10 Kasım 2015

Ne Okudum #27

Kafka Okur dergisini ilk bu sayısıyla tanıdım. Ve inanılmaz sevdim! Fellik fellik her yerde ilk 2 sayısını arama çalışmalarım sürüyor.

6. Sayısının kapağında Tezer Özlü var. Kendisini daha önceden bilmediğim için bu sayının sıkıcı olacağını düşünmüştüm. Ama aksine! Çoook beğendim. Hatta Tezer Özlü'yle ilgili olan yerleri hemmen okudum, kitaplarını alıncaklarıma yazdım.


Bu dergiyi iş yerinde boş kaldığım vakitlerde okuyorum. Okurken dış dünyadan, Van'dan öyle bi soyutlanıyorum ki:) Çok iyi geliyor. Altını çizdiğim yerlerden bazılarını sizle de paylaşayım:

** Aşk sözcüğüne anlamını veren; bedeninin tüm hücrelerinde, sinirlerinin her atomunda duyduğun bir duygudur. (Cansu Tok, Dünyanın Kıyısından Sarkan Yazar:Tezer Özlü)

**Bazı insanlar öyledir hani. Neyin yanında dursa onu yeşertir, ona can verir. (Oya Çınar, Matmazel, Ne Kadar Güzelsiniz Benimle Evlenir Misiniz?)

**Sevmeyi unutursam, sen bana hatırlatırsın. (Esra Pulak, Kendime Ait Bir Oda)

**Kaliteli, düzgün, içerikli şeyler duyamadığımız ve bu isteği doyuramadığımızda, farkına bile varmadan kitapların dünyasına adım atmış halde buluyoruz kendimizi; konuşmaktan yoksun kaldığımızda ise, kağıttan ve mürekkepten oluşmuş bir evrende.. 
** "Konuşmanın artık mümkün olmadığı noktada yazmanın gizli, zorlu, biraz da tehlikeli tılsımını keşfederiz" (Gülşah Köksal Çekici, Güzel Tehlike)

** Sanmak ile olmak arasındaki uçurumdan hep nefret ettim! Sanmak, içinde umutlar, düşler ve heyecanlar vaat eden çok boyutlu bir kavramken, olmak gerçeğin sert,kalın, köşeli ve katı üç boyutunu taşır yalnızca.. Ne mutludur o, oluşlarının içine sanışlarını da katmayı başaran insanlara.. (Buket Uzuner)

**İnsanın kendisi olabilmesi için başkalarının ondan istediğini yapmayı bırakması gerektiğini düşünüyordu.
"L'amour et la femme" okuyor, sevdiği ve sevildiği sürece hiçbir kadının yaşlanmayacağına inanıyordu. (Filiz Eğin Kolata, Vincent Willem Van Gogh ve Yıldızlı Gecelerin Sonu)

** Eski hatıralar insanı hüzünlendirmekten başka işe yaramıyorlardı. Bu anılar bir köşeye saklanmış, akla gelip insanı kahredecekleri anı sinsi sinsi bekliyorlardı. (Feyza Altun Meriç , Şemsiye)




Eğer sizin de azıcık edebiyat, sanata ilginiz varsa kesinlikle okumanızı tavsiye ederim



2 yorum :

  1. Çok güzel cümleler, duygu yüklü... Tezer Özlü ne de güzel yazmış öyle! Ben de merak ettim şimdi bu yazarın kitaplarını ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya çok hem de..
      Çook değişik bi yazar,kadınmış Tezer Özlü meraklandm vala ben de^^

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose