29 Temmuz 2015

Allfree Natural Deodorant Fresh ve Deodorant İçindeki Zararlı Maddeler

Günaydın kankitellalar

Buralar biraz boş, sahipsiz kaldı buaralar farkındayım. Ama hiç içimden gelmiyordu bir şeyler yapmak gündemden dolayı:/ :( Hala tadım yok ama idare edicez. Hayat devam ediyor..


İçeriği temiz roll on kullanmak bayanlar için gerçekten önemli. Koltukaltı derimiz maddelerin geçişine kolay izin veren bir yapıda. Hele ki bir de epilasyon sonrası.. Ve o bölgedeki lenf bezleri de meme dokumuzla epeycene iştirak halinde. Bildiğini gibi meme kanseri de kolaltı ve meme bölgemizde meydana geliyor. Gelin bi inceleyelim şu zararlı içerikleri

Aluminyum içermeyen deodorant ve roll-on lar epey revaçta. Çünkü bu ter önleyicilerde bulunan alüminyum, etkiden sorumlu etkin madde. Ve bazı araştırmalar bu aluminyum türevlerinin kolaltından emilerek meme hücrelerindeki östrojen reseptörlerinde değişim yaptığını gösteriyor. Östrojen de kanser veya kanser hücresi olmayan meme hücrelerinin büyümesinden sorumlu. Bu sebeple aluminyum dolaylı olarak büyük bir risk faktörü.

Paraben konusuna gelince.. Onun da aluminyum gibi östrojen benzeri etki gösterdiğini iddia eden çalışmalar mevcut. Bunun yanısıra meme kanseri olan hastalardan alınan bazı biyopsilerde paraben bulunduğu için "paraben kanser yapar" görüşü yaygınlaştı. Ama bunu gösteren kesin bir çalışma yok.

Deodorant , roll-on gibi antiperspirantlarda bulunan diğer zararlı maddeler : Propylene glycol, TEA veya DEA (triethanolamine - diethanolamine) , Phthalates, Triclosan , FD&C colors, Talc. Özellikle ingilizce yazdım içerik listesinde bu şekilde geçtiği için.

"Bunları kullanırsanız ölürsünüz mazallah aşırı zararlı, ölümcül" diyemem tabiki. Ama büyük teyzem meme kanserinden vefat etmiş, en küçük teyzemin de daha yeni tedavileri bittiği için zaten genetik risk altındayım. Bir de böyle şeylerle "amaaan nolcak" diyerek tehlikeye atmak, ekstra risk almak istemiyorum. Ayrıca birçok çalışma deodorant-antiperspirantlarla meme kanseri, Alzheimer ve allerjik reaksiyonlar arasında bağlantı olduğunu göstermiş. (İlişkili olmadığını gösteren çalışmalar da var elbet). Sizi de uyarmak istedim canlar. Karar sizin elbet


Rossman'da içeriği nispeten diğerlerine göre daha iyi bazı markalar var. Gezerken görüp aldım bu Allfree roll-on u. Temiz kokuları çok sevdiğimden de Fresh olanı aldım. Bitmeye yaklaştı sanırım 2 ayda. Gratis ya da Watsonslarda da satılıyor. Ordan da lavantalı aldım hatta geçen Ankara'ya gittiğimde.
  • Öncelikle üzerinde yazan %0 paraben, aluminyum ve alkol beni çok cezbetti. Çevirip arkasına baktığımda gerçekten de olmadığını görmek +
  • Yapay renklendirici içermiyor +
  • Hayvanlar üzerinde test edilmeyip hayvansal içerik içermiyor ++
  • 24 saat - 48 saat ter kokusunu önler gibi iddialı cümleleri yok. 12 saate kadar ter kokusunu önlediğini söylüyor ve evet gerçekten bunu yapıyor! Akşam süreyim ertesi akşama kadar korusun olayı yok yani. Sabah sürün siz işten gelene/akşama kadar ter kokusunu önlesin;) +
  • İçeriğini çok beğendim. Propylene glycol en başta olmayaydı daha iyiydi tabi ama onun zararı kanser riskine kadar varmıyor. İrritan, allerjik reaksiyonlar. +
  • Tek kötü yanı mumsu yapıda olduğundan arada minik parçalar halinde dökülüyor. Ama o kadar kusur kadı kızında da olur canım:) -
  • Kokusu gerçekten ferah, aşırı temiz. Arap sabunu misali:))
  • Fiyatı uygundu diye hatırlıyorum ++
  • Bu kadar +++++ ya benden 100 puan! Bittikçe alınacak ve tavsiye edilecek;)


Gerekirse günde 2 tazeleyin ama sağlığınızı riske atmayın kızçelerim. Gözünüz kulağınız bu roll on da olsun. Başka koku çeşitleri de mevcut. Hepsini deniciiim, tavsiye ederim ;) :)



14 yorum :

  1. Bu roll on mevzusu benim de çok hassas olduğum bir konu ne güzel yazmışsın canım hepsine canı gönülden katılıyorum.Sprey formlu ve bolca gaz içerenleri yıllardır koltuk altımda kullanmam zaten.Bu markayı görmemiştim ben gördüğüm an alacağım mutlaka.Genelde içerik konusuna çok dikkat ediyorum ve 48 saat vs iddialarına hiiç takılmamaya çalışıyorum.Crystal essence hani şu Gratis'te satılan ,Sebamed ve Nivea'nın pure&natural serisinden yaseminlisi en beğendiklerimden.Bir de annemin jinekologu ne kullanırsanız kullanın mutlaka eve gidince koltuk altınızı yıkayın demişti ona dikkat ediyorum sürekli.Bu tarz tavsiyelerini merakla bekliyorum güzelcim :-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yıllardır o gazlı sprey deodorantları kullanmıyorum sanırım. Rossman'dan bunu alırken bi arkadaşın tavsiyesiyle Isana aldım bakalım o nasıl:) Crystal'ın hem tuz hem de bişiyli olan roll-onunu denemiştim ama koku önleme konusunda çok başarılı olamamıştı bende:/ Sebamed'i öneren çok var onu da merak ediyorum. Nivea nın o serisi de fena değil evet. Aaa jinekologu öyle dedi demek. İyi ki paylaştın sen de bunu^^ Eve gelir gelmez yıkayım bende:-*

      Sil
    2. Canım Isana'nın öko testten geçmiş fresh olanını aldıysan onu ben de alıyorum arada hem kokusu güzel ,hem de alüminyum içermiyor diye tişörtlerimin üstüne bile sıkıyorum bazen bir de geçen gün denemek için aloe veralı olanı aldım o da güzeldi :) Alterra'nın sprey tarzı ürünleri de güzel, roll onun içeriği temiz ama koku önlemiyor tabii aynı Crystal'inkiler gibi.Bu arada en başta söyleyeceğim şeyi sona bırakmışım önce başınız sağolsun,sonra da çok geçmiş olsun bir an önce eski sağlığına kavuşur inşallah teyzen de. Allah seni ve tüm sevdiklerini korusun bu tür hastalıklardan canım benim .-*

      Sil
    3. Aaa süper içim rahatladı o zamaaaan^^
      Alterrayı da denemek istiyordum hiç önlemiyo mu kokuyuu:( Tüh yaa. Unutmazsam almıyım. (Bi çılgınlık anında unutup alabilitem yüksek)
      Canım benim çok sağol güzel duan için hepimize uzak dursun o hastalık inşallah:-*

      Sil
  2. hiç kullanmasak olmaz mı acaba koltuk altı ürünü ? diğer içerik maddeleri de ya yarın öbür gün zararlı olursa :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vala çok güzel olur aslında. Ama iğrenç kokma, devamında gelecek olan kokuşmayı göze alamadığımdan illa ki kullanıyorum:/ Sadece karbonat süren de var o da epey etkiliymiş ama zararı var mıdır yok mudur hiç araştırmadım bişi diyemem:(

      Sil
  3. Başınız sağolsun... bile bile lades olmamak için dikkat etmek gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Evet aynen öyle

      Sil
  4. Ben de bu deodorantlardan oldukça muzdaribim.En son içeriği daha temiz olan Nivea'nın bir roll-on'dan memnun kaldım.Ama bu markayı daha önce duymamıştım tavsiye ve bilgi için teşekkürler bebeğim mutlakaa alacağım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nivea pure&natural olabilir bahsettiğin, ya da uzun şişede spreyli olan. 2sini de denedim ama bunu gerçekten onlardan daha başarılı buldum. Bi bak tatlım sen de Rossman, Watsons, Gratisler;) :-*

      Sil
  5. Öncelikle başın sağolsun canım, üzücü bir durum malesef günümüzün hastalığı hastalığı haline geldi :(
    Ben de okuduğum makaleler üzerine tamamen bırakmıştım deodorant kullanmayı birkaç yıl evvel. Şimdilerde popüler olmaya başladı aluminyum içermeyen deodorantlar ama senin de dediğin gibi aluminyum kadar zararlı maddeler konmaya başlandı. Tam manasıyla 'temiz' deodorant bulmak çok zor. Muhakkak alacağım ben de tavsiyene kulak verip :)
    Yazını 5 ay sonra görmeme ne demeli?! Şu resimdekinden bir fakım yok valla: http://www.nurnet.org/wp-content/uploads/2012/06/kumda-deve-ku%C5%9Fu.jpg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahah olsun kendi bloguna bile bakamadın ki gayet normal :))
      Neyseki bu konuda insanlar bilinçlenmeye başlamış ki aluminyumsuz üretmeye başladılar bikaç yıldır. Diğer maddelere de dikkat etmek gerek ama. Bunu ben epey beğendim. Yalandan iddialarda da bulunmuyo 24 saat-48 saat etkili vs diye. 12 saate kadar diyo cidden de öyle. İnşallah sen de seversin kuzucum^^

      Sil
  6. Cok merak ettim bu urunu, mutlaka bakacagim. Tavsiyen icin tekrar tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose