26 Mayıs 2015

Günlük #13 (Takip etme sorunsalı)

Sevgili günlük ve arkadaşlar :)

1 yıldır yazıcam yazıcam ya erteliyorum ya unutuyorum. Hazır bu ara vaktim varken artık tamamlayayım dedim. 

Bugünkü konumuz özellikle instagram başta olmak üzere, blog, twitter, facebook gibi sosyal mecralarda aşağıdaki cümlelerle insanı deli edenlerle ilgili. Yapmayın kuzum, evladım gözünüzü seveyim yapmayın yaa. 

1- Takip edeni takip ederim
2 - Beni takip eder misin?
3 - Beni takip ediyordun da niye bıraktın?
4- Beni takipten çıkanı siler, engellerim!
5 - Yüzüme gülüyor, konuşuyor, ama beni takip etmiyor!


Bunları hiçbir zaman demedim, yapmadım, yapanlardan da hoşlaşmadım.Yazarken bile darlandım bunaldım yakamı bağrımı parçalicam yeminle, hoooof!



Arkadaşım

1 - Takip edeni takip etme "zorunluluğu" niye? PAYLAŞIMLARINI seviyosan takip edersin, sevmiyosan etmezsin, saçma sapan takipçi sayını arttırmak adına niye kendini takip ettirtip takip ediyosun? Instagramı (blogu, twitterı..) kullanma amacın ne?

2 - Seni beğenirsem takip ederim tabiki! Ama paylaşımların hoşuma gitmediyse etmek istemem:( Beni niye zor durumda bırakıyorsun tatlı kız?

3 - Sanırım bir defa takibe alınca bir çeşit anlaşma imzalamış oluyoruz. Takibe Takip Anlaşma Paktı! O saatten sonra o kişiyi ömrü billah takip etmek zorundayız, dünya ahret bacıyız ! 

4 - İşte bunu hiç mi hiç anlamıyorum. Takipten çıkanı her yerden silip engelleme! Bu kin, bu nefret niye? Seni takibe alan sonsuza kadar takip etmek zorunda mı? Takipten çıkma özgürlüğü yok mu? Takipten çıkması biranda o kişiyi düşman mı yapar? Ve daha önemlisi sen o kişiyi sırf seni takip ediyor diye mi takip ediyordun? 

5 - Ahaahdafgdfagh. Sosyal medya hesaplarınızı "kırılmasın, gücenmesin, bu işin raconu böyle, takip etmezsen ayıp olur, takipten çıkarsan hele uuuu aşırı ayıp" zihniyetiyle kullananlardansanız bir şey diyemem, bu görüşünüzü değiştiremem. Ama kendiniz, kendi isteğiniz, zevkiniz için paylaşımlar yapıp, birilerini takip ediyorsanız sizi takip etmemesini niye bu kadar takıyorsunuz? Günlük hayatta sohbet ediyor olmanız, arkadaş olmanız o kişiyi her türlü sosyal medya hesaplarından takip etmeniz gerektiği anlamına gel-mez. O sizi takip etmiyorsa da bu onun sizi sevmediği anlamına gelmez. Ya beni seviyordur takip eder ya nefret ediyordur takip etmez diye bir şey YOK.

Ahahaha böyle atarlı olmasa da düşüncem bu : paylaşımlarımı beğenmiyorsan, sadece beni takipten çık, problem çözülsün.

Tüm bu yazdıklarım bambaşka yerlere çekilmesin nolur. A kişisi b kişisi üstüne alınmasın lütfen. Bunları aklımda biri varken yazmıyorum inanın. Nerdeyse 1 buçuk yıldır gerek kendi çevremde gerek başkalarında farkında olduğum, ara ara anekdotlar eklediğim bir yazı bu. Amacım kimseyi kırmak değil. Sadece bu "takip" olayının bu kadar abartılması beni deli ediyor.

Daha önce de yazmıştım twitter da filan, birinin kendisinden ya da paylaşımlarından hoşlaşmıyorsam ZATEN baştan takip etmem. Ama takip edip belli bi süre sonra çıktıysam bu o kişiyle aramda problem olduğu, sevmediğim vs anlamına ASLA gelmez. Paylaşımlarının artık benim tarzıma göre olmadığı, görüntü kalitesini beğenmediğim, tek bi kişiden gün içinde onlarca paylaşım görmekten sıkıldığım ya da o kadar çok selfie görmek istemediğim içindir.

Sırf paylaşımlarını artık beğenmeyip takipten çıktığım için dedikodum mu yapılmadı, hesap mı sorulmadı, ne nankörlüğüm kaldı ne ikiyüzlülüğüm. Peheyyy. Kimseye kin tutan, arkasından atıp tutan, laf sokan, iğneleyen, takışan tartışan biri değilim ki ben. Düşüncem neyse bende o. Hiç kimseyle aramda problem yok. Benden hoşlaşmayanlar varsa o onların problemi benim değil:)

Kendinizle, tarzınızla barışık olun. İnsanlar sizi takipten çıkınca bunu olay yapmayın, canınızı sıkmayın, üzülmeyin. Hatta "kim takipten çıktı, kim ekledi, kim engelledi" uygulamalarını da MUTLU OLMAK İÇİN silin bence:)

Herkesin özgür iradesi var, zevki var, isteği var arkadaş. Benim paylaşımlarımı beğenmiyorsa zorla niye dursun ki? Ben kim takipte kim takipten çıktı diye niye çetele tutayım, yoklama alayım?:) Beni takipten çıkanla niye arkadaşlığımı, muhabbetimi keseyim dedikosunu yapayım?

Tuhaf. Belki de tuhaf olan benim yaklaşımım, düşüncem, bilemiyorum. Ama bu yazı burda dursun hep. Hakkımda yanılgıya düşenler belki bi göz atar, bi düşünür. Hayatta her şey siyah ya da beyaz değil çünkü. Gri de var..

Buraya kadar okuduysanız sizi tebrik eder öpücükleriiiiim. Mutlu bir gün dileriiim :-*

14 yorum :

  1. ya bu takip olayları ile ilgili tavırlar çok çocukça geliyor bana ve yazdıklarına katılıyorum şekerim.

    o değil de ben başlığı ilk önce takip etme mesafesi diye okudum nasıl becerdiysem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah hemmen düzelttim o kısmı :) Yanlış anlaşılmalara mahal vermeyelim!
      Aynı kafadanız;)

      Sil
  2. :)))) çok güzel anlatmışsın.. mesela en yakın arkadaşlarımdan bile beni takip etmeyenler var:)) üşendiklerinden, ilgisini çekmediğinden.. bunlar gayet normal.. kan davasına çevirmemek lazım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi canım aynen öyle. Benim de vardır kesin:)
      Kuzenim dedi mesela "takipten çıkıyorum ya seni kozmetiksel şeyler beni bozar" diye:) Çık tabi diyip güldüm. Silip engelleyip kan davasına mı çevirelim yani:)) Ki en yakın en sevdiğim kuzenlerimden

      Sil
  3. takibe takip like a like :-)))))

    YanıtlaSil
  4. Blogunu beğendim takibe aldım, bana da beklerim canım :))

    YanıtlaSil
  5. ayy bi de şu butik reklamlarını yapanlar, ayh ayh gına geldi

    YanıtlaSil
  6. Bence biz Türk milletti olarak ''bağzı şeylerde'' duygusala bağlıyoruz, hem de fazlasıyla... illa ben yaptım, sen de yap, yapmazsan ayıp etmiş olursun tabi :D Garip durumlar bunlar azizim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatta değil "bağzı" çoğu şeyde bence bağlıyoruz:)
      Aaah ah. Hayat kısa, kuşlar uçuyor azizim:)

      Sil
  7. bu ergenus dediğimiz insanlarda mevcut yetişkinler yapıyorsa ayıp ediyorlar:d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ergenus olsa ergenusluğuna vercem lakin genelde koca koca insanlar yapıyor bunu:/ çok acı :/

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose