zor zamanlarda birlikte olmanın getirdiği bi alışkanlıkla da çok üzüldüler. Neyse daha fazla tüyo vermeyim. Düşüncelerim epey karışık Murka'yı okuyorum şimdi bakalım..

Bu kitaba puanım 9.5/10
Okuyan varsa lütfen yorum yazsıııın^^



4 yorum :

  1. Nermin Bezmen'in kalemini ilginç bir şekilde seviyorum ben yaa.Kadın sürükleyici bir dille yazıyor hadi ben de bunun için takdir edeyim kendisini senden özendim ^^ Bu romana da bir başladım bir bıraktım,sonra kaybettim falan ( hala kayıp bu arada :)Araştırırsın şimdİ sen hazır romanın havasına girmişken ^^ Tekrar alıp, başlayayım bari birlikte kaynatır, pardon geçmişi merak ederiz :D Tövbe tövbe neleri merak ediyoz başka işimiz yokmuş gibi edebi bir konuyu nerelere çektim ben de :))

    YanıtlaSil
  2. Ben de seviyorum kalemi güzel cidden. Aaaaa Nilayyy bunu nasıl yaparsınnnn!! Seyt in küçüklüğünün anlatıldığı yerler baş kısımlarda biraz sıkabilir ama kesinlikle dayanıp oku bitir. Geçmişteki karakterleri çekiştirelim:D söylencek çok şey var!!

    YanıtlaSil
  3. Kitabının ekrana uyarlması malesef istenilen etkiyi yaratmadı. Bir kopukluk oldu sanırım. Kitabını okumadım lakin kitap özetini okuduğum zaman böyle bir hikayenin gerçek olduğuna insanın inanası gelmiyor, o denli güzel bir aşk...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de olmadı hem karakterler hem o cazibe ı-ıh. Yayından kaldırılmayı hak etti:))
      Evet ben çocukken okuduğumda çok etkilenmiştim ama şimdi okuduğumda hayali yerler, abartmalar da olduğunu fark ettim. Yine de çoğu gerçek ve çok güzel^^ hüzünlü olsada:(

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose