8 Kasım 2015

Ne Okudum #26

Herkese merhabaaa

Bitirmişken sıcağı sıcağına yazmak istediğim kitap, Elif Şafak'ın Araf'ı.
Bugüne kadar Elif Şafak'ın Aşk, Firarperest, İskender, Şemspare adlı kitaplarını okudum. Ve her okuduğum kitabında diğer kitaplarını merak ettim. Kalemini çok ama çok beğeniyorum her ne kadar kendisi, görüşleri pek hoşuma gitmese de. 

Konusunu basite indirgemek hiç istemem ama temeli diyeyim şöyle : Ömer doktora yapmak için Amerika'ya gelir ve İspanyol Piyu ile Faslı Abed'in ev arkadaşı olur. Fakat kitap Piyu'nun kız arkadaşı Alegre, lezbiyen Debra ve tuhaf mı tuhaf Gail'in de karakterleri, hayat hikayeleri, yaşadıklarını etraflıca anlatıyor. 

Her tür insan karakteri var. Farklı ülkelerden, farklı cinsel-etnik-dini kimliklerden 6 kişi çevresinde dönen hikaye oldukça sürükleyici. Kimi zaman neşelendirici, çoğu zaman düşündürüp insanı depresyona iten bi hikaye. Karakterlerle birlikte o manik hallere ben de girip çıktım resmen yaşadım.


Kitapta anlayamadığım noktalar olmadı değil. Ya ben gözden kaçırdım anlamadım ya da gerçekten belirsiz bırakılmış. Okuyan anlayan varsa bana da anlatıversin nütfen: 
  1. Gail saçına neden hep gümüş kaşık takıyor, nasıl takıyor?
  2. Alegre'nin bulimik olduğunu halaları ve Piyu nasıl hiç hiç anlayamıyor? Azıcık ye de biraz kilo al vs demiyor?(içimdeki Türk anası)
  3. Piyu neden Alegre'ye karşı cinsel hiçbir şey hissetmiyor?
  4. Debra sevgilisini nasıl gözü önünde kaybedip sonra bişi olmamış gibi onlarla takılabiliyor?



Bu kitaba puanım 8.9/10

Okunmayı bekleyen kitaplarımdan sonra Elif Şafak'ın hangi kitabını okumamı önerirsiniz?

2 yorum :

  1. Genel olarak; Elif Şafak'ın kalemi beğenilir ama dediğin gibi siyasi görüşü hoşlanılmıyor. Ben nedense pek sevemedim, bir antipati oluştu sanırım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum sana Elif Şafak benim için de antipatik hatta çoğu şarkıcı-yazar-oyuncuda ben siyasi görüşlerinden etkileniyorum ne yazık ki. Ama bu kadının kalemini epey beğendiğimden sanırım buna tavır yapamadım:))

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose