16 Şubat 2015

Günlük #5

Kadın olmak ne zor ya bu ülkede!.. Özge Can Aslan'a o kadar üzüldüm ağladım ki.. Hepimizin korkusu değil midir dolmuşta tek kalınca tecavüze uğramak düşüncesi? Telefon elimizde gergin, endişeli ama güçlü gözükmeye çalışarak tetikte beklemez miyiz? Hatta çoğu zaman ineceğimiz duraktan çok daha erken inmez miyiz? Korkmakta haklıyız ki bu ülkede birilerinin başına bunlar geliyo. Şerefsiz, uçkur düşkünü, psikopat insanlar o kadar çoğaldı ki etrafta paranoyalarımızın çoğunda haklıyız. Masum insanların günahını alıp kurunun yanında yaşı da yakıyoruz belki ama bizi bu hale getiren pislikler utansın, cezalarına "iyi hal indirimi" uygulayanlar utansın...


Doğuda kadın olmak daha da zor. Geçen hafta moralim inanılmaz bozuktu. .Çok sevdiğim bi hemşire ve annesi bana öyle şeyler anlattı ki kendime yeni yeni geliyorum..Saftirik gibi her yüzüme güleni dost sanmışım, meğer arkamdan neler neler demişler. Ne namusum kalmış ne şerefim dillerinde..Neden? Çünkü ben erkeklerle konuşuyorum, saçlarım uzun ve açık, sade de olsa makyaj yapıyorum, kıyafetlerimde hiçbir açıklık olmasa da oje sürüyorum, batıdan geliyorum, "T.C." vatandaşıyım, evli ve çocuklu bi doktorla iyi arkadaşım ama kesin başka bişi var aramızda..

Bu doktor arkadaş biraz hareketli bi tip ama oldukça eğlenceli ve burda sohbet edebildiğim yegane insanlardan. Arada bi öğlearasında onun arabasıyla öğretmenevine gidip ordaki öğretmenlerle sohbet ediyoruz, öğle yemeklerini genelde birlikte yiyoruz(çünkü başka hiçkimse beni masasına davet etmiyo göz göze gelmekten bile kaçıyorlar), iş çıkışları da evi dolmuş durağının orda olduğu için beni durağa bırakıyor. Gayet normal şeyler öyle değil mi? Batıda asla laf olmayacak şeyler..Fakat burda neler neler düşünüp demiş dar, örümcek kafalı, seviyesiz, adi insanlar..Kesin aramızda bişi varmış, ben nasıl bi kızmışım, kimbilir Van'a kaçta varıyormuşum, evime uğruyor muymuşum...Neler neler. Sinirimden o kadar ağladım ki. "Hastane bahçesinde binip 3 dk sonra durakta iniyorum neyi böyle konuluyorlar!" dediğimde, "Ezgi onlar sadece senin arabaya bindiğini görüyo, nerde indiğin hayalgüçlerine kalmış, doktorun evine hiç gitmesen de onlar evinden çıkmıyormuşsun gibi algılayabiliyo" dedi. Mahvoldum..Küçük yerin dedikodusu büyük olurmuş bunu da çok acı şekilde tecrübe ettim. Yemeklerimi artık yalnız yiyorum(hemşire arkadaşım öğlearasında evine annesinin yanına gidiyor), doktorla asla görülmüyorum arabasına binmiyorum, herkese karşı yine mesafeli biçimde sadece çalışmama bakıyorum.

Yahu ben buraya düzenimi, şehrimi, arkadaşlarımı, ailemi bırakıp sevdiğim adam için gelmişim, bunu herkese demişim, siz hala neyin kafasındasınız?! Kendime aldığım çakma tek taşım da gayet bi gösterge, hepiniz biliyosunuz bi sözlüm, nişanlım, sevdiğim vs olduğunu ama hemşirenin dediğine göre burda yüzüğe filan asla bakmazlarmış dedikodu için, çünkü evli, nişanlı olup aldatan çok oluyormuş. Er kişi herkesi kendi gibi bilir işte, pislikler.."Yüzüğünü hiç çıkarma, çünkü burda yüzüğün yoksa isteyen kişi senle evlenme talebinde bulunabilir reddettiğin zaman öldürülebilirsin, 3-4 öğretmen böyle öldürüldü" dedi.

Adım kadar eminim ki yarın bigün benimde başıma bişi gelse hepsi "hak ettiğimi,arandığımı,kaşındığımı" söyleyecek. Ben kendimden eminim, başımı öne eğecek hiçbir şey yapmıyorum, beni bilenler biliyor, bilmeyenler de varsın kendileri gibi bilsin..

20 yorum :

  1. Hastane ortamları hep aynı canım ;( beni de bir gün iş çıkışı bir doktor arkadaşım arabasıyla bıraktı,bir hemşirede beni arabasına binerken görmüş ve ameliyatta doktora demiş ki; ' Sena'yla nereye gidiyorsunuz siz evli değil misiniz?' Bunu konuşan,okumuş bir kadın! O kadın haliyle benim hakkımda konuşuyor Ankara'da,birde sen doğudasın,çıkan lafları tahmin ediyorum,Sıkma canını Seni Seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :-O Kadınlar daha fesat zaten onu fark ettim. İnsan hemcinsini sahiplenmez koruyup kollamaz mı yaa! Yapmıyorlar hatta aksine daha çok çamur, sanki bu onları yüceltiyormuş gibi. Sağol tatlım:(

      Sil
  2. tüylerim diken diken oldu gerçekten. insanların niyetleri ne kadar da kötü. suizan etmekten başka bir şey bildikleri yok!

    YanıtlaSil
  3. Canım sen ne zaman gittin oralara hamilelik sürecimde neler kaçırmışım kadın kadını korumuyo maalesef bu tarz insanlar kendileri mutsuz oldukları için çevrelerindeki mutlu insanları görünce nasıl mutsuz etsek peşindeler Allah yardımcın olsun canım çok zor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm evet çok olay oldu sen gittin gideli:) Neyse ki artık döndün, özledim!:-*

      Sil
  4. "Kadın kadının kurdudur " başka türlü izahı yok benim lügatımda. Yazıklar olsun onlara ki biraz kendilerinden farklı gördükleri hemcinslerine bile akla gelmeyecek iğrenç iftiralar atabiliyorlar. Emellerine de ulaşmışlar önce mutsuz edip üzmüşler sonra da kendini korumak için etrafına kalkan ördürüp yalnızlaştırmışlar e onlar için büyük zafer hadi alkışlayalım onları ... Sen hep güçlü durmaya çalış canım biliyorum bu gibi durumlarda çok zor ama asla duruşundan taviz verme zamanla bu onları daha da sinir edecek ve seninle uğraşmaktan vazgeçecekler.Seni seviyorum ve daha fazla üzülmeni istemiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine ne güzel yorum yazmışsın Nilay yaa, gözlerim doldu, ben de seni seviyorum iyiki varsın:') Kadınların hemcinslerine karşı olan bu düşmanlıklarını hiç mi hiç anlamıyorum. Aynen hepsine karşı aşırı güçlü, takmıyomuş gibi duruyorum ama içimi acıtıyo işte..Geçicek elbet bunlar da=)

      Sil
  5. Bu tip olayların doğuda ya da batı da olmasında bir alaka bulamıyorum.Her yerde var bu tip olaylar ama tabi küçük yerlerde daha çok her şey yayılıyordur.Bunları sana söyleyenler bana sanki sana iyilik yapıyormuş gibi durup aslında en çok arkandan atanlar onlarmış gibi geldi.Bir de yeni olmandan da kaynaklı gözünü korkutmak istemiş olabilirlerde...Bence bunları sana söyleyenlerle fazla muhattap olma canım.Kendine çok dikkat et...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikopatların, kıskanç kadınların, karnıdar insanların doğusu batısı yok, her yerdeler doğru diyosun tatlım. Ama benim kast ettiğim kadına verilen değer, kadına bakış açısı..Doğuda kadın resmen 3.sınıf vatandaş. Anında yalan yanış yaftalanıp iftiraya, şiddete maruz kalabiliyor. Batıdakinden çok daha fazla..Evet herkese karşı temkinli olmak gerek ama beni uyaran kişi de annesi de gerçekten allah korkusu olan düzgün iyi niyetli insanlardı, tabi kimseye %100 güvenemeyiz ama yine de en yakın onu gördüm kendime. Tayini çıktı, 1 ay sonra gidiyor o yüzden kimseden çekincesi de yok aşırı dobra, açıksözlü bi kız. O gidince yine bi başımayım:( Sağol Mehtaap, öpüyorumm

      Sil
  6. Sen kendını Sevdıklerınde senı bılıp guvendıkten sonra kımse bı b..k dıyemez afedrsin bırak takma kafanı şu yobaz vanlı ınsanlara ...hiçbirşey senden onemlı degıl.çok optüm seni kendıne ıyı bak oralarda :-*
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah aynen sıfat o: "Yobaz". Aşırı aşırı dindar gözüküp yemedikleri halt yok. Ama "kötü kız" olan benim..Dediğin gibi ben kendimi biliyorum, sevdiklerim biliyor, her şeyden öte Allahım biliyor, kendimi böyle rahatlatıyorum. Çok teşekkürler:-*

      Sil
  7. Umuyorum ki toplum olarak bir an önce çıkarız böyle sapkın psikolojiden...

    YanıtlaSil
  8. Canımm benimm..Ah bu tür bilip bilmeden atıp tutmalardan ne zaman vazgeçecek bu insanlar.Elmanın sapı, üzümün çöpünü kendine dert edip, kendisiyle uğraşmak yerine başka insanların hayatlarına yorum yapma,müdahale etme hakkını nerden buluyorlar anlamıyorum.Çok üzüldüm gerçekten:( Bu hayat bize kimsenin yüzüne gülme sözünü hep hatırlatıyor..Ama hayata inat hep gül!Sakın üzme kendini sevdiklerin hep arkanda olacak..Çok öpüyorum seniii :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yaa:') Çok sağol çok teşekkürler, daha iyiyim gerçekten. Çünkü ne onlarla ne laflarıyla baş edemeyeceğimi anladım. Kimseye de güvenmemem gerektiğini. Sizler iyiki varsınız:-*

      Sil
  9. Yok artık!! Takma kafana canım! Kendine dikkat et :*

    YanıtlaSil
  10. Ah tabularimiz:)sirlarimiz
    İnsan herkesi kendi gibi zannediyor iste..kendileri çok masum biz değiliz
    Neden?çünkü durustuz art niyetimiz yok ya korkuyolar
    Asil niyeti belli insandan zarar gelmez
    Üzüldüm..ama sevindim de ne güzel sevdiğiniz insanin yanindasiniz..maşallah diyelim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Kendileri sütten çıkmış ak kaşık biz kötü kız.. Ne kadar kolay insanları yaftalamak, çamurlamak..Böyle insanları gördükçe büyüyoruz işte.. Teşekkür ederim güzel yorum için^^

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose