15 Ekim 2015

Laurasvanity Amerikadan Alışveriş Fiyaskosu ve Mamacım Alışverişi

Herkese günaydın

Ne zamandır yazmak sizi de uyarmak, bilgilendirmek istediğim, üstünün öylece kapanmasını istemediğim bir alışveriş hakkında yazacağım öncelikle..Biraz uzun olacak çünkü olabildiğince açık halde anlatmak istiyorum. Ben kimseyi suçlamıyorum, karalamıyorum, uydurmuyorum. İsteyenlere ekran görüntülerini de atarım konuşmanın.

Instagramda laurasvanity adlı bir hesap var. Amerikalı Laura adlı bir bayan istediklerinizi alıp ülkemizdeki arkadaşlarından birine gönderiyor, o arkadaşlar da ürünlerin size gönderimini sağlıyor. Ürünleri fiyatlandırması, koyduğu kar çok makul mantıklı oranlarda ve diğer yurtdışı satıcılarına göre epey uygun. Birkaç kişiden de olumlu yorumları okudukça Laura'yla iletişime geçtim. Fotoğrafta sağ alttaki Peter Thomas Roth acne kit i bi türlü internette bulamadım, kendi sitesinde de stok dışıydı, ona bulup bulamayacağını sordum. Tarih 28 Mayıs..



Hemen fiyat verdi ilgilendi. Başlarda türkçe konuşuyorduk sonra ingilizceye döndük. Türkçe bilmiyor kendisi. Çevirici kullanıyor veya başkalarına yazdırıyor(sonradan duyduğuma göre hesabını 4-5 kişi yönetiyormuş ki bazı yerlerdeki ingilizcesi çok anlaşılmazdı zaten) Ürünü indirimli bulabileceğini, bakıp bana haber vereceğini söyledi. Tamam çok sevinirim dedim ve 26 haziran da ben bakabildiniz mi vs diye sordukça bana yeni mesaj at bakayım dedi. 1 ay sonra yani...
Neyse yoğundur olsun aciliyetim yok diye düşündüm. O da hemen araştırdı bana başka bi fiyat verdi ödeme ve kargo konusunda konuştuk, ödeme olur olmaz siparişi vereceğini, ürün gelince de hemen göndereceğini söyledi ve ben hemen o gün havaleyi yaptım. Sevindirik sevindirik bekliyorum..

Tarih 20 Temmuz. Ayıla bayıla kullandığım Neutrogena güneş kremim bitmek üzereydi. Dedim peter thomas roth kit noldu nerelerde haber vermedin ,bir de bu kremden 2 kutu istiyorum.  Paket 2 haftaya gelir yazdı Ptr kit için. Ptt'de kargo yazdı. Bişi anlamadım. Kargonun sana ulaştığını bilmiyodum söylememiştin tamam kargoya verdin yani dedim. Çok özür çok hastayım zatüre geçiriyorum eşim ilgileniyor, ürünleri o gönderdi dedi. Çok geçmiş olsun tamam sorun değil, ikisi aynı pakette gelebilir mi diye sorcaktım dedim. Eşim bu cuma ya da daha önce gönderir, o ilgileniyo gönderiyo bazen bana demiyor bile  sadece dinlenmemi söylüyo dedi. Sonra yine kargo ve ürün hakkında konuştuk. Arkadaşı yurtiçi kargoyla gönderiyormuş, benim bu güneş kremlerini hemen aldırırmış evine yakın olduğu için, bir de konjac sünger ekleyecekmiş hediye olarak. Ben yine sevindirik sevindirik tamam bir de o zaman Sun-in saç açıcı sprey ekleyelim bu siparişe dedim. Ödemeyi yaptım. Ertesi gün eşinin ürünleri aldığını, pazartesiye kadar kargolayacağını söyledi.


5 Ağustosta nasıl olduğunu sordum, hala hasta ve dinleniyordu, Ptr kit 2 buçuk hafta önce kargoya verildi, gümrükten dolayı yavaş işleyebilir istersen geri ödeme yapabilirim, varış zamanı 31 ağustos gözüküyor dedi. Ben beklemeyi tercih ettim. Sonuçta ürün Amerika'dan gönderilmiş, bu kadar sabretmişim, azıcık daha sabredebilirim..

28 Ağustosta tüm ürünlerin elimde, haftaya evine gönderimini sağlicam yazdı. ?? Bunu İstanbul'dan biri yazdı herhalde ama sonuçta Laura adı altında ingilizce yazıyor ve hiçbir açıklama yapmıyor. Amerikadan yeni mi gönderiyorsun yazdığımda yok İst'dan evine göndericem, ülkenizde gümrük epey sıkıntılı, biz ürünleri alıp gönderiyoruz ama onlar canı isterse gümrükten geçiriyor, ülkenize kozmetik göndermem yasadışı ve elinize geçmesi tamamen bir şans yazdı..

2 Eylül'de gönderimi yapıp yapmadığını, 9 hafta geçtiğini söyledim. Evet canım şimdi onun üzerine çalışıyorum dedi.

18 Eylül'de lütfen kargomun nerde olduğunu kontrol edebilir misin dediğimde cevap atmadı. 21inde tekrar yazdım. Bana mesaj atmış ama gözükmüyormuş, bayramdan sonra anca devam ederiz dedi. İyi de bana zaten eylülün ilk haftası göndermiş olacaktınız, yurtiçi kargoysa takip numarası olmalı, artık ürünlerimin nerde olduğunu öğrenmek istiyorum lütfen dedim. Tamam canım halledicez dedi.

28-29 Eylül'de nerede kaldığını sordum. Bu hafta her şeyi gönderiyoruz, 500 paket göndericez dedi. ??? Nasıl ya ben sadece kendi kargolanmış olması gereken ürünlerimi soruyorum, 4 ay oldu çünkü dedim. Tamam hemen ilgileniyorum dedi. Ben artık patladım..Bak bir öyle bir böyle diyorsun, kargolandı, kargolancak, eşim verdi, verecek vs hiçbir şey net değil, gönderdiğin hiçbir ürünün takip numarasını bilmediğini söylüyorsun, oyalandığımı enayi yerine konulduğumu hissediyorum artık dedim.
Ben hastaydım, kimse bana yardım etmedi, yalvardım, hesabı kapatmak üzereydim eşim yardımcı oldu, yataktan çalıştım, ürünleri gönderdiğimizde ülkenize varışı 6 günden 6 aya kadar sürebiliyor, şimdi çalışmam lazım paket bekleyen tek sen değilsin, herkesin siparişlerini iptal edip sadece elimdeki hazır ürünleri göndericem bu durumdan kurtulmak için, eşimden 2 hafta önce ayrıldım, annesi problem yaratıyordu, annem öldüğünden beri ilk defa yalnız bi başıma çalışmaya döndüm yazdı!!! NE ALAKA BE KADIN?
Tüm bunları ard arda yazdı, daldan dala,bana tamamen duygu sömürüsü gibi gelse de günahını alamam. Laura ben çok sabırlıydım kimse bu kadar beklemezdi, gümrükte takılmış olması da benim problemim değil, senin hangi paketin takıldığını bilmen gerek, 6 ay bekleyecek değilim ben yurtdışından daha önce de ürün sipariş ettim ve hepsi 2 aya gelmeden elime ulaştı dedim.. Napabilirim şimdi? dedi! Senin için üzgünüm, gerçekten, ama insanlar parayı kolay kazanmıyor ve ben sana gönderdiğim parayı resmen havaya atmışım gibi hissediyorum,eğer bu işi hakkıyla yapamıyorsan boşver hiç yapma, gayet iyi yapanlar var çünkü dedim. Ben başa çıkabilirim, doğru zamanda doğru şekilde yapmam gerek işleri, Amerika'dan Türkiye'ye tek tek gönderemeyiz paketleri bu yüzden siparişlerin çoğunu tek kutuda gönderiyoruz, bazı şeyler hiç ulaşmıyor, arkadaşımın da ürünleri kayıp, cmt ye kadar zaman ver gönderticem dedi. Bu iş zaten riskli ama hiç adil değil şanslı olanlar ürünlerine erişir, şanssız olanlar öylesine para ödeyip beklediğiyle kalır, hala göndermediğin, aylardır göndereceğini söylediğin ürünler bence yok ya da kayıp dedim. Biraz atıştık. Sonra yine cevap alamadım. Dün saatlerce araba kullanmış, çocukları okula götürmüş, telefona bakamamış, kargolayıcısı bu sabah kargolamış benim ürünlerimi ama geri ödeme istiyorsam ibanımı vercekmişim. Ben de üzgünüm artık bahane kabul etmiyorum diyip ibanımı gönderdim. Neyseki parayı hemen yatırmış. Tarih 2 Ekim..

Ben ona cidden hep güvendim, bu yazdıklarımdan çok daha ilgili ve hep kibar oldum, bahanelerine inandım anlayış gösterdim. Ama karşılığı bu olmamalıydı.. Tam 4 AY bekleyip, hala son gün bile gönderdik diyip hiçbir şeyin elime geçmemesi nolursa olsun onun güvenilmez bi satıcı olduğunu gösterir ve hiç kimseye önermem. Ürünleri eline geçen şanslı kişiler de var tabiki, ya da illa ondan alcam diyorsanız elinde bulunan ürünlerden deneme yapabilirsiniz. Ama ekstra sipariş olayına hiç girmeyin derim. 3-5 kuruş fazla veririm bu işi uzun zamandır yapan güvenilir satıcılardan alırım. Dupdurushop ve orjinaliburda en önerilenler. Görkemkarman da Laura'yla benzer bi problem yaşamış hatta o, ürünler 2 hafta içinde yola çıkmadı diye sanırım iptal etmiş, başka problem yaşayanlar da var. Ama dediğim gibi memnun olanlar da.. Ben çok sinir bozucu bi deneyim yaşadım ve bir daha asla diyorum..Takdir sizin..

Güneş kremi de birileri Amerika'ya gidene kadar alamicam sanırım:( Muadilini mamacim dan sipariş ettim. Ptr kit yerine de Kore kozmetiğinden bir şeyler deneyeceğim cildime. Roseroseshoptan sipariş ettim. Sun in yerine ise hiçbir şey:) Saçlarımın bu rengini seviyorum zaten.



mamacim.com u ne kadar sevdiğimi bilmeyen kalmadı herhalde^^ Kendisi güvendiğim tek dermokozmetik sitesi. Lifeofyasmina'mın önerdiği Musti bebiş farfümü ile Organicum yağlı saçlar için şampuanı aldım. Alttaki makyaj çantası, Elancyl nemlendirici ve Avene güneş koruyucu testerları hediye^^ Parfüm 31,46 tl, şampuan 13,77 tl ye düşmüştü.



Ayhh içim çıktı yazarken. Ama ben alışveriş yapmadan önce araştırdığımda hiç bilgi bulamamıştım o hesap hakkında. Şimdi araştıran birileri laurasvanity hakındaki yorumları görüp kendi karar verebilir. mamacim.com ise her daim önerilir:-*


Herkese mutlu günleeeer^^

14 yorum :

  1. Ay ben de geçen gün inceliyordum hesabını iyiki bir şey almamışım. 4 ay nasıl bir süre . Ayıp ya insan utanır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vala ben kendimden utandım bu kadar beklediğim için, o utanmadı sanırım..:/ İyi etmişsin:-*

      Sil
  2. Sen yazarken ben de okurken şiştim yok anam kimseye güvenilecek gibi değil valla.Sen de çok sabırlıymışsın kadın kaç ay oyalamış türlü yollarla okurken epey saydırdım içimden neysee oraya girmeyeyim :) Senin gibi alışveriş yapan arkadaşlarımdan duyuyorum birkaç kişi var sürekli alıyorlar ama kimse kusura bakmasın ben güvenmiyorum.Ürünlerin orjinal olup olmadığı başlı başına bir dert.Alıcı açısından ucu açık bir durum hakkını arayabileceğin yasal bir düzenlemeye tabii değil.Yasa dışı gelir elde etmelerine genelde fatura-vergi işlerine girmeyişlerini saymıyorum bile zaten :P Sun Kiss çok sevilen güzel bir ürün yerini tutar mı bilemem ama Loreal'in saç açıcı jelini de çok beğenen var.Ben bile meraktan aldım boyalı saçlarımda belki uçlarının rengini açarım diye ama deneyemedim fırsat bulup :( Değişiklik istediğin bir an deneyebilirsin belki sen de canımcım :-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorma kuzucum yaa:( Ben resmen saftiriklik yaptım, o(nlar) da beni enayi yerine koydu. Üzeri tamamen çizildi, karalandı hatta. Aa o diğer 2 hesap baya vergili, faturalı çalışıyorlar hatta orjinaliburda aldıklarının fatura fişlerini koymuş kaç defa. Vergi kısmını tam bilemiciim ama çok anlamıyorum o işlerden:/
      Sun-in bi arkadaşımda vardı bikaç defa deneyip baya beğenmiştim. Lorealin saçı çok kurutup keçeleştirdiğini okudum hep kuzu yaa:( Renk sende kesin süper durur ama kuruluğa dikkat. Yumuşatıcı şeyler baya kullan, yağlarla mağlarla destekle. Korkuyorum ben saç açıcılardan:(

      Sil
  3. Bu ay ben de alışveriş açısından şanssız bir ay geçirdim. dermoeczanem'den ve kdr ticaret'ten alışveriş yaptım. Biri açılmış ürün biri de eski ürün gönderdi. İkisiyle de temas ettiğimde sorun hemen çözüldü ama yine de benim için hayal kırıklığı ve boşuna yorgunluk oldu. En güvendiğim siteler bile sorunsuz ürün sağlayamazken instagram hesaplarının hepsi bana çok tekinsiz geliyor. Paranı kurtardığın için şanslısın. Ben olsan 4 ay kesinlikle bekleyemezdim. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi yaa tüh:( Kdr yi daha önce duymamıştım ama dermoeczanemi skt si yakın ürün gönderdiğini okumuştum. Mamacim i kesinlikle öneririm.. Instagramdan sorunlu bi iki alışverişim daha oldu ama çok çok iyi satıcılar da var. Evet cidden baya sabırlı davrandım neyse ki parayı hemen yatırdılar:/

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun :( Ben ilk başlarda alışveriş yapmıştım ve çok memnun kalmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet senin yazını da okuyunca umutlanmıştım hatta ama ı-ıh olmadı:(

      Sil
  5. Of bu ne ya! Çok iyi sabretmişsin tatlım ben okurken sinirlendim. Bir ara ben de takip ediyordum Laura 'yı ama sonra okuduğum şikayetlerden dolayı takipten çıkmıştım. Hep söylüyorum, ürün satıyor olmak herkesin yapabileceği bir iş değil. Tedarik etmesi, kargolaması, müşteri ile iyi iletişim kurması gerekir satıcıların ve bu meziyetlerden biri bile eksik olsa işler çekilmez bir hâl alıyor. Çok geçmiş olsun. Şu mamacım 'ı bir ben deneyemedim sanırım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen sabır küpü çıktım resmen:D (hiç de sabırlı değilimdir normalde) Aslında hepsi umut yüzünden.. En kötü şey insan umuduyla oynamak ürünü parasını filan geçtim cidden "gelecek, geleceğini söylüyor,yola çıkmış" diye bi umut bekletilmek en kötüsü. Evet gerçekten herkesin harcı değil, büyük emek istiyor bu iş, takip edip ilgilenemeyip hakkını veremeyeceksen yapma yani hayret şey -.- mamacim dan başka dermokozmetik sitesinden yapmaz oldum. Aşırı tester vermiyorlar hatta istemezsen vermiyorlar ama ürünler gerçek, skt si uzun, çabucak geliyo ve müşteri temsilcileri çok ilgili^^

      Sil
  6. http://beyazbegonvil.blogspot.com.tr/2015/10/bloglar-aras-paylasm-etkinligi.html
    Canım böyle bir etkinlik başlattım :) Yazını G+da paylaştım :) Ne kadar paylaşırsak o kadar büyürüz :) Sende arkadaşlarının yazılarını paylaşarak blogger dostlarına destek ol ! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. G+ da paylaştıım yazını da okudum, çok teşekkürler çok güzeldi:-*

      Sil
  7. Peygamber sabrı varmış sende Ezgiciğim.Allah'tan paranı geri göndermişler ben yazının sonunda onu bile beklemiyordum.Geçmiş olsun :S Mamacım benim de en çok sevdiğim online dermokozmetik sitesi.Aldıklarını güle güle kullan tatlım,Organicum şampuanı bir süredir merak ediyorum indirime girmişken alayım ben de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabırdan çok umut herhalde. En kötüsü de bu zaten. Umutların boşa çıkması.. O kiti hiçbir yerde bulamıyordum çünkü. Ama o bulduğunu, gönderdiğini söylemişti..
      Organicum'dan memnunum tavsiye ederim aynı saç tipliyiz ya:))

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose