12 Kasım 2015

DUBAI BALAYI #3

Günaydın millettt

Vala utanıyorum, balayının devamını aşırı sekteye uğratmıştım şaka maka 3 ay geçmiş yazcam diyeli:( 1 ayı taşınma yerleşme desek gerisi vallahi sorumsuzluk olmuş:( Kabul:(

Balık hafızalı ben parça parça yaptıklarımızı hatırlıyor fakat tam sırasıylan hatırlayamıyorum:(( O yüzden yaptıklarımızı fotoğraflar aracılığıylan anlatıcam;) Uzun bi yazı olacak uyarayım:)
Hatırlamak isterseniz ilk yazım için burayı , 2.si için burayı tıklayabilirsiniz.

Eveeeet, Dubai avm cenneti diyebiliriz:) Hattakine dünyanın en büyük dillere destan avmsi The Dubai Mall'ü duymuşsunuzdur. 3 defa gittik, saatlerimizi harcadık lakin bitmedi, bitiremedik (Erkut genelde bi yerlerde oturdu zaten:p) Bir de Mall of the Emirates vardı sıkça gitiğimiz. The Dubai Mall'den küçük ama o da yine epey büyük İstanbul'daki Cevahir Avm gibi. Biraz daha büyük olabilir.  O da The Dubai Mall'den sonra Dubai'deki en büyük avm sanırım. Diğer avmler bizimkiler gibi sıradan:P

Mall of Emirates'a gittik ilk gün otelin servisiyle. (sonradan hep metro tercih ettik servis saatlerini kaçırdığımız, beklemek istemediğimiz için). Metro ağı çok güzel. Popisi yüksek her yerde duruyor metro^^ Gittiğimizde birçok mağazada indirim vardı fakat indirimli halleri bile bizdeki fiyatlardan epey fazlaydı. O yüzden ihtiyacımız olmayan hiçbişi almadık. Sadece Victoria's Secret'ta abarttım:/ Hem Ankara'da öyle büyük mağazaları yok hem bu kadar indirimli yakalayamam diye:P Bir de Carrefour'a bayıldık. O kadar büyük ve çeşitli ki! Taze sıkılmış meyve suları, dünyanın çeşitli yerlerinden gelmiş meyveler ben en çok cezbedenlerdi<3 Her gittiğimizde farklı tropik meyveler aldık, ben hepsine bayıldım! 




Bath&Body Works'te de bi gittiğimiz sabah indirim başlamış ve hemen yağmalanmıştı. Yine de bişiler bulup aldım^^




Evet içinde büyük de bir kayak pisti var. Epey de rağbet görüyor. Sıcaktan bunalan insanlar avm içinde kayak yaparak serinliyor:D Bak bak lükse bak sen!

The Dubai Mall'e gidince gerçekten şok olduk. Herkes aşırı büyük asla 1 günde bitmez yazmıştı ama bu kadar da beklemiyordum. Değil 1, 2 günde bile bitmez! Hayalgücünüzün sınırlarını epey zorlamanız gerek böyle bi avm için. 1.200'ü aşkın mağaza varmış içinde! Ülkemizde gördüğüm en büyük avm nin bile kaaaaç katı. İçinde kaybolmamak işten değil. Bölümlerden oluşuyor ve ben 1 bölümünün çevresinde 1 tur atayım şööyle bi dedim baktım bitmek bilmiyo, başladığım yere dönemiyorum, koşarak tamamladım. Sürekli koşarak gezdim her yeri. Çok ciddiyim. Zaman asla yetmiyo..Ona rağmen beşte birini anca gezmişimdir.

The Dubai Mall'ün içinde sürekli aktiviteler, rekor denemeleri filan oluyormuş. Kocamaaaan bir akvaryum(dünyanın en büyüğüydü sanırım bu da) ve hayvanat bahçesi, Belpa buz pistinin bile 2-3 katı kadar bir buz pisti, dünyanın en yüksek binası Burj Khalifa'ya çıkış, fıskiye şov..

Entertainer Dubai kitabından bahsetmiştim. Orda Dubai Aquarium'la ilgili de kupon vardı. Biz de değerlendirmek istedik. İçinde 33bin canlı varmış! O kadar çoook şey vardı ki aşağıdaki kolajları anca hazırladım. Canlı okyanus, yağmur ormanı, mağaralar, kayalıklar hep ortam olarak seçilmiş. Aklınıza gelebilecek neredeyse her hayvan vardı. Daha önce hiç görmediğim türler gördüm hatta








Bu resim googledan alıntıdır


Akvaryumun dışardan görünümü(bi kısmı). Elimde selfie çubuğunun mini kumandası var yanlış anlaşılmasın:) El hareketi de çekmiyorum kocama da yapışmıyorum:) Buarada gördüğünüz gibi hırkaylayız. Çünkü kapalı mekanlar ölümcül soğuk!! Akvaryumdaki resimlerimiz çok komik olmuş o yüzden pekbişi koyamadım ama lütfen şu görsellere bi bakınız



Akvaryumun karşısında kocaman bir şeker dükkanı var. Candylicious diye. Orda da kendimi kaybettim. Bir şeyler almadan çıkmak imkansız bence! Tatlı, çikolata ve şekerlemeler, onların süsleri oyuncakları mutfak eşyaları hediyelik eşyaları.. Neler neler var <3 İçinde bi bölmede de çikolata yapıyorlar^^


      Soldaki resim en alt katta adını şimdi hatırlamadığım çok şık minik bir cafenin yan ve üst duvarını süsleyen harika bir yapay şelale. Burdan minicik çıkmış ama aslında epey yüksek, geniş. Sağdaki de dev buz pisti.

Dubai Mall'den The Souk'a (kuyumcu tarzı yerler ve restoranları olduğu çarşı) ve Fountain'e çıkan yer de Burj Khalifa var. Burda da bin tane resim çekildik..



The Souk'a bakarkene ben:))




Fountain Show dedikleri fışkiye şovları akşamüstü 6dan gece 11e kadar yarım saat aralıklarla yapılıyor. Epey rağbet görüyor! Kenarındaki restoranlarda yer bulmak zor oluyormuş. Gitmeden önce şovun en güzel izlendiği yerleri araştırmıştım. Carluccio's italyan lokantası bunlardan biriydi. Tam da kenarda yer bulduk güneş batmadan. 3 tane şov izledik:) Biri güneş batmadan, 1i batarken alacakaranlıkken, diğeri de karanlıkken. En güzel karanlıkken oluyor ışıklar filan şahane. Ne yazık ki hep video çekmişim o da yüklenmedi:( Burdan görsellere bakınız.

Burj Khalifa'yla ilgili epey yazı okudum. Kimi çıkmayın değmez o paraya derken kimi çok güzel olduğunu söylüyordu. Ve %95i Dubai Mall'ün alt katından bilet alıp(ya da tükenme ihtimaline karşı önceden internetten alıp) çıkmış. 124. kata çıkmak için günbatımına doğru kişi başı 200 aed , 125+148 için 300-500 aed. Ve sadece bakıp, tarihçesini filan okuyup iniyorsun. Ama gezgin bir meslektaşımın blogunda okuduğum tepeye çıkma olayı çok mantığımıza yattı. Dubai Mall'in hemen dibindeki Armani Hotel'den Burj Khalifa'ya çıkış! 123. katındaki At.mosphere Bar'da gitmeden önce Armani Hotel'den  rezervasyon yaptırıp (1 gün önceden yaptırdık, epey şık giyinme istiyorlar bayanlar için topuklu, erkekler için gömlek pantalon şart). Cam kenarından olan rezervasyonlar pahalıydı iç taraf kişi başı 200 aed di yine. Biz de iç taraftan yaptırdık. Şansımıza çok kalabalık değildi, bizi direkt cam kenarına aldılar. Karanlık, şık bi lounge bar tarzında. Otel şıklık, lüksten yıkılıyor. Çalışanlar bile sanırsın şirket ceo'su. Girişte çeşit çeşit çok güzel hurmalardan ikram edip yerimize alıp küçük bir menü veriyorlar. Her masayla bir garson bayan ilgileniyor. Garson gibi hiç değiller ama yaa. Menüden kişi başı 200 aed lik(yaklaşık 160 tl) yiyecek-içecek seçmeniz gerekiyor. Bizim yicek içecekler 450 aed civarı tuttu. Çok doymadık:) Aperatif tarzında çünkü. Ama en azından tepeye çıkıp 1-2 saat oturup etrafı izleyip  sohbet edip bir şeyler yiyip içtik. İlle de çıkmak isteyenlere burayı tavsiye ederim. Hatta arka tarafında restoran da varmış orayı bilmiyorduk ordan da yer ayırtabilirsiniz. Yalnız güneş çok çabuk battığı için(coğrafya bilgilerini hatırlayın, ekvatora yaklaştıkça dönme hızı, güneşin önünde geçme hızı artar) biz günbatımını yakalayamadık. Siz mutlaka günbatımından 1 sa önce gidin, şık kıyafetleri unutmayın yoksa kapıdan dönersiniz:)



Soldaki yuvarlaklı ışıklar Fountain Show'dan. Bir de yukardan izlemiş olduk:)



Bugünlük bu kadar yeter bence^^
Sonraki yazıların taslağı hazır araya bu kadar vakit girmicek söz!Bizi takip edin anacım, baaaay :-*






8 yorum :

  1. Yaaaa Ezgi, yine anılarım depreşti :) valla bence mutlaka görülmesi gereken yerlerden biri Dubai, belli olmaz tekrar gidebilirim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de öyle. Benim de eksik kalan, tekrar tekrar gitmek görmek gezmek yemek istediğim şeyler var yaaaa:))

      Sil
  2. ne güzel anlatmışsın, Dubai mallde biz de aynı taktiği uyguladık birbirimize 2 saat verdik ayrı ayrı gezip buluştuk 2 kere :D dediğin gibi tek günde gezmek mümkün değil bir de ilgi alanları farklı olunca oooo hiç bitmez :) Ama kaldığımız yer Mall of Emirates e daha yakın oldugundan A. uyurken ben sabahları da orayı tavaf ettim bi kaç kez :D

    hiç beceremiyorum ben gezi yazısı yazmayı valla takdir ettim seni canım yazdıklarını okuyunca anılarım canlandı tekrar gitmek istedimki yılbaşında bir kaç günlüğüne gitmeyi düşünmüyor değilim :)

    devamını da merakla bekliyorum :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe sürüklesem kendimle pestili çıkardı vala en iyisi bu onlar için:) biz de mall of emirates a daha çok gittik daha yakındı aynen:) senindediğin mağazalara da girdim birsürü de şey beğendim ama resmen gözümle taradım beğendim sırayı bekleyemiceğimden çıktım:(
      gezi yazısı işi cidden zormuş:/ vaauv yılbaşında süper olur! hem indirimler daha çokmuş hem havası suyu ambiyansı harika olur^^
      çok teşekkür ettiiim:-*

      Sil
  3. Uuuv beybi ''The Sook'a bakarkene ben '' isimli çalışmaya bayıldım ^^ Sadece akvaryumu gezerek bile rahat 2 günümü harcardım herhalde.Sualtı dünyası ne müthiş bir keşif hele ki burası :) El hareketi çekmeyip, kocana yapışmadığını açıkça belirttiğin (ayrıca da yapışsan nolcak ki :) kısımda çok güldüm sen çok yaşa e mi iki arada bile ne yapıp edip mesaj veren fıstık :D Fountain Show'dan görüntüler izlemiştim daha önce çok güzel oluyor sahiden de :D Candylicious da kendini kaybetmeyen var mıdır ki acaba? ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aahahah Erkut ve sanatsal çalışmaları:D
      Ayy evet ya huzur dolu aynı zamanda şok ediyo aynı zamanda büyülüyo ve dinlendirirken düşündürüyo:P
      yanlış anlaşılmayım diye hemmen dipnot geçeyim dediydim:P
      fountain show harikaydı gerçekten. candylicious da sanırsam erkeklerin daha az ilgisini çekiyor:P :)

      Sil
  4. 1200 mağaza mı?! Türkiye'nin en büyük alışveriş merkezinde 500 mağaza var, düşünemiyorum kaç gün sürer her mağazayı gezmek :P Şık giyinmeyen ayvayı yiyor desene ahahhahahahah :D 

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya:-O 500 mağazalı avm hangisiymiş:)
      Evet biz pek ilgi, rağbet göremedik o yüzden:D

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose