7 Kasım 2015

Ne İzledim #46

Yine bir haftasonu film önerileriyle geldimmm:) Haftaiçi bazen film izliyoruz fakat ben hep uyukluyorum:P O yüzden olabildiğinde How I met your mother veya Sponge Bob sezonlarından bölümler izliyoruz. 20-40 dk. Haftasonu ise muuutlaka film!

Kasım ayı özel filmi malum Kasımda Aşk Başkadır. Ben 5-6 defa rahat izlemişimdir her seferinde hüngür şakırt. İzlemediyseniz kesinlikle izleyiniz^^

Geçen haftalarda izlediğimiz filmlerden bahsedeyiim


Shutter Island ( Zindan Adası) : Leonardo DiCaprio aşığı filan değilim. Lakin adamın oynadığı izlediğim tüm filmlerini çok beğeniyorum. Bunda da yanılmayacağımı biliyordum nihahaha:) Erkut'un 2.izleyişi oldu hatta filmi. Filmde Zindan Adası'nda(!) yer alan bir akıl hastanesinden kaçan cinayet işleyen bir hastayı arayan 2 polis memuru gizemli olaylarla karşılaşıyor. Düşle gerçek birbirine giriyor filan epey etkileyici, dikkatle izlenmesi gereken bir film. Psikolojik gerilim tadında. Puanım 8.3/10



The Way Way Back (Geri Dönüş Yolu) : Annesinin erkek arkadaşı ve onun kızıyla bir yazlığa giden Duncan'ın yaz tatili hikayesi anlatılıyor. Üvey baba adayının(Steve Carell) pisliği, su parkı sahibi arkadaşı Owen'ın (Sam Rockwell) ona özgüven aşılama çabalarıyla hoş, çerezlik bi film. Puanım 7.1/10




12 Years a Slave (12 Yıllık Esaret) : Uzun zamandır izlemek istediğim bi filmdi. Çok geç kalmışım:( Siz yapmayın etmeyin geciktirmeyin! Gerçek hayattan uyarlanmış üstelik. Bakınız wikipedia'da nasıl geçiyor : Film New York Eyaletinde özgür bir siyahi olarak doğmuş olan ve 1841 yılında Washington DC'de kaçırılıp köle olarak satılan Solomon Northup'un 12 yıl boyunca köle olarak geçirdiği yaşamı anlatmaktadır. Film Northup'un 1853 yılında aynı isimle yazdığı Twelve Years a Slave isimli anılarına dayanılarak sinemaya uyarlanmıştır. Anılarını yayınlamadan önce Northup 12 yıl boyunca, Louisiana eyaletinde tarlalarda köle olarak çalışmıştır. Northup'un anılarının ilk bilimsel baskısı, 1968 yılında Sue Eakin ve Joseph Logsdon'un eş editörlüğünde gerekli izinler alınmasının ardından redakte edilerek, doğruluğu kanıtlandıktan sonra basılmıştır. Brad Pitt'in hep baba rolleri almasına alışmışız burdaki rolü ufacık minicik geldi:) Puanım 8.9/10




Transcendence(Evrim): Uuuu Johnny Depp ve Morgan Freeman oynuyor, bu film aşırı iyidir düşünceleriyle yaklaştık bu filme. Beyazperde'den konusunu aktarcak olursam :Dr. Will Caster, büyük buluşlar yapmış, şimdilerde ise bir önemli yapay zeka projesini yürüten bir bilimadamıdır ve bu nedenle teknoloji karşıtı birtakım radikal grupların tepkisini çekmektedir. Nihayetinde bu kişilerin istedikleri teknolojik yardımı yapmadığı için bir terörist grubun saldırısına uğrar ve cinayete kurban gider. Kendisi gibi bilim adamı olan eşi Evelyn, Will'in beynini gelişmiş bir süperbilgisayara entegre eder. Will'in bedeni ölmüştür ama beyni eşiyle yeniden iletişime geçer. Dahası Will, bağlı olduğu bilgisayardan internet aracılığı ile tüm dünyayı yaklaşan terörist tehlikeye karşı uyarmaya başlar. Fakat terörist grup Will'in hala hayatta olduğunu fark edince, super-bilgisayarı yok etmek için harekete geçerler...Johnny Depp'i ilk defa böyle bu tarz bi filmde gördüm:) Bilimkurgucular sevebilir. Evet film farklıydı ama beklentilerimin epey altında kaldı. Puanım 6.9/10


Seeking Justice (İntikamın Bedeli) : Nicolas Cage filmi izleyelim diye tutturan eşim sayesinde bunu izlemeye karar verdik. Will (Nicolas Cage)'in eşi Laura bir gün prova çıkışı çok ağır bi cinsel saldırıya uğruyor. Epey süre hastanede kalıyor. Buarada hastanede Will'in aklını gayet hoş düzgün görünümlü bir adam çeliyor. Bak bunu yapanı bulmakla çok uğraşacaksın, mahkemelerde geçecek tüm zamanın, hiçbir işe yaramicak, cezasını çekmicek, ama biz bunu yapanı biliyoruz, zamanında benim de başıma gelmişti, istersen biz ona haddini bildiririz, zamanı geldiğinde de senden ufak yardımlar isteriz diyor. Will o çaresizlikle kabul ediyor. Ve kendini yasadışı adaleti sağlamaya çalışan bi örgütün içinde buluyor. Olaylar olaylar.. Aksiyonlu güzel bi filmdi. Ama yani sonunu tahmin edebiliyorsunuz ve biraz kasıntılık var. Puanım 7.4/10




Aralarında izlediğiniz ya da merak ettiğiniz var mı?

 Buarada film önerilerinizi isimlerinizle hep bi deftere kaydediyorum. Elimizdeki birkaç film bitince artık onları indirmeye başlicaz^^ 

2 yorum :

  1. Ahhhhh How I Met Your Mother ahhh! Gençliğimin dizisi :) Baştan sona bütün sezonlarını, bütün bölümlerini kaç kere, tekrar tekrar izledim hatırlamıyorum...Hatta hakkındaki duygularımı dile getirmek için bir yazı yazmıştım istersen bir göz atabilirsin tatlım :)
    http://sorumelegininpusulasi.blogspot.com.tr/2014/07/how-i-met-your-mother-final.html

    12 yıllık esareti ben de izlemiştim, sanırım babamla izledik, güzel bir film gerçekten.

    Oooo bak Johny Deep dedin mi akan sular durur... İzlemedim ama bu filmi hemen bakayım ya :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet biraz eski bi dizi ama biz geriden takip ediyoruz:))
      Hiii yazında final diyo! Hemen kapadım ya sonuyla ilgili bişiler yazıyorsa diye. Açık verdin mi? Ona göre okicam ya da bitirince bakıcam:))

      Johhny Deppciysen bi bak derim çünkü onun tarzından oldukça farklı bi film:)

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose