24 Kasım 2015

Tedavisi olmayan hastalık : Fip ...

Sevgili günlük

Canım çok ama çok sıkkın. Şibumi'yi kaybettik...

Evcil hayvanı olmayanlar büyük ihtimal bunun nasıl bir acı olduğunu anlamayacak, of amaan bu muydu diyip küçümseyip alay edecek belki de. Evcil hayvanın ne demek olduğunu, insana nasıl bir dost, yoldaş, kardeş, evlat olduğunu yaşamayan gerçekten bilemez,çok zor. Dünden beri ağlamaktan yüzüm gözüm şişti sabah işe zor geldim. Yazmak bile o kadar zor ki ama belki içim bi nebze hafifler diye çabalıyorum..

Şibumi'den burada bahsetmiştim. Kendisi en sevdiğim komşumuzun kedisi. 3 hafta bizim evde bakmıştık yazın. Şibu annesinden çok erken ayrılmış bu yüzden bağışıklığı hep zayıftı ve hastalıklarla boğuştu. Kurin günde yaklaşık 80-90 gram mama yerken Şibu 5-10 gram ya yiyor ya yemiyordu üstelik Kurin'den birkaç hafta büyüktü.. Son zamanlarda yerinden kıpırdayamaz, kalçasını taşıyamaz, tuvalete gidemez olmuştu.. Sürekli veteriner eve geldi, ben vet fakültesine götürdüm, aşılar, vitaminler, serumlar.. Minicik bedeni hep ilaçlara,iğnelere maruz kaldı. T. hanım(sahibi) ağzına şırıngayla mama tepti. Likit beslenme sıvıları, serumlar, hasta alt bezleri aldım. Gözünün içine baktık azıcık düzelsin diye. Her gün aradım sordum gittim baktım.. 
Geçtiğimiz hafta fakültedeki hocalar fip teşhisi koyduğunda inanamadık. İnanmak istemedik. Belirtilerinden yarısını göstermiyordu çünkü. Böbreğindeki nodüllerden haberimiz de o güne kadar yoktu.. Fip kediler için ölümcül, tedavisi ülkemizde yok. Yurtdışında var olan iğnesiyle de yaşam şansı %50 ye yakınmış gerçi..

Teşhisten sonra hepimiz "olsun çıkmadık candan umut kesilmez hem fip çok zor bi teşhis, otopside anca anlaşılıyormuş kesin olarak, belki Şibu yemediği için böyledir serumlar likitlerle devam edelim" dedik.


Cumartesi ölmüş. T. hanım haftasonumuzu ziyan etmemek adına üzülmeyeyim diye söylememiş ancak dün kendini toplayabilmiş söylemek için. Duyduğum an dağıldım. Bu kadar çabuk hiç beklemiyordum. Umut güzel şeydi. Oyalayıcıymış... Onun düzeleceğine inanmıştık küçük de olsa bi umut, ihtimal vardı. Ona tutunmuştuk


Eve gider gitmez kapılarını çaldım. Dayanamadım ağladım durdum kapıda. T. hanım beni teselli etti. Yapabileceğimiz her şeyi yaptık üzülme diye. Güya ben moral verecek, yanında olacaktım. Aptal salak ben.. Günboyu gözlerimde yaş kalmayana kadar ağladım herhalde. Eve geçince Kurin'e sarıldım ağladım, şükrettim, dua ettim. Gece uykulardan uyandım aynı..

2 hafta önce Şibu bize gelmiş. Kurinle 2 saat geçirmişlerdi. Kurin onu sürekli gidip kokladı gözlemledi, Şibu uzaklaştı, suyundan biraz içti. Paranoya mı haklı bi endişe mi bilmiyorum ama ya Kurin'de Fip olmuşsa diye çok korkuyorum.. Lütfen kedisi Fip olan ya da duyan eden varsa bi şekilde yazsın bana. Kendimi biraz topladığımda araştırmaya başlicam ben de.. Veterinerler bişi olmamıştır, dikkat edin filan diyo ama burdaki veterinerlere de çok güvenemiyorum..

"Kedin çok güzelmiş çok tatlıymış" dan çoook daha güzel, anlamlı bir cümle varmış: "Ömrü uzun olsun, tüyleri kadar ömrü olsun". Allahım bana Kurinimin acısını da  yaşatmasın.

Huzurla uyu Şibumi, seni çok seviyoruz ve hep hatırlayacağız..

19 yorum :

  1. acınızı yürekten paylaşıyorum.Yıllardır hayatımı evcil hayvanlarla paylaşıyorum.Şu an 7 aylık bir dişi kedimiz var.Bildiğim kadarıyla fip bulaşıcı bir virüs dilerseniz bir veteriner kontrolüne götürün kedinizi.Anne sütünün tüm canlılarda ne kadar mühim olduğunu birkez daha anlamış olduk sanırım. Rabbim tüm canlıları korusun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Elçin. Anne sütü inanılmaz önemli!.. Aaah ah Van'da yaşıyoruz ve burda veterinerler hep inek, koyun bakmaya alışmış, vet fakültesinde bile imkanlar o kadar kısıtlı ortam o kadar pis ki sağlıklı kedi bile çok kolay hasta olabilir:( O yüzden resmen elim kolum bağlı:((

      Sil
  2. ah çok üzüldüm bebişe :(
    Eğer aynı kaptan su içtilerse kontrol ettir derim, salya ile bulaşıyor bildiğim kadarıyla.
    Ama bizde bir kedide var, sadece taşıyıcı, hasta değil yani. Evdeki diğer kedilere bulaşmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun:( Üstte de yazdım burdaki imkanlar inanılmaz kısıtlı. Şibumi'ye bile ancak geçen hafta fip dediler 4-5 gün sonra öldü zaten. Ondan önceki götürmelerimizde hep vitamin mineral eksikliği diyip dayadılar bemiks, ferroyu. Fakülte o kadar pis ki sağlıklı giden kedi bile hastalık kapıp dönebilir o yüzden çok korkuyorum bi yandan Kurin tüy döküyor, hızlı soluk alıp veriyor diye çok da endişeliyim Ankara'ya mı götürsem diye düşünüyorum:(((

      Sil
    2. Aaa taşıyıcı oluyor mu? Sürekli dikkat mi edilcek peki neler yapıyorsunuz? Taşıyıcı olduğu fip testiyle mi anlaşıldı veya nasıl? Hiii çok sordum:(

      Sil
    3. testle anlaşıldı, herhangi bişi yapmıyoruz, sadece kışın ben tüm kedilere interferon veririm, bağışıklık sistemini güçlendiren bir ilaç, araştır istersen, biz veterinerden temin ediyoruz

      Sil
    4. Çok çok teşekkür ederim! Herhangi bir zararı olmaz sanırım siz her kış veriyormuşsunuz. Bize gelen veterinere sorayım bakalım inşallah bulur. Kedilerimize sağlıklı günler^^

      Sil
  3. Duyunca ben bile kötü olduysam seni düşünemiyorum tabii ki :( Meraklı kedicik Şibumi olarak kalacak hep benim hafızamda. Üzme artık kendini ölümün ötesine geçilemiyor maalesef, yapılabilecek pek çok şeyi yapmışsınız zaten komşunla birlikte ... Ezgim Kurin'in fip aşısı yapıldı mı 16 haftalık kedilere (burun içine) 3-4 hafta sonra tekrarlanmak suretiyle yılda bir kere yapılan aşısı varmış bu hastalığın biliyorsundur belki ama hatırlatayım dedim.Bir de fip testini bir araştır derim yaptırma imkanın varsa aklında kalmasın.Hep söylüyorum Kurin çok şanslı bir kedi sizin gibi bir ailesi var inşallah ömrü de bir o kadar güzel ve uzun olur <3 <3 :-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( Öyle ölümden ötesi yok işte orda kalıyoruz hepimiz..
      Canımcım fip in aşısı, tedavisi yok. Sadece yurtdışında bi aşısı var o da zaten koruyuculuğu %50 civarıymış. İnsanın elini kolunu bağlayan çok pis, sinsi, çözümsüz bi hastalık. Bahsettiğin yurtdışındaki mii yoksa burdaki felv kedi lösemisi aşıları filan mı bilemedim:/ Fip e dair her testi yaptırmak isterdim bana kalsa ama ne yazık ki burdaki şartlar inanılmaz kısıtlı:(( Fakülteye kedi sağ gitse hasta çıkar öyle pis, kötü halde. Ankara'ya götüreyim bu haftasonu diye Kurin'İ sahiplendiğimiz kişiyi aradım. O bu türle çok çok ilgili ve Türkiye'deki ilk üreticilerden. Baya yatıştırdı beni. Hiç strese girmemesi, bağışıklık sistemini zorlamaması gerektiğini söyledi. Sürekli sakin sakin konuşup sevip öpüp oynuyorum bende. İnşallah Allahım ayırmaz bizi erkenden ve upuzun olur ömrü<3 Çok sağol Nilayım

      Sil
  4. Evcil hayvan beslemeyenler bu acıyı anlayamaz. Şimdi alamamamın bir nedeni de bu :(

    Kurinin ömrü uzun olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten ben de bi kere daha anladım eşimin sokaktan sahiplenme konusundaki kaygısını:( Ne yazık ki sokaktaki yavrucakların bağışıklık sistemi daha düşük oluyor, annesinden daha erken ayrılmaları en büyük etken.. Kedi sahiplenmeye karar verdiğiniz an barınak veya sokaktan olursa özellikle mutlaka testlerini, tetkiklerini yaptırın miniğin
      Amin inşallah canım, çok sağol!

      Sil
  5. Çokta güzelmiş şibumi, keşke tüyleri gibi olsaymış ömrüde hakikaten ama kısmet işte ... yazdıklarınızı okuyunca birden kendi kaybımızın olduğu veteriner günlerine gittim. Hem kediler için hem sahipleri için yıpratıcı ve çok yorucu bir hastalık malesef, her şeyi yapıyorsunuz ama elinizden kayıp gidiyor yavaş yavaş. Sabırlar diliyorum hem size hem sahibine. Unutmamak lazım gelen bir şey var. Fip şühesi var ise yeni bir kedi edinmeden önce en az 7 ay beklemek gerekiyormuş çünkü corona virüsü evdeki halı koltuk gibi eşyalarda kalabiliyor ve yeni gelen yavruya bulaşabiliyormuş. Miskin'e teşhis konduğu gün veterinerimiz söylemişti, o gün ona çok kızmıştım hakaret gibi gelmişti daha miskin nefes alırken böyle şeyler düşünmek ama şimdi 6 ay oldu kendimi yeni bir minnoş sahiplenmemek için zor tutuyorum. miskin'i unuttuğum için değil ama insan bir kedi ile hayat paylaşmaya başladıktan sonra onlarsız yapayalnız hissediyor, bağımlılık yapıyor. Mailinize dönüş yaptım bu arada, kedinizin iyi olduğuna eminim , sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok çok teşekkür ederim. Unutmak hiçbir zaman mümkün olmuyor ama her nasılsa o acı zamanla hafifliyor. Bi kedinin sıcaklığını tadınca gerçekten zor onsuz olmak. Bence siz de yavaş yavaş yeni bi kediye hazır oluyorsunuz, eşiniz de epey alışmış seviyordu, Miskin'in yerini doldurmak için değil ama size yeni bir yoldaş olması için bi minnoş sahiplenebilirsniz bence. Evet komşumuz da 6-7 ay sonra belki sahiplenmeyi düşünebilir şuan için imkansız elbet:(

      Sil
  6. Fip kediler arasında son derece bulaşıcı bir hastalık olduğundan mutlaka kedini iyi bir veterinere götürüp kontrol etmen gerektiğini düşünüyorum,asla ihtimal edilmemesi gereken bir konu. İhmal edilmediği ve erken teşhis edildiği takdirde ömrü çok uzun oluyor. Umarım kediniz iyidir ve bulaşmamıştır yoksa sahibi içinde kedi içinde çok zorlu bir süreç.
    Ayrıca başınız sağolsun nasıl bir acı olduğunu bilebiliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epey veterinerle ve kedisi fip e yakalanmış arkadaşlarla konuştum. şimdilik bir şey yok gibi. Virusun mutasyona uğrayıp uğramaması tamamen şans.. Elimden gelen her şeyi aptım bu şehrin koşullarında. İnşallah bir şey olmaz. Teşekkür ederim:(

      Sil
  7. İnsan-hayvan diye ayırt etmemek, onun da canı, canlı olduğunu, bilmek, bağlanmak yaşayanın anlayacağı duygular... Allah Kurin'e uzun ömür versin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle kuzum..O da can çünkü nihayetinde, nasıl değerli bir can hemde..
      Amin canım benim..

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose