10 Mart 2015

Hangi fotoğraf makinası? Önerilerinizi bekliyorum:)

Bu konudaki ilgisini, bilgisini bildiğim Özlem e danıştım. Bir de sizlere sorayım. Amerika'dan fotoğraf makinası getirtmek istiyorum ama hangisi olsun karar veremiyorum.

- Hem blog hem manzara fotoğrafı çekebileceğim
- Görüntüsü hemen titreyip kaymayan, tripod gerektirmeyen
- Çektiğimi mümkünse instagramda filan paylaşabileceğim:)) Tamam bu şart değil:P
-Dolar fırladığından maksimum 1.200-1.300 tl yi geçmeyecek

Bu özelliklerde hangi kameraları önerirsiniz acaba?


Dipnot : Profesyonel değilim anladığınız üzere:) Çok profesyonel bişi olmasına gerek yok, yıllarca kullanayım, güzel fotoğraflar çekeyim yeter ^.^

34 yorum :

  1. Canım Canon EOS 600D'ye bakmanı öneririm. O fiyata alınabilcek en iyilerden bence :) Hem görüntü ekranı 360 derece dönüyor, selfie çekerken falan kendini de görbiliyorsun yani :)) Ben 550 D kullanıyorum ondan da memnunum ama artık eskidi sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin fotoğrafların çok güzeeeeel <3 Bi üstü mü oluyor bu 600D ? Yazdım bi köşeye:)

      Sil
    2. Evet benimkinin bi ustu. Temel fark ekranin donmesi ama genel ozellikleri cok benzer. Senin icin onemli bi ozellik degilse 550D'ye de bakabilirsin :)

      Sil
    3. Uuuv bu açıklama çok güzel oldu. Selfie çekerim belki ya dönsün bence:P

      Sil
  2. Ben canon 1100 d kullanıyorum yaklaşık 3 yıldır. (Şu anda sanırım 1.000-1.1100 tl değerinde )Açıkcası makinemden çekilen fotoğrafları gören herkes kalitesinden memnun.. Bende amatörce kullanıyorum .. İnternetten araştırma yaptım benim makinem ve benim makinemin alt seviyesinde ki fotoğrafları inceledim. Benim çektiklerim onların yanında pek bir şey ifade etmiyor. Fotoğrafçıya gitmiştim . Lens falan değiştirmek lazım mı diye fotoğrafçı bana “ makineniz gayet güzel değiştirmeyi gerektirecek bir durum yok.Bunlarla ilgili kurslar var . Daha net profesyonel çekimler yapmak istiyorsanız eğitim almanız gerekiyor “ demişti :) Bu yüzden amatörce çekimler yapacaksanız çok maliyetli bir makine almamanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de çok pahalı bişi almayı düşünmüyorum. Senin fotoğrafların da çok güzel bak. Görüntüde itreme filan oluyo mu peki loş ışıkta? Veya yapay ışıkta?

      Sil
    2. Ayarlama yaptığın sürece sıkıntı yok canım . Elbette titrediği zaman oluyor ama o modla alakalı ben belli bi mod da yani belli bir ayar da bıraktığım zaman hiç titreme yaşamıyorum onu inceledikçe sende anlayacaksın canım bende deneme yanılma yoluyla hep öğrendim :)

      Sil
    3. Anladım canım tamamdır çok teşekkürler=)

      Sil
  3. Model konusunda net birşey söyleyemem ancak tercihin kesinlikle Canon'dan yana olsun derim :)

    YanıtlaSil
  4. Ben her ne kadar Nikon'un sensörünün daha etkileyici renkler sunduğunu düşünsem de, amatör bir kadın için hiç tereddütsüz Canon EOS serisini tavsiye ederim. Hem kullanımı daha pratiktir, hem göz algısına yakın renkler verir, hem de eş-dost hep Canon kullandığı için objektif vb aksesuar değişimi yapabilirsin zaman içerisinde. (canon eos'un hangi modeli dersen, en son çıkan neyse onu al)

    Ve Amerika'dan getirtmene hiç gerek yok; Sirkeci Hayyam Pasajı'na(fotoğrfçılar pasajı) gir, katları dolaş.. Nakit ödemeyle alacağına göre aynı fiyatlarla buradan da temin edebilirsin cihazı. Hem kısa vadeli bir garantisi olabilir, hem de görerek satın alırsın.

    Not: Body kadar lensler de önemli. 18-55 kit objektif hayal kırıklığı yaratabilir. f aralığı olabildiğince düşük, daha doğru aralıkta bir objektif almalısın.

    Özetle tavsiyme şu: Hayyam pasajından Canon EOS'un en güncel modelinin body'sini(objektifsiz halini)... Yanına da 24-80mm gibi f değeri düşük bir objektif almalısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öküzün önde gideni , Allah razı olsun Allah tuttuğunu altın etsin:))
      Ne profesyonel bi açıklama bu yahu. Çok teşekkür ederim!
      Lenslere de epey fransızım. Yakın çekim için de uzak çekim için de ayrı ayrı lensler gerekiyor sanırım. Onların fiyatları ne aralıktadır?

      Sil
    2. Alacağın EOS serisi cihazların kit objektifleri genelde 18-55mm'dir. Bu aralık, portre ve nesne fotoğrafları için uygun olsa da, diğer fotoğraflarda aynı rahatlığı vermeyecektir. Yani masa üzerinde yemek, makyaj malzemesi vs.. ve eşini/dostunu fotoğraflayacaksan, hiç boşuna masraf yapma; kit objektif işini görür.. Ama ötesini istiyorsan, yahut gerçekten iyi bir objektifle kıyaslayacaksan, kit objektifin çamur gibi netice verdiğini göreceksin :)

      Not: aklında olsun; objektifin iyisi kötüsü bu mm aralığından çok, f değeriyle ölçülüyor. F değeri ne kadar düşükse, objektif o derece kıymetlidir / pahalıdır.

      Fiyatlar hakkında hiç bir fikrim yok inan; uzun zamandır bu konuda bir alışveriş yapmadım. Ama önceki yorumumda da yazdığım gibi, Sirkeci Hayyam pasajından Amerika'dakine yakın fiyatlar alabilirsin. (sirkeci tramvay durağından gülhane'ye gider gibi yap, 150-200 mt ileride sağda.. fotoğrafçılar pasajı de, kime sorsan gösterir..)

      Sil
    3. Öküz müsün bilemem ama yardımsever olduğun kesin:) 10 sevap points go to öküzün önde gideni!
      Ben cevabımı aldım 18-55mm bana yeter. Devamı için daha sonra bi yardım konusu açarım "Hangi lens?" adı altında:))
      Şu Sirkeci'ye gitmek de farz oldu artıkın.
      Çok teşekkürler!

      Sil
  5. canon 600d ya da nikon d5100 e bakabılırsın onunda dönen ekranı var :) ama benden sana tavsiye 50mm lens al makıneden cok lens onemli ve 50mm ileçok çok guzel fotolar cekebilirsin canım şimdiden hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canon 600D 2 olduuuu:) o 50mm lens yakın çekim için miii uzak mı canım?:/ :))

      Sil
  6. Merhaba canım 4 senelik fotoğrafçıyım. Acemilik dönemi ve ilk seneler için kesinlikle Canon 550d derim. 600d biraz ağır gelebilir başlangıc için çünkü 600d prof. Makine olarak geçiyor.Kursa ilk başladığım zaman fotograf hocam canon 550d ile baslattirdi. Kendi önerdi. Tercihen düşünebilirsin. 50mm manzara fotoğraflarinda yeterlidir. Makinenin kendi lensi 18-55 blog cekimleri ve yakin cekimler icinde yeterlidir. Evde yeterli ışık yoksa kendi flasi var zaten yedek flaşa bir süre ihtiyacin olmaz.50mm orta derecedir. Uzak yakın fazla fark yok. Lens alırken ya da makine alırken nelere dikkat etmen gerektiğini öğrenmek istersen instagramdan yazabilirsin @Pembezaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembezaman çoooook teşekkür ederiiiiim! Harika bi açıklama oldu! Yalnız ben de şöyle düşündüm biraz teknolojisi yeni bişi olsun ki değiştirmeme gerek kalmasın? Profesyonele çeviririm gibi bi düşüncem yok çünkü. Kendi lensi blog çekimleri için yetsin, manzara için olmadı lens alırım. Bu kafadayım:) Ayy ne güzel açıklamışsın lensleri de bak kafamda oturdu:) İg den ben seni darlayım da gör:P

      Sil
  7. Merhaba canım ^^ Çok çok çok teşekkür ederim fotoğrafçılık konusunda ilgime ve bilgime güvendiğin için ;)
    Şimdi seni uzun ve detaylı bir açıklamaya maruz bırakacağım :D

    Öncelikle şunu belirteyim. Araşatırmalarım uzun sürdü çünkü; sadece kendi araştırmalarım ile yetinmedim, İstanbul'da Profesyonel Fotoğrafçılık okulu olan, tanınan bir yakınımızdan senin için öneriler istedim. Ondan cevap gelmesini bekledim. Kendi araştırmalarımdan başlayayım şimdi.

    Özlem'in Nacizhane Tavsiyeleri;

    *DSLR olan bir makine tavsiye ediyorum şiddettle. SLR artık kullanımı daha zor geliyor. SLR: Objektifi değiştirilebilen filmli makine, DSLR: Objektifi değiştirilebilen dijital makinedir. Teknolojik ve kullanım kolaylığı açısıdan DSLR olması avantaj olur senin için.

    *Ben Nikon D3000 kullanıyorum. 2010 yılında Japonya'dan çok uygun fiyata aldım. Yurtdışından alınan teknolojik ürünlerin Türkiye'de garantisi devam etmiyor, ben bu riski göze aldım şu ana kadar da bir problem ile karşılamadım. Makinenin DSLR olması günlük hayatta fotoğraf çekerken ve çekim için ayarlamalar yaparken konfor sağlıyor. Ben memnunum, sosyal medya veya wifi özelliği yok. Gövdesi(Body'si) çok iyi, Lensi 18-55 mm ve değiştirilebilir. İlerde isteğe bağlı daha iyi, yakın ve uzak açısı daha geniş bir lens alıp takılabilir. Marka olarak Nikon tercih etmemin sebebi; Nikon; Canon'a göre teknik detaylarda bir tık daha üstün olmasıdır. Onun dışında Nikon ve Canon profestonel fotoğraf makinesi olarak en büyük markalardan biridir.

    *Yıllarca kullanabileceğin, titreme yapmayan, 1200-1300 ü geçmeyen, sosyal medya özelliği tercih sebebi olan fotoğraf makinelerine gelecek olursak; yıllarca hiç bir şey almadan kullanabileceğin makineler marka olarak Canon ve Nikon'dur. Birçoğu da titreme yapmaz, tripod gerektirmez. İstediğin fiyat aralığında hem çok profesyonel olmayan ama çok net ve kaliteli fotoğraflar çekebileceğin, seyahatta de taşımaya uygun ağırlıkta olan makinaler var. Mesala annem de 2009 yılında Canon'un en üst modeli olan EOS1D Mark 2 almıştı yaklaşık $4.000-10.500 TL gibi bir fiyata. Hala daha yeni gibi sanki. Evet rakam olarak çok yüksek ama görüntü kalitesine aşık olursun o kadar söyleyeyim. Zaten çok iyi, profesyonel düğün fotoğrafçıları da geçen senelerde çıkan aynı serinin bir üst modelini kullanıyorlar, Canon EOS1D Mark3. Ama bu makinalar sürekli kullanım için taşımaya pek elverişli değiller, çok ağırlar ve ne yazık ki Canon ve Nikon'un birkaç modeli dışında sosyal medya/wifi özelliği olan makinası pek yok. Bu özellik daha yeni yeni giriyor pro makinalara. Kompakt fotoğraf makinalarında daha yaygın, Olimpus, Samsung ve Sony gibi.

    *Salt sosyal medya özelliği olan makinaları ele alırsak DSLR olanlardan Samsung NX Mini 9 mm 1.050 TL, Samsung NX Mini 9-27 mm 1.200 TL civarlarında. Kompakt olarak ise; yine Samsung WB35F 300 TL, WB1100F 600 TL gibi makinalar var. Bunlar yıllarca giden makinalar olmaz ama sosyal medyada rahatlıkla güzel fotoğraflar paylaşabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özleeeeeeeeeeeeeem! Allahııııım bayılıyorum böyle açıklamalaraa! Bu konuda 0 olan birine ne de güzel açıklamışsın. Tüm arkadaşlarımın yorumları çok değerliydi ama böyle bana yeni şeyler katan, öğreten yorumlara bitiyorum!

      Ben de Canon ya da Nikon düşünür oldum. Canon yeni başlayanlar için daha iyi deniliyor. Nikon D3000 şuan uygun fiyatta aslında ülkemizde de. Onu da düşüneyim mi bana ağır mı olur kuzu?

      Vaaay sizde bu fotoğraf ilgisi genetik sanırsam hı? Annenin makinası da baya iyiymiş. Ama benim için epey üst düzey olur.

      Ya açıkçası ben bu konuda azıcık cahil olduğum için sosyal medya bağlantısı olsun istedim. Çoğunda vardır diye düşünüyodum ama epey azında varmış:") Ben Canon-Nikonları böyle kabullendim peki:) Bundan 3-5 yıl sonra kesin hepsinde olur

      Ayyyyy Samsung NX Mini nin renklerine tipine bayıldımmm! Gold ve Mediamarkt'ta baya da uygun aslında. Samsung WB1100F da baya güzel yarı DSLR mı bu acaba? Bir de bunların da çekim kalitesi filan epey iyi peki profesyonel DSLR ile farkı ne? Yakın çekim uzak çekim bulanık olmadan yapabilir miyim blog için?

      Hemmen alttaki yoruma geçiyoruuuum <3 <3

      Sil
    2. http://www.mediamarkt.com.tr/mcs/product/SAMSUNG-NX-Mini-20.5-MP-9-mm-Lens-Aynas%C4%B1z-Foto%C4%9Fraf-Makinesi-U%C3%A7ak-Bileti---Lightroom-5---E%C4%9Fitim,103452,465686,1247377.html?langId=-14

      hediyeleri de çok cazipmiş:))

      Sil
    3. :D Ben de şimdi öğrenmek isteyen, ilgili birine direk 'şu iyidir, bunu al!' demek istedim. Eee seni de biliyorum istediğin kriterlere ugun tüm seçenekleri görüp ona göre en son karar vermek istersin. O yüzden hem seni biraz kendimce bilgilendirmek hem de kriterlerine uygun tüm seçenekleri önüne sermek istedim. İnşallah faydalı da olmuştur.

      Nikon D3000 ağır değil, boynunda taşıyabilirsin. 2-3 taşıdığımda ağırlaşıyor gibi oluyor ama rahatsız edici ağrı vs. bu tarz bir şey yaşamadım açıkçası.

      Ahahahhahaha :D Hiç sorma ailecek fotoğraf makinesi meraklısıyız :)

      Estafurullah canım olur mu, çok haklısın böyle düşünmekte! Yıl olmuş 2015 insanlar uzaya seyahat amaçlı gidiyor, profesyonel fotoğraf makinalarında bu devirde wifi olur herhalde diye düşünmek çok yerinde... Şaşırtıcı ama yok malesef! Çünkü; insanlar deli gibi telefon alıyor, en son çıkanı, en yeni modeli. Son yıllarda fotoğraf çekmeyi bir hayli sevilen bir dönemde olsak da, dünya çapında 1 yılda alınan telefon/fotoğraf makinasını oranlara vurunca ve sosyal medyada paylaşılan fotoğrafların büyük bir kısmı telefon aracılığı ile olunca Canon, Nikon gibi markalar da sosyal platformda kaliteli fotoğraf paylaşmak isteyen nispeten azınlık olan kısmı memnun etmek için birkaç model çıkarıyor sadece. Ama ilerleyen zamanlarda daha çok modeller de wifi özelliğini göreceğimizi düşünüyorum.

      Samsung WB1100F de güzel bir makina. Profesyonel ile en büyük farkı lensi değiştirilemiyor olması. Yani birkaç sene sonrasında daha iyi bir lens alayım da takayım yapamazsın. Onun dışında teknik özellikleri hemen hemen yarı profesyonel makinalar ile aynı sayılır. Yakın ve uzak çekimde istediğin sonucu bunun gibi kompakt makinlerde de alırsın ama en iyisini sorarsan kesinlikle pro makinalar derim.

      Sil
    4. Ouyyh uzun uzun yorumlarına bitiyorum^^
      O sana dediğim 2 yeni çıkan Canon da varmış wifi, 750D 760D. Keşke geçen yıl çıkaydı da bu yıla fiyatı azcık düşeydi:p Gerçi 700D bile hala düşmedi diyorlar:/
      Ben Samsunglara da vuruldum çok şirinler kaliteleri de baya iyi gibi ama benimki almışken bir daha değiştirmeyeceğimiz bizimle yıllancak iyi bi makina alalım dedi. O yüzden onları eledik. Dubai'de daha uygunmuş sanırım, annemden istemicem o yüzden, yazın kendim alıcam görerek önerdiklerine bakarak;)

      Sil
    5. Kesinlikle katılıyorum bu fikre! İnsan başta 'o kadarına da gerek yok ya' diye düşünüyor ama kullandıkça fikrin değişiyor, 'iyi ki almışım, vay be ne güzel çıkmış, o renkler, görüntüsü kalitesi...' diyorsun. Wifi'li olan kompakt makinaların iyisi çok avantajlı sayılmazlar fiyat olarak o yüzden üstüne biraz daha ekleyip profesyonel makina almak, yıllarca sapasağlam kullanmak çok mantıklı bir seçim olur. O zaman şöyle özetleyelim; bakılacaklar listesinde Canon 750D, 760D, 700D, Canon T6 öncelikli, Canon 600D ve Nikon D3 serisi olarak not alabiliriz. Yani toplamda 8 makinaya bakıp ona göre karar vereceksin gibi gözükğyor bu tabloya göre. Hepsi çok iyi makinalar sadece kendi özelliklerine göre farklı olan noktalarına bakıp seçim yapmak düşüyor sana. O seçimler de senin tercihlerin ile belirlenecektir. İyi bir seçim yapacağına inanıyorum :)

      Sil
    6. Aynen öyle tatlım. Not aldım yazdığın şekilde^^
      Hadi bakalım sonucu ben de merakla bekliyorum:P Şu 750D en çok içime sinen. 2bin olsa da alcam ama bence çok daha yüksek olcak :(

      Sil
  8. --DEVAMI--

    Profesyonel Fotoğrafçı Murat Abimin Tavsiyeleri ise;

    *Sosyal medya/wifi özelliği olan Sony Nex-5T olabilir ya da Canon T6i olabilir. Ya da cep telefonu olan Samsung Galaxy S4 zoom'u da önerebilirim. Günlük hayatta sosyal medyada paylaşım yapmak için ideal olabilir.

    *Wifi özelliği yok ama özellikleri çok çok iyi olan Nikon D3300 önerebilirim 1500-1600 TL aralığında, belirlenen fiyat aralığını geçiyor ama biraz üstüne çıkabilirse çok kaliteli bir makina almış olur.

    Genel olarak ise; Şu anda wifi yeni giriyor makinalara özellik olarak, bundan dolayı istediği 1200 tl yani 500 USD civarına bulması çok zor, , hep daha pahalı 700 - 1000 usd falan seviyelerinde wifili olanlar. Görünürde ya fiyat olarak yükseklere çıkması lazım, ya da makinanın wifi özelliği olmaması lazım. Wifili modeller de 1 sene sonra fiyatları düşüp özellik olarak standart hale gelir büyük ihtimalle ama şu anda çok pahalı.

    Sonuç olarak ise ben; Hem manzara fotoğraflamak hem de gün ışında net fotoğraflar çekmek hem de blog için yakın çekimleri iyi olan, yıllarca tık demeden kullanabileceğin bir fotoğraf makinası olsun diyorsan Nikon ve Canon'dan şaşma derim. Bu özelliklere sahip olup bir de sosyal medya/wifi özelliği olan önerebileceğim makinalar ise Canon T6i, fiyatı da $900-2.300 TL ve Nikon D5500 $970-2500 TL. Eğer yok sırf sosyal meyda özelliği olsun diye 2.000 küsür lira vermek istemiyorum, sosyal medya özelliği olan amatör bir şey de almak istemiyorum dersen o zaman Nikon D3300, Nikon D3200, Nikon D3100, Canon 600D olabilir diye düşünüyorum. Aralarından seçim yapabilirsin gönül rahatlığı ile :)

    Umarım kafanı çok bulandırmadan anlatabilmişimdir. İnşallah bu öneriler sana yardımcı olur, kafanda bir şeyler şekillenir iyi kötü :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat abiye selamlarımı saygılarımı teşekkürlerimi ilet lütfen^^
      Yeni telefon aldım o yüzden o şık elendi:) Vauuv Sony dehşetmiş yaa baya güzel!! Ama şuan biraz pahalı kalıyo. Canon T serilerini çok gördüm Amerikan sitelerde hatta sana da sormuştum.T6 da baya güzel özellikli bi ömür gidecek bi makinaya benziyo ama o daha da pahalı:( Nikon D3300 de. Bunlar bi sonraki adımım için uygun gibi. Yurtdışına kendim gittiğimde alırım.

      Wifili makina bakmicam o zaman:/ Ya da senin önerdiklerin olabilir. Samsunglar bana çok cazip geldi ama o da profesyonel makina kullanma keyfini vermeyecek kesin. Aynı kalitede fotoğraf çekebilir miyim onu da bilemiyorum:/ Bu lafamı karıştırdı. Benim şimdiki makinamda o tarz çünkü. 4. yılını doldurdu sanırım ve bozuluyo artık. Yakın çekim de iyi ışık yoksa çok zorlandım. Netlemek, uzak çekim de pek parlak değildi. Çok bilinçsiz almıştım zaten. Bu öyle olsun istemiyorum:( Bir de yukarıdaki arkadaşların yorumlarına göre e bir de dolar kurunu hesaba katarak çok fark etmeyecek sanırım amerikadan ya da burdan olması fiyatta. O yüzden aceleye getirmiyim diyorum. Anneme sipariş verip yanlış ya da eksik ya da bi şekilde bozuk olursa çok üzülürüm çünkü. Burdan görerek dokunarak deneyerek almaya karar verdim. Gold, mediamarkt, bimeksi takip ederim. DSLR a kesin karar verirsem de İstanbulda fotoğraf makinalarının satıldığı bi pasaj varmış oraya giderim.

      En çok öneri 600D geldi. Nikon teknik olarak daha donanımlı olduğu için zorlanabilirsin demişti fotoğragçılıkla uğraşan bi hocam. O aklımı kurcalıyo:/ Çoooooooooook ama çooook teşekkür ederim Özlem yaaaa!!!!

      Sil
    2. Başım üstüne :) Evet kompakt makinalar günümüz teknolojinde gerçekten insanı büyülese de profesyonel makina kullanmanın keyfini hiçbir zaman veremez! Görüntü kalitesi ise gün ışığında hemen hemen aynı olur ama ışık yetersizken, mevsim kışsa filan işte o ışıkta aralarındaki fark bariz belli olur. Malesef dolar o kadar yükseldi ki ha yurtdışından almışsın ha buradan pek de bir şey farketmiyor, değmiyor gibi. Benim fikrim de seninki ile aynı, madem fiyat olarak bir avantaj sağlamayacak o zaman acele etmenin manası yok. O zaman ilk olarak Canon 600D ye bak, her yerini kurcala, korkma, deneme fotoğraflar çek sonra bir de Nikon D3 serisine bakarsın, menüsünü seçeneklerini incelersin filan hangisi sana kullanım olarak daha rahat geliyor, çekim kalitesini kıyaslarsan hangisi senin gözüne daha iyi görünüyor, fiyatları nasıl vs bu sorulara vereceğin yanıt seni doğru fotoğraf makinasına götürecektir...

      Rica ederimmmmmmmm ne demek tatlım ^^ Gelişmelerden mutlaka haberdar et beni! Merakla bekliyorum (:

      Sil
    3. Çok teşekür ederim Özleeeeeeem!! Evet profesyonel makina alıcam hepsini kurcalayarak. Teknosaya filan gittim ama hepsi camlı yerde kurcalatmıyorlar:( Belki Ankara'da farklıdır bir de orda bakayım ön fikir oluşturayım.
      Profesyonel kameralar ışıksız ortamda titrek görüntü veriyo diye korkuyorum ama hep:( IS lens mi olması lazım illa o titremeyi önlemek için?

      Sil
    4. Ne demek, ne demek tatlım ^^ Yani böyle bir şeyi de ilk defa duydum, hayret bir şey ya mağazaya bakmaya gidilir, incelersin, test edersin filan ne garip, anlamsız bir uygulama!

      Yani titreme konusunda şöyle söyleyeyim, akşam otomatik modda ev ortamında ışıkları kapatıp bir şey çektiğinde o flaşı sayesinde öyle aydınlık, net çıkıyor ki sanki ışık açıkmışçasına inanmazsın ışık kapalı mıydı ki dersin. Ama dışarıda akşam karanlığında otomatik modda değil de gece modunda çekersen işte o zaman görüntü kayabiliyor, titreme yapabiliyor ışık yetersizse şayet. Sadece bu şartlarda böyle bir titreme olabilir. Yeni nesil gelişmiş makinalarda bu duruma daha az rastlanılıyor. Yukarıdaki listede olan birçok makinada genel bir titreme sorunu yaşamazsın diye düşünüyorum. Bence bu durumda en iyi yapılacak şey; Canonda IS, Nikonda VR olarak geçen titremeyi önleyen ayrı bir lens almak yerine makinalarda var olan lenslerin özelliğinde IS veya VR titreme önleyici özellik var mı yok mu diye tek tek bakmak lazım. Ayrı bir lens almak hem maddi olarak gereksiz bir masraf olabilir hem de taşımak çok ağır gelebilir, bu sefer de tripod alıp kullanman gerekebilir. Senin hangi makinayı tercih edeceğin az çok bu özelliğe göre belirlenecek gibi duruyor canım.

      Sil
    5. Aa Nikondakini bilmiyordum bak o da not edildi;) Evet aynen dediğin gibi düşünüyorum bende. Makinada kendiliğinden olan titreme önleyici lens olsun istiyorum. "Eeeh sen de ne çok şey istedin gız" diyip makinayı kafamda kırcaklar:/
      Ya bi arkadaşımda sanırsam Canon avrdı profesyonel. Görüntünün titremesinden dolayı deli oldu, tripod oldı onla uğraşamadı en son sattı. Bundan korkuyorum:"(

      Sil
    6. Ahahahhaha :D Yok yok :D Senin talep ettiğin gayet normal bir şey, büyük bir bütçe ayırıyorsun ve sonucunda pişman olmak istemiyorsun çok normal :)

      Şimdi arkaşının makinasında IS özelliği var mıymış? Olmasına rağmen titreme yapıyorsa şayet yeni veya üst model olamayabilir diye düşünüyorum. Şöyle bir önerim var; teknoloji mağazalarında ışıksız bir ortam mümkün değil ama İstanbul'da Hayyam Pasajı var, pasajda karalıkta/ışıksız ortamda listede olan makinaların demoları ile çekim yapıp çektiğin fotoğraflarda titreme yapıp yapmadığını bizzat kendin deneyerek görebilme şansı elde edebilirsin. Böylece listedeki fotoğraf makinaları arasından bu özellğe göre seçim yapman çok daha kolay olacak ve kendin deneyip gördüğün için sonucundan pişman olmayacağın bir seçim yapmış olacaksın. :)

      Sil
    7. Vala çok iyi dedin güzel dedin de İstanbul'a kimbilir ne zaman gelcem:( IS özelliği yoktu diye düşünüyorum. Makinası da canın 500 ya da 550D ydi. Deneyip alcam tamamdır^^

      Sil
    8. Yani İstanbul'a gelmek için güzel bir mazeret olurdu aslında ;)

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose