11 Ağustos 2015

DUBAI BALAYI #2

Günaydın kankitellalarrr

Dubai balayı yazı dizisinin ilk yazısını okumadıysanız önce buraya alalım sizi:)
Bu yazıda Dubai'yle ilgili bilmeniz gerekenlerden bahsedicem ^.^ Baştan uyarayım biraz uzun:)
  • Hep okuduğum gibi gerçekten "en"lerin şehri. Birçok konuda Guiness Rekorlar Kitabına girmiş, rekorlardan rekorlara koşan, 1.liklere doymayan bi şehir:)
  • "Dubai ni yaa Arabistan'a mı gittin balayında naptın orda" diyen 3-5 kişi(yazar içinden başka bişi diyo) olmuştu işyerinden -.- Dubai, Arap Yarımadası'nda ama sanıldığı gibi Suudi Arabistan'da değil. Onun hemen yanındaki Birleşik Arap Emirlikleri(BAE/UAE) 'nde buluna 7 emirlikten en popüleri. 
  • Vize işini bizim tur şirketi halletti. Ama oldukça kolaymış online vize alıyorsunuz. Konsoloslukla filan hiç uğraşmıyorsunuz
Dubai- UAE(Birleşik Arap Emirlikleri) içerisinde yer alan emirliklerden birisi. Görsel alıntıdır

  • Tarih-kültür gezileri yapmayı beklemeyin. Çünkü pek de bi tarihi yok. Küçük bi Amerika adeta. Paranın gücünü konuşturmuşlar. Parayla kozmopolit, cafcaflı, cıngıllı bi şehir yaratmışlar resmen. Takım adaLAR yapıyorlar yahu!
Fotolar googledan kolaj benden
  • Şeriatla yönetiliyor. Kadınlar hep siyah abaya denen çarşafla dolaşıyor(içlerinde deri pantalon, gözler her daim aşşırı makyajlı, yüksek topuklular ve ellerinde en lüks çantalar), erkekler beyaz uzun kıyafetler(kandura) giyip başlarını sarıyor. Yalnız Dubai'de expat denilen yani oralı olmayan fakat orda çalışan ÇOK fazla yabancı var. Yani gittiğinizde kendinizi hiçte öyle Arabistan'da filan sanmıyorsunuz. Mini şort, etek vs giymenize kimse bakmıyo aldırış etmiyor. İnanın bizim ülkede çok daha fazla bakan ve eleştiren var.
  • Dubai'de ve hatta diğer emirliklerde de alkol satışı yasak. Otellerin barlarında filan içebiliyorsunuz. Bir Tekel,Efes bayii bulayım da biramı votkamı vs alayım diyemiyorsunuz çünkü yok. O yüzden tavsiyem İstanbul'da havaalanındaki dutyfreeden bir şeyler almanız;)
Şekil1A :p

  • Dubai'de yaşayanların sadece %16sı oralı yani emirati imiş. Hayat emiratilere güzel vala. Ver yesin ört yatsın modunda şeyh tarafından beslenip büyütülüp okutulup evlendiriliyolar resmen. Altlarında Lamborghiniler , villalarda köşklerde oturuyorlar ve çalışmadan para kazanıyorlar. Sonra Ezgi diyor benim de biir lamborghinim olsaa, annee bana niye almıyorsun biz de niye yok diye isyan etse.. Yeridir:)
  • Şeriatla yönetildiği için her yerde tabelalar, uyarılar var. İşte ne biliyim kadınla erkek sevgi gösterilerinde bulunmamalı, kadınlar açık giyinmemeli, plajda uygun giyinilmeli, sakız çiğnemeyin filan gibi bize göre oldukça tuıhaf ve değişik uyarılar. Tamam hiç mıçmış gezmedik, sakız çiğnemedik ama ben gayet bikinimi giydim plajda, plaj dışında şort,etek,elbise. Turistler için her şey serbest. Tabiki saygı çerçevesinde.
Yassssak kardeşiiim

  • Tramvay ve metro çok kullandık çünkü otelimizin hemen arkasında durak vardı, duraklar hep kapalı ve klimalı, ayrıca her yerde istasyon var. Gitmek istediğimiz çoğu yere metroyla gittik. Metronun ilk kısmı VIP(gold card alanlar binebiliyomuş), diğer birkaç vagon kadınlar ve çocuklar için, geri kalanı erkekler ve karışık. Başta hep karışık kısımdaydım ben eşimle ama orası tıklım tepiş oluyor bazı saatlerde ve bayan kısmı çok daha rahat. O yüzden direkt oraya oturur oldum keşfedince:))
  • Kesinlikle hırkasız gitmeyin. Donarsınız. Dubai'de soğuktan öldü derler, bi taraflarıyla gülerler, sizi anca bi ben anlar, ağlar, duanızı ederim. Hiç dalga geçmiyorum. Hatta uçağa kazakla binin. Gerçekten. Bunu okumadığımız için biz mahvolduk üstümüze kabin bagajımızdaki havluyu filan örtüp sarılıp ısınmaya çalıştık sefil sefil. Gitmeden epey okuduğum için yanımıza hırka almıştık ama tabi valizdeydi. Ve her yerde giydik. Dışarıdı 40-50 derece sıcaktan ölüyosun, ama otele,durağa,metroya,avmye,restorana, taksiye.. kısacası kapalı her alana girdiğin an soğuktan donuyosun! Onlar bu soğukluğa belli ki epey alışık, etkilenmiyorlar ama biz acayip üşüdük!! Tuhaf olan, normalde değil 1 hafta boyunca, 1 saat bile bu kadar klimada kalsam ben inanılmaz hasta olur kusar titrer dururum. İkimize de hiçbir şey olmadı!
  • Havaalanında retina taraması gibi bir şey yapıyorlar. O yüzden lens takmayın gideceğiniz gün
  • Dubai'ye gitmek için en uygun mevsim ekim sonu-nisan sonu arasıymış. Mayıstan ekime kadar inanılmaz sıcak olur kimse pek dışarı çıkmazmış. Gerçekten caddeler, sokaklar çok çok sakin, avmler aşırı kalabalıktı. Gece 1 gibi çektiğimiz bi foto aşağıda. Sıcaklık 34! Ve tabi ekstra nem nem nem!
Gece 34 derece!

  • Oud denilen kokuları var. Bence türkçesi "hacıyağı". Daha ağır kokamaz çünkü.. Tek beğendiğim oteldeki Lanvin'in Oud&Rose esanslı şampuan, saç kremi, duş jeli,vücut kremi oldu. Onun dışında ne ülkemizde ne Avrupa'da görmediğim kadar farklı Oud lar gördüm. Lancome, Dior, Chanel vs bilindik veya pek bilinmeyen markaların. Çünkü o sıcakta ne sıkarsan sık anında buharlaşıyor. Bir tek oudların kokusu kalıcı oluyor.
Görsel alıntıdır

  • Para birimi biz giderken 1 dirhem= 0,75 tl ydi. Baktım hala öyle. Holey bizim paramız daha değerli birsürü şey alabiliriiiim diyerek gittim. Lakin her şey indirimdeyken bile çok pahalıydı! Hatta bana Avrupadan daha pahalı geldi. Bir de güya vergi yok filan. Bizdekinden daha uygun olan çok az şey vardı onlar da %5-10 anca fark ediyor. Elektronik birazcık daha uygun
  • Birçok yerde petrol kuyuları, kazı makinaları filan gördük. Hatta esprili afişler filan da "Keep Calm we still have oil" gibisinden. Ama adamlar petrolün birgün biteceğinin farkında bu yüzden turizme inanılmaz önem vermişler.
  • Petrol çok ucuz ama gel gör ki gitmeden okuduğumuzun aksine taksi fiyatları hiçte öyle uygun değil. Taksilerdeki taksimetreler kontrol altında tutuluyormuş. O yüzden pazarlık,indirim filan yapmak neredeyse imkansız. Bi defa sadece şehrin bi ucunda kalakaldık son metroyu kaçırınca. O zaman Pakistanlı bi taksiyle benimki anlaştı da yarı fiyatına geldik. Onun dışında hiçbiri kabul etmiyor, yasaklardan çok korkuyorlar.
Çölde petrol:)
  • Dedikleri gibi inşaat hiç bitmiyor sanırım ülkede. Palmiye Adalarından sonra şimdi de Dünya haritası şeklinde ülkelerin adalarını yapıyorlar. Otel yapmaya devam ediyorlar. Bir de Dubailand yapılıyormuş ki bu da tabiki en büyük Disneyland'den bile daha büyük olacakmış.
  • Ülkede çook fazla Hintli, Filipinli, Pakistanlı, Bangladeşli.. var. Hizmet sektörünü ele geçirmişler.
  • Herkes İngilizce konuşuyor. Ama tabi taksicilerin aksanı çözmek maharet ister..:) Oteldekiler de belki eşimi anlamakta zorlanmışlardır:) İngilizcesi gayet iyi olmasına rağmen ilk günler biraz bocaladı oda görevlisine "is there any oda service here?" diye ısrarla sorup adam "oouda service?" diyince müdahale etmek durumunda kaldım:D
  • Yıl boyunca ocak-şubat arası çılgın bi indirim sezonu oluyormuş. Fiyatlar o zaman baya makul oluyormuş. Ayy bide o zaman mı gitsek naapsak
  • Yapılacak o kadar çok şey var ki! Sıkılmanın imkanı yok Dubai'de! Elbette bütçeye ve ilgi alanına göre..Dubai'nin groupon(şehirfırsatları) gibi bi sitesi var gitmeden oraya göz atıp oldukça uyguna kuponlar alabilirsiniz. Bir de Entertainer kitaplar var. Biz Dubai olanından aldık. Kitapçılarda veya büyük marketlerde bulunuyor. Epey pahalı aslında bi kitaba göre 475 dirhem mi neydi(360 tl gibi bir şey). 1 tane aldık. İçinde 2 kalın kitap var. Tamamen kuponlarla dolu. %90'ı yemek(restoran,cafe,bar vs), %10'ı etkinlik kuponu. O kuponu verdiğin an 2 kişilik ana yemeğe mesela tek kişilik para ödüyorsun. Biz hem restoranlarda hem etkinliklerde kullandık kuponları ve kitabın parasını çıkardık. Ama eğer 3-4 günlüğüne gidiyorsanız çıkarmanız pek mümkün değil o yüzden almanızı tavsiye etmem.
Görsel alıntıdır. Bizdeki de aynısıydı sanırım

  • Şık kıyafetler götürmeyi unutmayın. Bayanlar elbise,etek,topuklu ; beyler şık bi ayakkabı,pantalon,gömlek. Ne yazık ki yaz sıcağına rağmen gece gidilen çoğu mekan bu tarz kıyafetler giymediyseniz içeri almıyor
  • Kendilerine özgü bi mutfakları yok. Fas,Lübnan,Çin,Japon,Türk,Hint mutfağı ve fast food çok yaygın
  • Havaalanı merkeze uzakta değil ama trafiği kesinlikle gözardı etmeyin. Biz 2 saat öncesinden yola çıkmamıza, yolların 6-8 şeritli olmasına rağmen trafikte tıkandık! Çünkü Ramazan'da yarım gün çalışıyolarmış! Ve hepsi bizim otelden çıkış saatimizi buldu! Uçağı kaçırmak üzereydik havaalanı görüyoruz fakat ulaşamıyoruz! Hemen tur şirketini aradık, Oktay bey havaalanını aradı filan derken ucundan yetiştik. Böyle atraksiyonlara, kalp sıkışmalarına hiç gerek yok


Eveet bu kadar bilgi yeter de artar bile:)) Bi sonraki yazımda biz neler yaptık,nerelere gittik, ne yenir,  ne içilir, ne görülür, ne alınırdan bahsedicem:) Burda unuttuklarım varsa da orda eklerim;)




16 yorum :

  1. Ocak ve şubat aylarında alışveriş festivali oluyor ama fiyatlar ne yazık ki yine çok ucuz değil. Outlet Mall biraz daha ucuz oluyor ama yine de fiyatlar konusunda beklentiyi yüksek tutmamak lazım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa:( Çok ucuz diyenler neye göre dedi acebaa bilemedim:/
      Outlet mall hakkında da hiç iyi şeyler okumadığım için hiç gitmeye değer bulmadım. İçindeki mağazalara bakmıştım gitmeden çok da cazip gelmemişti. Sanırım fiyatlar oranın gelir düzeyine göre. Öyle olunca bizim için fazla onlar için uygun oluyor

      Sil
    2. Kısa süreli gidilince Outlet Malle gitmemekle doğru yapmışsınız. Fiyatlarda bundan 5-6 sene öncesinde daha uygun olmasına karşın artık kesinlikle dediğiniz gibi oradaki gelir seviyesine göre uygun. Ben Dubai'nin biraz abartılmış balon olduğunu düşünüyorum. Ama yine de gidilip görülmesi gereken bir yer.

      Sil
    3. Evet öyle olduğunu okudum ben de hep:/ Dubai benim ne beklentimin üstünde ne altında çıktı o yüzden memnun kaldım^^

      Sil
  2. çok eğlendim okurken gerçekten ben de gitmek istiyorum ama bakalım ne zaman ayarlayabileceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa inşallah ayarlarsın ablacım çok güzel ama kesinlikle dediğim aylarda ayarlamaya çalışın^^

      Sil

  3. Çok güzel anlatmışsınız, gitmiş kadar oldum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim asıl güzel yorumunuz için^^

      Sil
  4. Döktürmüşsün yine fıstık bu kadar güzel anlatıyon bak canımız çekicek sonra Dubai de Dubai diye tutturacağız ^^ Ahh Ezgim ahh bir Lamborghini'miz olmayacak mı şu dünyada bizim :)) Asıl neler alınır Dubai'den merakla bekliyorum gittim de alması kaldı ya :) İlginç ülkeler var dünyada tek bizde olur böyle şeyler sanırız ama değilmiş.Sakız çiğnemek Singapur'da da yasakmış bildiğim kadarıyla güya vakti zamanında metro açılışında sensöre yapışarak zarar vermiş diye yönetim yasaklamış,bir de kötü görüntü oluyormuş sokaklarda yere atınca vs diye bizim sokakları düşününce bizde de yasaklasalar pek de fena olmaz gibime geliyor bazen :P Hatta orada sakız sadece eczanelerde satılıyormuş garip ama gerçek acaba Dubai'de neden yasak? Hadi onu da geçtim havaalanında retina taraması daha da ilginç geldi bana nedenmiş bu uygulama açıklama yapıldı mı size?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuttur kız hakkındır:p :) Hoş İzmir beldelerinden sonra cazip gelir mi vallahi bilemem..:)
      Olamayacak galiba kuzu:(( Gerçi sende hala ihtimal var:D Umudunu yitirme gennnç!!
      Ayyy evet onu duymuştum ben de. Sakıza takmış durumda Asyagiller. Nedenini hiç bilmiyordum ama ne güzel açıkladın:-* Baktım şimdi googledan o da aynı sebeptenmiş. İnsanlar yere, koltuklara filan yapıştırırlarsa temizlemesi çok zor oluyor diye
      Retina taraması biyometrik tanıma sistemi tatlışım güvenlik için yani. Açıklama yapmadılar ama

      Sil
    2. Hahaha hakkım di mi ama :)) Biz burada yanıyoruz diyoruz amanın oralarda kavrulur gideriz,heba oluruz mazallah :P Lakin yazın gitmem aldım senden tüyoları mevsimini bekleriz artık gidersek napalım ^^ Bir batıp bir çıkıyorum ihtimaller denizinde ... :D Umutluyuz gelecek için canikom daha genciz ne de olsa !! :)))
      Hııı doğru tabii ya saol fıstık bişey daha öğrendim :-*

      Sil
    3. Ben de senden öğrendim vala, sayende araştırdım^^ :-*
      Heheh evettt tüyoları kaptın hadi yine iyisin:P Şu beyaz atlı bi geleydi gerisi kolay:)

      Sil
  5. Ay çok keyifle okuyorum bu seriyi, ne de güzel anlatıyosun kuzum ya <3

    YanıtlaSil
  6. Kozmetiği iyi diyorlar 2.yazı da umarım bahsetmişsindir :) Şuan gidesim geldi merak ettim ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrucum bu 2. yazım, ilk yazımda da bahsetmemiştim ama şu ne aldım serisinden anlatmıştım kozmetik kısmını : http://kozmetikasigi.blogspot.com.tr/2015/07/dubai-kozmetik-alsverisi-ve-mamacm.html

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose