4 Ağustos 2015

DUBAI BALAYI #1

Herkese günaydııııın!

Bayramdı,tatildi, işti, yoğunluktu derken epeey(1 buçuk ay kadar:p) gecikmiş bir yazı oldu:( Bu balayı yazı dizisinin kaç bölümden oluşacağına dair hiçbir fikrim yok. Belki 2 belki 4.. Sizlerden en çok o konu ilgi görünce bi yerden başlayayım yeter ki yazmaya dedim:)

Görsel google amcadan. Bir de Dubai'nin simgelerinden Burj Al Arab oteli ekledim sağa, oh mis:P

Hep tropik bi yerde balayı hayali kuran bi tiptim. Gezmece tozmaca tur değil de; beyaz kum, güneş, turkuaz su = mükemmel balayı idi benim için!

Lakin yaz düğünü olunca tropik yerlerde balayının biraz üstü çiziliyor:( Bora Bora, Hawaii, Fiji taraflarını düşünmemiştik çok uzak diye. Maldivler, Phuket, Filipinler ise yazın epey yağış alıyormuş:( Eleye eleye geriye Bali ve Dubai kalmıştı. O arada Erkut naptı nettiyse en son Dubai'ye gidiyor buldum kendimizi. Sanırım Bali'ye uzun uçuş saatleri ve yüzme dışında yapacak çok fazla aktivite olmayışı onun gözünde Dubai'yi daha cazip kıldı. Bana da "alışveriş" diyince kahrolası kadın içgüdülerim ayaklanıp hemen gaza geldi. Evet Dubai süperdi ama geriye dönsek Bali derdim:p

Nasıl Gittik?
Kendimiz mi ayarlasak tur şirketi mi bulsak diye çok düşünmedik açıkçası. Çünkü kendin ayarladığında çok uğraştırıcı(sadece 2 ayımız vardı düğün ve balayı hazırlıkları için), daha pahalı, havaalanından otele varışlar sıkıntılı olabiliyor. Biz de güvenilir bi şirketle anlaşalım dedik ve atn travel ile iletişime geçtik. Açıkçası başta tereddütlüydük çünkü daha önce duyduğumuz bi şirket değildi, bir de Maldivlere vs bilinmedik turlar ayarlayıp dolandırılan epey kişi olduğunu okuyunca tırsmadık değil. Ama kesinlikle Atn travel oldukça tecrübeli, güvenilir, harika bi şirket! Öncesinden epey mailleştik, her sorumuza anında  dönüş yaptı Oktay bey. Otel, uçuş, fiyat konusunu sürekli konuşup teyitleştik. Vizelerimizi de Oktay bey alıp gönderdi, havaalanından bizi alacak kişiyi ayarladı, Dubai'ye gittiğimizde mesajlar attı, bi sıkıntı olup olmadığını sormak için aradı, dönüşte bizi otelden alacak şoförü ayarladı, uçağı kaçırmak üzereyken havaalanıyla irtibata geçti..İlgisine ne kadar teşekkür etsek az! Çoooook memnun kaldık!!

Hatta Erkut söz verdi 4 buçukuncu yıl dönümümüzde(mevsimden dolayı) Maldivlere götürcek=) Yine Atn travel ile gidicez:)) Hatta çocuk mocuk olmadan 1-2 yıl sonra da araya Phuket, Koh Samui filan mı sokuştursak diye düşünmüyor değilim:P Şşşşt aramızda;)

Nerede Kaldık?
Otel olarak Booking veTrip Advisor'dan yorumları okuya okuya Sofitel Jumeirah Beach Hotel'e karar verdik. Zaten Dubai'ye gidecek olanlara önerim ya Palmiye adasında (daha çok otelde vakit geçirecekseniz özellikle) ya da Jumeirah-The Walk'ta (özellikle her yere giderim gezerimciyseniz) kalın. Diğer yerleri boşverin. Biz otelden ve çevresinden çoooook memnun kaldık! (Otelin hemen karşı kaldırımında Sephora, Victoria's Secret filan vardı nasıl kalmayayım:P) Otelin, odamızın her daim inanılmaz temiz,düzenli oluşu, personelin ilgisi güleryüzü, her yerinde ücretsiz Wifi çekme gücü, harika mağazaların ve restoranların bulunduğu The Walk'un üzerindeki konumu, kahvaltı çeşitliliği, havuza-plaja giderken ekstra havlu,mat ve su vermeleri ++++ bonus! :)) Otel Fransız olduğu için personel sürekli "Bonjour(günaydın,iyi günler), Bonsoir(iyi akşamlar)" diyip duruyordu:) Aaa bir de banyosundaki tüm duş jeli, şampuan, saç kremi,vücut losyonu ürünleri Fransız Lanvin markası!! Daha önceki yorumlarda L'occitane olarak okumuştum ama Lanvin'i görünce "vaauv epey kademe atlamış" dedim.
Yalnız şunu belirtmek isterim orda check-in saati ülkemizdeki gibi 11-12 değil. öğleden sonra 14-15 gibi:/ Biz gece 4 gibi otele vardık. Birkaç saat için bir gün parası daha ödemek istemedik. Firma da onlara belirtmiş biz de belirttik balayı çifti olduğumuzu:) "Tımam çok bekletmeyiz" dediler ama yine 1 gibi odaya girdik. Eşyaları emanetlerine bırakıp gezdik, denize girdik, uyukladık, dolaştık filan.

Odanın fotoğraflarını googledan aldım. Bizimki de buna çok benziyordu. Açıkçası balayı çifti olduğumuz için yataka gül yaprakları origamili havlular şampanyalar filan gibi bi takım atraksiyonlar olur sandım ama yoktu :) Kocaman bir beyaz gül ve "Congratulations" (tebrikler) yazan harika bi pasta geldi^^ (sağdaki güzellik)
Arka tarafta büyük bi çalışma masası, koltuklar, deniz manzaralı şirin bi balkon filan vardı. Banyosu odamıza manzaralı:) Nasıl bi fantezi anlayamadık:) Bir de banyonun içinde duşakabin ayrı odada, tuvaletLER ayrı odada. İtalya'da da böyleydi. İğrenç bişi, yahu taharet musluğuyla klozeti birleştirmek bu kadar zor mu arkadaşlar yapmayın.

sofitel dubai jumeirah beach hotel

Bi sonraki yazıda "Dubai'de neler yapılır" dan bahsedicem;)

:"( Gerçek hayata dönüş zordu...Hele bi de Dubai'den ...'a! Resmen kültür şoku. Yapcak bişi yok, hayat bazen pembe bulutlardan sarp dağlara çakılmaktır :/ :)

Devamı gelecek.. :))

Bi sonraki yazı için tıktıkk

14 yorum :

1. Selam canım, öncelikle tebrikler senin adına çok sevindim :) Bizimda kasım da düğünümüz var ve Dubai'ye balayına gitmek istiyoruz. Biraz fiyatlar hakkında da bilgi verirsen çok sevinirim öptüm :*

1. Çok teşekkürler. Ben de şimdiden sizi tebrik ederiiiim^^
      Kasımda Dubai harika bi seçim! Tek başınıza ayarlamaya çalışırsanız yazdığım gibi daha pahalıya gelebilir ve kesinlikle daha uğraştırıcı olacaktır. Tur şirketimizi şiddetle tavsiye ederim hatta Oktay beyle bi görüşün benim önerdiğimi de söyleyin çok ilgili zaten o sizi bilgilendirecektir. Onun dışında sitelerinde Dubai başlığı altında otellere göre fiyatlar var. 5 gecelik fiyatları yazıyordu sanırım. Biz 6 gece kaldık. Uçuş da olabildiğince uygun olsun saat tercihimiz yok dedik. Bize gidiş dönüş uçak biletleri ve 6 gece kalma 5 milyara mal oldu nisan-mayıstaki € kuruyla. Onun dışında Dubai ülkemizden çok daha pahalı. Bi sonraki yazılarda da bahsedicem zaten. Ama kesinlikle gidilip görülmeli yüzülmeli diyoruz^^

2. ben birşey öğrenmek istiyorum alışverişlerinizin haricinde sadece tatil kısmı size ne kadara mal oldu acaba?

1. Zehracım uçak biletleri gidiş dönüş ve 6 gece konaklama için 5bin verdik. Seçtiğin otele, kalma sürene, uçuş firması ve saatine göre değişiyor tabi miktar

3. Yazı dizini sevsinler senin çok güzel yazmışsın yine yaa okurken çok eğlendim ^^ Biraz fazla film izliyoruz galiba gül yaprakları,şampanyalar falan diye yüksek beklenti içine giriyoruz ama ben de beklerdim yani balayı çifti deyince insan istiyor bişeyler :)) Bu tuvalet sorunu kötü gerçekten hatta yurt dışında taharet musluğu olmayışı başlı başına komik olaylara yol açabiliyor :D Ooo Maldivler,gizliden gizliye Phuket planları derken buralardan da güzel yazılar çıkar hatta kozmetik ve gezi blogu olarak mı devam etsen acaba? :))) Haa unutmadan otelde kaldığınız süre içinde Lanvin ürünlerini denedin mi bir de senin fikirlerini alalım :-*

1. Hihihi^^ Ay evet ya hep o romantik komediler yüzünden -.- Neyse biz pastamızı afiyetle yedik o kocaman beyaz gülü de saklıyorum:p
      Ay evet ya rezilliğin bini bir para o çeşit tuvaletlerde:/ Evlerden ırak..
      Ayy evet ya ben çok istiyorum gezi-kozmetik-film-kitapla ilgili bi blog olayım. Ama isimden kaybediyorum:/ Yine de gezip gördükçe foto çekip yazcam^^
      Lanvin tabisi denediiiiiiim. Hatta denedik:D Tabi benimki bilinçsiz kullandı. Bir Lanvin öyle hunharca kullanılıp harcanmaz, nazik tutcaksın dedimse de ı-ıh. Çok güzeldi yaa mis ve kalıcı koku<3

4. Muhakkak devamı gelmeli :) Merak ettim doğrusu..

1. Geliceeeeek beklemede kal Yağmurcum:)):P

5. Ay cok güzel anlatmisin, umarim maledivlere ve thailand gezilerinide yaparsin canim! Gezmek görmek gibisi yok, bende cok severim, benimde gitmedigim yerler oralari, ama aklimda en cok cin seddini görmek var, bir gün nasip olur insallah istedigimiz her yeri gezmek ;)

1. Ayy bal damladı kaleminde:)) İnşşşallah:)
      Avrupa'da gezip görüyorsan sen de yazmalısın amaaa şurda şunu yiyin şurayı mutlaka görün gibi^^
      Uuuv Çin Seddi.. Sanırım aşşşırı uzun olduğundan gözümde büyüdüğünden oraya merakım pek yok:))

6. Yazıyı gayet sıradan bir şekilde okurken otelin karşısında Sephora olduğunu görünce kendime geldim :) Seni tebrik ediyorum valla, havalar bu kadar sıcakken ben evden çıkamıyorum, Dubai gibi bir yerde olmak gerçekten yakıcı olmalı :) Yazı dizinin devamını bekliyoruz.

1. Evet yaa daha noolsun yeri daha ne kadar iyi olabilir! <3 :))
      Hehehe evet ölümcüldü gerçekten ama dışarda olduğumuz süre çok azdı onda da genelde koşarcasına yürüdük:)
      :-*

2. Çok güzel anlatmışsın canım.Sanki okurken Dubai de bende yaşadım 😊 Çok güzel bir balayı yaşamışsın.Darısı biz bekarların başına artık ☺