14 Eylül 2015

Evimizin Yeni Üyesi

Herkese günaydın

Geçen hafta yine yazı yazacak morali kendimde bulamadım. Yazılarınızı okudum yorum yazdım. Kurinim eve gelince toparlandım gibi. Yazarak kafamı dağıtmayı deneyeceğim.

Yazım biraz uzun olacak baştan diyim. Hem neden cins kedi almak durumunda kaldığımı açıklayacağım hem de ille de cins kedi isteyenler güvenilir ve iyi bir biçimde nasıl nereden sahiplenebilir onu anlatacağım



Beni bilen bilir ezgi=kedi dir:) Eklembacaklılar hariç hayvanların tümüne bayılırım ama kedigiller familyasının yeri gönlümde apayrıdır. Annemin fobisi dolaysıyle hiçbir zaman kedim olmadı:( Ama sokaktaki kedileri yıllardır hep besler, ilgilenirim. Ve hep "evlenince birsürü kedim olcak sokağı eve toplicam görürsün!" dedim anneme. Lakin eşim de ne yazık ki evde hayvan besleme olayına karşı, kedilerden korkuyor huylanıyor:( İş arkadaşı ve eşi tatildeyken kedilerine bakmış olmamız ona iyi bi alıştırma oldu korkusunu yendik neyse ki..(bkz bu yazı)

Sanırım beni kırıp kaybetmekten korktuğu için kedi isteğime boyun eğdi fakat hiçbir biçimde sokaktan ya da barınaktan kedi istemedi. Ne dedim ne yaptımsa ikna edemedim. Kendince bir kedi tablosu çizdi : "sakin, sessiz, atlayıp zıplamayan, eşyalara, insanlara zarar vermeyen, çok temiz, huyu suyu belli, cins bi kedi olursa tamam, britishler epey sakin mesafeli, o olabilir mesela" dedi. "E biblo alalım o zaman!!" dediğimde seçim senin,isteyen sensin dedi -.-

Sonra düşün düşün yoktur işin.. Doluya koyuyorum almıyor, boşa koyuyorum dolmuyor. Epey araştırdım, en son çözümü cattery(kedievi)lerde buldum. Petshoplara girmiyorum ve oradan hayvan alınmasına çok karşıyım. O güzelim canlara hoş gözüksün, tuvaletini yapmasın diye iki gıdım su, yemek verip teşhir etmeleri, annesinden küçücükken hiç hazır değilken ayırmaları, sağlıklarına zerre önem vermemeleri son derece insanlık dışı. Lütfen aklınızda bulunsun. Ankaradaki veterinerlere sorabilirim diye düşündüm hem güvenilir, sağlıklı olur hem de ücret söz konusu olmamış olur, isteyen aileye tabiki kedişin doğumu,aşı,mama masraflarını karşılayarak. Ama kuzenim şiddetle karşı çıktı. Arkadaşının veterinerden aldığı kedi evdeki herkesi mantar yapmış ve epey hastaymış:/
Öyle olunca ben de zaten 1 yıldır takip ettiğim ülkemizde gerçekten aşkla bu işi yapan kedievi sahipleriyle görüştüm. Hatta en çok görüştüklerimden birisi Dünya Kedi Irkları Derneği(Dked) Türkiye federasyon başkanı.

Kedievi ne yaa? diyenler olacaktır. Federasyona kayıtlı kedievi(cattery), genetik olarak üstün ırk özellikleri taşıyan, korunması ve sürdürülmesi sağlanan, sahipleriyle birlikte mutlu mesut o evin bireyleri olarak yaşayan, tüzükte belirtildiği sayıda kontrollü çiftleştirilen, 12 haftadan önce yani yavru anne sütünden kesilmeden sahiplendirilmeyen, sağlık kontrolleri yapılan, secereleri belli, kedi yarışmalarına katılan, güvenilir ailelere sözleşmeyle sahiplendirilen kedileri barındırır. Görüştüğüm tüm kedievi sahipleri gerçekten kedilerine aşkla bağlı, sağlıklarını mutluluklarını her şeyden çok düşünen ve evlerini ona göre dizayn eden insanlar. Özellikle yurtdışından getirilen, kedievi sahibi olduğunu iddia eden çok kişiyle karşılaşıyorsunuz araştırırken. Etraf cidden kalpazan dolu. Biraz daha uygun olsun demeyin, derneğe kayıtlı kedievlerinden şaşmayın. Evet kediler ücretli. 1000-3500 arası değişiyor hatta pet fiyatları! Onlara yaptıkları harcamalar az uz değil çünkü. Çiftleştirmek filan istiyorsanız kedilerin breeding/show fiyatları 1000€ dan başlıyor. Bu amaçla alanlara da epey şüpheli yaklaşıyorlar haklı olarak, çiftleştirip sokağa atarlar mı, yılda 2-3den fazla çiftleştirirler mi, iyi bakabilirler mi vs vs şeklinde. Biz kendimize normal bi sınır koyduk, pet amaçlı sahiplenmek istediğimizi söyledik ve o şekilde aradık. Çoğu kediye eşim ı-ıh dedi. Kurin'e nihayet tamam diyince temmuz başında biz bu kedieviyle ciddi görüşmelere başladık. 


Kurin 19 Mayıs doğumlu, dişi bir british longhair. 19 Ağustos'tan önce veremeyeceğini söylemişti yetiştiricisi. Biz de ondan sonra taşınmaya başladık, tanıdığımızın kedisi Şibu bizleydi, İst-Antep'e gittik geldik derken 10 Eylül'de kavuştuk bebeğimize. Leylak rengi(tanımı böyle geçiyor lila-leylak, yoksa açık gri gibi, yumuş yumuş bişi. 2 doz karma aşısını ve antiparaziter uygulaması yapılmış olarak gönderildi. Tuvalet eğitimi de var tabi. Hiç dışarı yapmadı.

İnanılmaz uysal, hem çekingen hem sevecen, obur benim kızım. İşteyken aklım hep onda:( Resmen iş bitse de koşarak eve gitsem diye iple çekiyorum çıkışı.

Kendisinin instagram hesabı da var, bekleriz efenim^^ Kurinthecat



Özel sorular için mail atabilirsiniz^^

8 yorum :

  1. çok tatlı güle güle büyüsün yeni yuvasında..

    YanıtlaSil
  2. Ayyy canım ya çok sevindim senin adına kedi sahibi olma konusunda bu kadar istekli ve kedileri senin gibi aşırı derecede seven az insan görmüşümdür bugüne kadar.Yumuş yumuş pek tatlı bişiymiş bu beklediğinize değmiş valla :))) Kedilerle ilgili yazılarından sonra hala huylanan bir tip olsam da ben bile farklı gözle bakmaya başladım bu sevimlilere :)) Ne güzel araştırmış her şeyi en ince detayına kadar yetmemiş bir de instagram hesabı açmış kedisine ayy ben seni yerim ya çok şanslı bu Kurin canım :D Ne diyeyim kedinizle mutlu mesut yaşayın canımcım onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine ^^ Gökten 3 elma düşmüş biri Kurin'in anne ve babasına (Erkut'la iyi anlaşıyorlar gibi aman dilimi ısırayım da :)) biri Kurin'e biri de yeni maceraları merakla bekleyen bizlere :-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilayııım çok sağol^^
      Vala beklediğim an geldi çattı. Hayatımı artık Kurinden önce Kurinden sonra diye ayırcam:)) görmemişim kedisi olmuş çekmiş kuyruğunu koparmış yapcam oh olsun kedisiz geçen 25 yılıma inat:)))
      Kedi sevmeyene itinayla kedi sevdiririm. Hele Kurinle bi tanışan bidaha ayrılamaz kesinlikle:)
      Valla Erkut bile baya seviyo, öpücük atıp severken yakalıyorum:))
      Kurin ve maceraları.. Hımm Kurin macera için fazla hımbıl:D ama belki olur:)))

      Sil
  3. Çok güzel ama bu <3 maşallah diyelim. Ömrü uzun olsun. Ben de böcek dışındaki bütün hayvanları çok severim. Kocimi kandırırsak ben de çok istiyorum. Neyseki cins diye tutturmadı. Ama minik Olmalı ki Alışsın diyor. Bulurum inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ettik ablasıııı^^
      Aııyyyy evet adını bile okuyunca kaşıntı tuttu://
      Ne güzeeeeeel o zaman mutlaka eşinle bi barınağa filan gidin eminim orda şirin bi yavru görünce içi ısınır gaza gelir:)

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose