12 Şubat 2015

Yiyelim İçelim : Sütçü Fevzi Kahvaltı Salonu

Yeni bir yazı dizisine başlıyoruuum^^ Boğazına düşkün biriyimdir. Kendi çapımda minnak bir gurme sayılırım. Bu yüzden beğendiğim yerleri yazmaya karar verdim. Gittiğim şehirlerde, ülkelerde. Hatta bir de gezelim görelim yazı dizisi olcak;)


Van'daki ilk kahvaltıcı Sütçü Fevzi dediler. 2 tane var. Orjinalı Kahvaltıcılar sokakta ama bozmuş biraz. Dışarı çıkıp "geel abi gel gel" diye çığırtkanlık filan yapıyorlar:/ Biz de dedik Edremit'te göl kenarındakine gidelim..

Tahminimce yazın masaları buraya koyuyorlar, göle nazır kahvaltı^^
Hoş içerisi de gayet göl kenarıydı^^

Canım siz göl demişsiniz ama bu bildiğin deniz! Ucu bucağı yok!


Şaşı çıkmayaymışım iyiymiş.



Kavurmalı yumurta ilk defa Van'da denediğim ve bayıldığım bir tat!
Sağ altta sütün üstünde bi tabak var ya sarı topak bişi( murtuğa adı, buralara özgü), çilek reçeli ve kavut(kahverengi olan,buralara özgü) harika bişi! Kavutu ilk yediğimde bu ne be dedim, hiç beğenmedim. Kavrulmuş unlu bişiler. Ama reçel ve çörekle harika oluyor!
Van'ın meşhur otlu peynirine hasta oldum. Onun solundaki tabakta da yine buralara özgü cacık dedikleri şey var tereyağıyla. Süzme yoğurt, salatalık, biber ve bi otla yapılıyo. Yerine göre güzel veya kötü oluyo:)
Bal kaymak ise vazgeçilmezimiiiz!



Soldakini uçuçböcüü yakalamış, sağda da göle nazır poz vereyim dedim efenim:)

Van'a gelirseniz, bekleriz;)

15 yorum :

  1. sarı bişeye diyarbakırda mırtua diyolar ama vanda ne diyolar blmiyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah süpersin! Aynen burda da murtuğa diyolar! hemmen güncelliyim^^ Çok teşküüür:-*

      Sil
  2. Kahvaltı çok güzel görünüyor :) Ama sen harika görünüyorsun canım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O senin gören gözlerinin güzelliği:-* Ama kahvaltı doğruya doğru öyleydi tamam:))

      Sil
  3. Yeni yazı dizisi süper fikir valla hayırlı olsun minnak gurme :)) Sofradakiler de güzel ama esas yerine bayıldım çok güzelmiş orası. Kavutun tatlısı ve çorbası da yapılıyor diye biliyorum hatta Karadeniz'de de bilinen bir lezzet.Fotoğraflar da ayrı güzel efenim pek bir şekersiniz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy teşkür ederiiiz:-* Enee ben de buralara özgü sanıyordum hep öyle demişlerdi. Kavut çorbası:-O Nasıl bişiye benzer acep:) Bilgilendik kültürlendik efenim sağolun^^ :)

      Sil
    2. Kavut esas Van'a özgü zaten de bazı yörelerde de biliniyormuş.Çorbası da kavut unundan yapılıp içine kavurma koyuyorlarmış (Bayburt ve Artvin'de) ben de sayende sordum öğrendim :))

      Sil
    3. Uuuv, ben senin araştırmacı yönünü sevdim bebeyim:) Vala sayende ne güzel bişi öğrendim. Oralara gidersem kesinlikle denicem^^

      Sil
  4. Van'ımızın güzide kahvaltısını ve gölünü çok güzel derlemişsiniz. Emeğinize teşekkür ederim. Bizim için dışarıdan bir bakış farklı bir görüş çok önemlidir. Tekrar ağırlamaktan büyük keyif duyarız. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için:) Tek kötü yanı 11i geçtikten sonra gittiğimizde çörek de ceviz reçeli de kalmadı denmesi:( yoksa çok seviyoruuuz

      Sil
    2. :) haklısınız. biz Van'lılar da ailece kahvaltı salonlarına gidiyoruz. Misafirlerimizi götürmeye çalışıyoruz, sadece yerli veya yabancı turistlere değil çok büyük bir kitleye hizmet eden bir sektör haline geldi. Bu talep yeni işletmelerin açılmasını sağladı ancak bir işletmeyi açmak değil de onu yürütebilmenin önemi burada birkez daha önümüze çıkıyor. Bu işi ehil insanların yapmasını istiyoruz biz. Günün her saatinde aynı kaliteyi tutturabilmeleri için her platformda taleplerimizi dile getiriyoruz. Cacığın içindeki tereyağının köy ürünü olması, murtuğanın ve kavutun taze yapılması, ceviz içiyle balla süslenmiş kaymağın kalitesi, çayın, sütün müşteri talep etmeden sıcak sıcak sürekli bişekilde tazelenmesi, otlu peynirin titizlikle seçilmesi ve daha bi sürü unsur. Kahvaltıdaki çeşit sayısından çok yerel lezzetlerin ön plana çıkarılması gerekmektedir. Tüm bu saydıklarımı yerine getirebilen işletme sayısı maalesef çok değil ama olsun yenileride zamanla bu pratikliğe kavuşacaklardır.

      Sil
    3. size unutmadan otlu peynirle ilgili bildiğim bir olayı anlatmak istiyorum. Zamanında yolu Van yöresine düşen bir doktor yerli halkın yakalandığı bi hastalığı bölgedeki tepelerden topladığı köksüz, tohumsuz, doğal otlarla tedavi etmek ister ancak karışım yaptığı otları yedirmeyi başaramaz. :) Bu otları peynire karıştırıp dener ve başarılı olur. Doktor gittikten sonra yerli halk o otları toplamaya ve peynire karıştırmaya devam eder. Peynir yağlı koyun sütünden yapılır içindeki otlar görecelidir. Kim nasıl isterse öyle bi karışım yapar bu nedenle her otlu peynir aynı lezzeti vermez bi standardı yoktur. Hiç beğenmediğiniz bi lezzetten sonra aksine çok beğendiğiniz bi tatla karşılabilirsiniz.

      Küp peyniri denir. Eskiden topraktan yapılmış küpler şimdi plastik bidonlara tuzlu salamura peynirler kalıplar halinde yerleştirilir aralarındaki boşluklar cacıkla sıvanır sonra küpün ağız kısmı çamurla kapatılır bu filtre görevi görecektir. Sonra küp ters çevrilir ve toprağa gömülür bu işlem yaz aylarının sonuna doğru yapılır. Bi kaç ay ters vaziyette gömülü kalan küpteki peynirin aşırı tuzu asiti süzülerek çamur kapaktan dışarı atılır. Sonra küp açılır ve peynir hazırdır.

      Sayfanızda birbirinden değerli bilgiler paylaşıyorsunuz bende bu konuyla işgal etmek istedim :)

      Sil
    4. Nasıl müteşekkir oldum bilemezsiniz! Çok güzel bilgiler vermişsiniz çok teşekkürler.
      Aynen dediğiniz gibi kahvaltı salonları talep gördükçe açılan yer sayısı arttı fakat ters orantılı olarak sunulan hizmet kalitesi azaldı. En son gittiğimiz yerde dayanamadık azarladık artık garsonu. Nasıl ki çay, zeytin, ekmek vs "bitti, kalmadı" denemezse oraya spesifik olan reçele, çöreğe de "bitti,kalmadı" denilmemeli. Sonuçta ortalama tüketilen miktar belli haftasonunda. Onun biraz daha fazlası alınsa böyle bir sorun olmayacak, müşteri memnun, işletme memnun..
      Otlu peynir gerçekten her yerde farklı. Deneyerek almak gerekiyor. Çoğu kişinin damak tadına pek uymasa da ben çok sevdim. Her daim aldığım bi kahvaltı salonu bile oldu:)
      Havalar güzelleştikçe deniz kenarındaki kahvaltı salonlarına rağbet artıyor. Dilerim ki kalite oldukça düşmez, eşimizi dostumuzu götürdüğümüzde mahcup olmayız:(

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose