17 Kasım 2015

DUBAI BALAYI #4

Günaydın kankitellalarr

Balayının devamı için yine bol resimli bi yazıyla karşınızdayım:) Önceki yazılarımdan 1.si , 2.si ve 3.sü için üstlerine tıklayınız=)

Bu yazımda Çöl Safarisi ve eski Dubai'den bahsedicem.
Dubai'ye gidip safari turu yapmadan döner miyiz hiç:) Otellerin hep önerdiği turlar oluyormuş zaten ama biz Entertainer Dubai kitabındaki en iyi safari tur şirketlerinden biri olan Arabian Nights Tour kuponundan faydalanmak istedik. Bizim otelde zaten onlarla çalışıyormuş hemen ertesi güne yer ayırttırdık.Yalnız Ramazan'dan bi önceki gece olcağı için dansöz ve alkol olmayacak dedi resepsiyondaki kız. (Oh canıma minne ne dansözü zaten!)Tamamdır dedik.

Çöl gören masum köylü


Yolda giderken minik bi markette duruyorlar. Ordan isteyenler ihtiyaçlarını alıyor, çoğu kişi de poşu. Erkut'a lacivertli bi tane aldık ama ben kendim sarılı fularımı taktım. Çekik gözlü kızlar resmen kafama yapıştı bunu nerden aldın bi de bundan istiyoruz diye:D 

Sonra çöle direkt dalıyor jipler ard arda. Deve kampları, petrol kazı bölgelerini filan görüyorsunuz. Jiplerle atraksiyonlar yapıyolar hoplamalı zıplamalı. Bizim jipte 3 çifttik. Fıkra gibi bi Türk, bi Sırp, bi İngiliz çift. İngilizler drama queenlik yaptı. Çığlıklar, küfürler filan baya eğlendiler :D Benim biraz midem bulandı. Ki yola çıkmadan önce sadece birazcık tatlı yemiştim. Kesinlikle dolu mideyle safari turuna gitmeyin!

Kamp alanı


Ekranda tur boyunca bi fotoğrafçının çektiği fotoğraflar yansıdı. Herkes açık büfe yiyeceğini aldı ve yer sofrası gibi oturduk. Işıklarla donatılmış kapalı elbiseli bi zenne çıktı. Gösterisi güzeldi.

Ardından nargile içip içmeyeceğimizi sordular. Kesin kötüdür diye tercih etmedik:)


Yemek korkunçtu. Güzelim tavuk dönerimizi kalın kalın kesip, içine büzüşmüş marul ve mayonezimsi ağır bi sosla kalın bir lavaşa sarıp shawarma diye satıyorlar Dubai'de. Yemekte üstteki shawarma ve falafel vardı. Ama hiç beğenmedim:/

Keçe gibi kumaşlardan bi kısmı açık odalar yapmışlar. Birinde onların geleneksel kıyafetleri olan kandura(erkeklerin giydiği uzun beyaz elbise) ve abaya(kadınların giydiği siyah çarşaf) giyinip fotoğraf çekilebiliyorsunuz. Çok komik o fotolarımız koymadım o yüzden.
Birinde abayalı bi kadın jet hızıyla kına yapıyor. Ben de elime yaptırdım. İlk gün turuncu turuncu iğrençti. Gittikçe fena değil olmaya başladı:P

Ertesi günkü hali

Dubai'de bi yerden bi yere giderken genelde metro kullandık. Ama akşam avm çıkışlarında saat kavramını kaybedince metroları hep kaçırdık, kapamıştı. Taksicilerle epey muhabbet ettik yolda. Hepsi Dubai'nin en lüks yerinin kaldığımız Jumeirah ve çevresi olduğunu bir de eski Dubai'yi görmemiz gerektiğini söyledi. Zaten biz de gezi planımıza Creek, Deira taraflarını koymuştuk.

Metroya Jumeirah'tan bindik herhalde bi 88 durak filan sürdü eski Dubai. Tamam biraz abartmış olabilirim ama ben koptum epey uyumuşum. Erkut hep takip edip, hangi durakta inceğimizi filan sormuş aktarmalara resmen o indirip bindirdi ben sersem gibiydim hiçbişi hatırlamıyorum o yüzden:/ Sadece çok uzun sürdüğünü biliyorum.

Dubai Creek gerçekten yeni Dubai'yle alakası hiç mi hiç olmayan, köhne bi yer. Eminönü ve ara sokakları gibi bi tarzda. Haliç'in arka taraflarında minik minik yanyana dükkanlar, esnaflar. 

Creek'teki haliçte karşı kısma geçmek için abra denilen çok şirin ahşap sandallar var. 1 aed'e karşıya geçiriyor. Ordaki büfelerden mutlaka hindistancevizi alın demişti biri blogunda. Biz de öyle yaptık. Çok bi tadı olmayan ferah güzel bi içecek ben sevdim. Erkut pek hoşlaşmadı onunkini de içtim:))



Dhow turunu önerenler olmuştu onu da yapalım dedik. Böyle süslü püslü teknelerle Creek'te dolaştırıp yemek verip eğlendiriyorlar kendilerince. Onun fiyatını hatırlıyorum 2 kişi 150 aed di. Yani 120 tl civarı. En cafcaflı ve uygun tekneyi seçtik. Eski Dubai'de kesinlikle bolca pazarlık yapınız 



Saçma bi sihirbaz gösterisi vardı

Yemekler hiç bizlik değildi:( Ağır değişik baharatları var


Dhow tur bizce çok gereksiz. Şimdiki aklımız olsa kesinlikle yapmaz onun yerine daha çok gezerdik.

Gelelim Deira'ya. Oraya dair pek foto yok çünkü apar topar geçtik her yerden. Biraz Ankara'nın Ulus'u gibi diyeyim ben, siz anlayın. Buralarda kalanların %99'u Hindistan, Pakistan, Afganistan, Bangladeşli. Sokaklardan geçerken o kadar ağır yemek ve baharat kokuyordu ki inanılmaz midem bulandı metroya koşarak gittik:( Bu civarlarda hep çakma elektronik, çanta, kıyafet satan dükkanlar var. Aman diyim siz siz olun kanmayın peşinize takılan "sizi harika, 1.kalite taklit çanta-elektroniklerin olduğu yere götüreceğini" söyleyen çocuklara. Etraf köhne, kötü gibi gözüküyor buralarda. Normalde olsa kapkaçtan vs korkarsın yalnız Dubai şeriatla yönetildiği için suç oranı yok denecek kadar az çünkü cezaları çok ağırmış. O yüzden biraz rahattık.

This is "geldim, gördüm, giremedim" fotosu:D

Oteldeki resepsiyona Dubai Müzesi'ni sorduk. Açıktır dedi. Bizde cuma öğleden sonra 3 gibi gittik. Anam ne bilelim ramazan ve özellikle cuma günü kapalı olduğunu -.- Müzeye giremedik yani anlicağınız.. Yalnız müzenin tam karşısında üzerinde Canon yazan bi dükkan var. Bu da elektronik, saat vs satıyor fakat diğerlerinden farklı. Ordan Canon Eos 700D yi aldık aşırı sıkı bi pazarlıkla 1800 aed e. Hatta sonrasında götürüp The Dubai Mall'deki Canon'a kontrol ettirdik niye daha uygun olduğunu anlattı bize filan.

Hediyelik magnet vs alacaksanız kesinlikle Daytoday'e gidin. Tam yerini tarif edemem ama Foursquare'den yerine bakın mutlaka gitmeden. Ordan çok eğlenceli, güzel magnetler aldık. Hatta 4 tanesinin fiyatı, merkezdeki aynı magnetin 1 tanesinin fiyatından bile baya ucuzdu. Tekderdimnegiysem sayesinde gittik çok teşekkür ederiiiz:-* Yalnız oraya gidişteki asıl amaç Duty Free'den bile uygun olduğu söylenen parfümlerdi ama ne yazık ki hep yerel tarzda parfümleri vardı:( Ben de yine internetten okuduğum üzere bir parfümeri arayışına girdim. Adını bilmiyordum fakat Daytoday den çıkıp sora sora bulduk:) Tam yerini hatırlamıyorum ama dondurmacı Baskin Robbins'e çok yakın:) Onun hizasında aşağı doğru yürüyün:) Adı Coral Perfume. Parfümlerin ÇOĞU orjinal. Ordayken internetiniz varsa checkcosmetic ten filan kontrol edip alın. Benim netim yoktu o yüzden direkt aldım. Fiyatları gerçekten Duty Free'den uygun buranın.


Oy anam çok yazdım yine. Daha birkaç yazı daha olacak;)
Beklemede kalınıız^^






10 yorum :

  1. Cok guzel bir balayi olmus vok ozendim :) allah bi omur mutlu etsin sizi

    YanıtlaSil
  2. O masum köylü pozlarına bayıldım ki :) Ne güzel açık açık anlatmışsın yahuu gitmiş kadar oldum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok teşekkür ederim canııım inşallah gerçeği de olur bi gün:-*

      Sil
  3. Çok güzel bir balayı olmuş cidden, şimdi okudum ben yazıları :)) darısı başımıza :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canıım inşallah:-* Çok teşekkürler ^^

      Sil
  4. Galiba balayı serisinin en bayılarak okuduğum bölümü bu oldu.Çöl safarisi ilgimi fazlasıyla çekiyor bir de senin kaleminden okuyunca tam oldu :D Size deve sütü ikram etmediler mi kız çok meşhurmuş oralarda.Şöyle bir de dansöz olacaktı ki gel de seyretme şimdi ^^ Keşke Ramazan dönemine denk gelmeseydi de gözleriniz bayram etseydi ;) Sana bir sponsor bulalım sen hep gez ve de gezdiğin yerleri bize aynen böyle anlat tatlım yaa :)) Kına çok yakışmış normalde çok sevmesem de bu tarz olanlar hoşuma gidiyor kaç gün dayandı elinde merak ettim ayrıca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy Nilayıım bileydim bu yazıyı başlara alırdım:D
      Deve sütü müüüü!! Kız valla duymadım bile değil ikram etsinler:-O
      Gözleriniz bayram etseydi derkeen?!! Erkut arkası dönük olurdu benim gözlerim bayram ederdi şekerim:D :p
      Aaah ah o sponsoru bulsam dünyayı dolaşcam da yok anam:D
      Ben de kına hiiiç sevmem! Ama bu b başka tarz yahu çok daha güzelleri vardı <3 6-7gün dayandı kuzucum günde 2 duş almama rağmen^^

      Sil
  5. Şu hoplayan zıplayan fotoğraflarına bayıldığımı söylemiş miydim? :) Dürümün garip olmasına şaşırdım, kötü olmuş :/ Aaaa evet instagramda görmüştüm kınayı çok beğendim ben, güzel ellerine çok yakışmış :) Sex and The City'deki gibi insanın peşine adamlar takılıp gizli saklı, küçük yerlerde bir şeyler satmaya çalışıyorlar, dikkat etmek lazım. Güzel fotoğraflar bekliyorum yeni makinandan :) Ayyy inanmıyorum Baskin Robins! Ya Japonya'da yemelere doyamadım çok lezzetli dondurmları var sen neli yedin? Merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa teşekkür ederim kuzu^^
      Benim bakımsız ellerime bile fena durmadı:D :P
      Ayy o diziyi hiç izlemediğimden fransız kaldım:))
      Temmuzdan beri çoğu blog yazılarımdaki fotolar yeni makinadan^^
      Aaaa Baskin Robins orda da mııııı:)) Vala ben ayrı 2-3 top, eşim ayrı aldı. Hepsi süperdi ama ben o sırada parfümlere daldığım için epey erittim:(

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose