15 Ocak 2015

Kedi-Ev Sahibi Sorunsanlı?

Bi çare, bi yol gösterin dostlar:(

Küçüklüğümden beri hayvanlara özellikle de kedilere çok düşkünüm. Bir sürü balık, kuş besledim lakin kedi yerini tutmadı hiç. Annemin de aşırı kedi fobisi var:( Hem tiksiniyo hem korkuyo:( "Dışarda besle ama dokunma nolursun, hele eve getirme fikri söz konusu bile olamaz" diyo..Ben de yıllarca "İlerde kendi evim olunca hepsini toplayıp götürcem eve" dedim. Kendi evim oldu ama yine kedim olamıyo:"( 

Burda deli gibi eşyalı ,1+1, temiz, güvenlikli, ulaşımı iyi ev aradık. Kriter çok olunca bulmak baya zor oldu. Ama en son içimize çok çok sinen bi yer bulduk. Ev sahibi inanılmaz titiz, düzenli, iyi biri. Bu durum iyi tabi ama beni düşündürdü..Ve korktuğum başıma geldi:( Dün ev sahibiyle konuşup eve bi kedi almak istediğimi söyleyince oldukça kibar reddetti:( Komşuları miyavlamasıyla rahatsız edermiş, eşyaları kirletebilir zarar verebilirmiş, temizliği çok zormuş vs vs. Ben ilk aldığım gibi tertemiz bırakırım desem de ikna edemedim:( Napmam lazım sizce? Hem bi kedim olsun aşırı istiyorum hem adamın iyi niyetini suistimal etmek istemiyorum


Yaz-kış sokak hayvanlarına yemek-mama-su taşıyorum dışarı. Instagram, facebookda bazı sokak kedilerinin fotoğraflarını görünce hasta filan ufff içim parça pinçik oluyo:(  Evde kalmış 50 yaşındaki kadınların evinde 88 tane kedi olur ya, sonum böyle olsun isterdim. Ama başımdaki uçuçböcüü de ne yazık ki benim gibi kedisever değil:"( Nötr, uzaktan seviyo, yakından asla dokunmuyo, çekiniyo atlayıp zıplamasından. Naptıysam ikna edemedim sokaktan, barınaktan kedi sahiplenmeye. Sokak kedileri hastalık taşırmış bulaştırırmış ,çocukla asla olmazmış,cırmalarmış, evi dağıtır koltukları tırmalarmış, heryere uçar kaçarmış....Önyargıyı kırmak atomu parçalamaktan zormuş cidden dostlar..:( Sonuçta aynı eve paylaşacağız kısmetse 7-8 ay sonra. Ve onun da düşüncelerine saygı göstermek zorundayım. O da benim kedi aşkımı bildiğinden "Evde kedi olsun ama ırkı huyu suyu belli sakin bi kedi olsun, ona bakalım, ırkı da devam ettirmek korumak önemli sonuçta, sokağa asla atmayız ki" diyo -.- Beyfendi scottish fold ve chinchillaları seviyormuş. Parayla satın almaya ikimizde çok karşıyız. Ama tabiki yapılan sağlık-mama vb masraflarını karşılarız. Böyle sahiplendiren birini bulmak mümkün mü onu da bilmiyorum:(

Anlicağınız en büyük hayallerimden birinin önüne engel üstüne engel çıktı ve artık umutsuzluğa kapıldım:(


17 yorum :

  1. Kirasını veriyorsun ev sahibi evin içine nasıl karışır anlamadım.Çok mesele edecekse bir süre idare et arayı bozma derim ben. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşyalar onun olduğu için sanırım:/ Aşırı titiz bi adam, kedim olsun çok istiyorum ama adamın iyiniyetini suistimal etmek de istemiyorum:(

      Sil
  2. Hayvan sevgisi çok güzel bir duydu o kısmını tartışmam kesinlikle (laf aramızda ben de biraz erkek arkadaşın çokça da annen gibiyim bu sevimli keratalar hususunda insanın elinde değil yaklaşmak istiyorsun ama bir yandan da ürküyorsun kötü bir ikilem anlayacağın ) hele ki sen şimdi yalnız yaşarken sana pek de güzel ev arkadaşı olabilirmiş sevimli bir Van kediciği :)) Ama daha ilk günden ev sahibini karşına alma derim ben hazır içine sinen bir ev bulmuşken. Hem erkek arkadaşım nötr diyorsun ileride onunla anlaşıp kendi evinizde sahiplenirsiniz bir tane neden olmasın :) Akışına bırak biraz umutsuzluğa falan kapılma tek derdin bu olsun şekercim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru diyosun bebişim. Sen de kedilerden korkanlardansın demek kii ben seni alıştırırdım buralarda olsaydın^^ :) Kendime de ev sahibime de zaman tanıyorum bakalım:) Buarada benimkiyle de kedi araştırmaya başlarız bir iki aya, evden çıkmadan önce alabilirim:p

      Sil
    2. Aramızda 1762 km gibi bir mesafe olmasaydı (İzmir benim Van benim adlı güzide şarkımız eşliğinde) kediyi bahane edip seve seve gelirdim güzelcim :)) Zaten günlüklerde iki laf edecek birileri yok dedin diye içim cız etti buralarda muhabbetin dibine vururduk kesin bir kedi olayından nerelere geldim gerisini sen düşün artık :)))

      Sil
    3. Ühüüüüüü 1762 mi abaoou:(( Az uz değilmiş vala, bir ülkenin 2 ucu hoş.. Olsun gönüller bir olsun tatlışım, sayenizde yalnızlığım oldukça azalıyor ^.^

      Sil
  3. Benim de kızın kedileri çok. Seviyor ama ben evde bakmaya cesaret edemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaah ah bu anneler:( Kısa tüylü tekirler sarmanların bakımı daha kolay olur amaa^^

      Sil
  4. Üzerinden birkaç hafta geçmiş de olsa önerimi paylaşmak istedim. Öncelikle alacağın kedinin dehşet derecede eğitimli olması gerekiyor ki evsahibine vaatte bulunabilesin. Hayvan sevgini güzelce anlat, annenle olan durumunda da sadece korktuğunu ekle bence :D Sonrasında bir hafta deneme süresi iste mesela. De ki, bir hafta boyunca komşulardan şikayet gelip gelmeyeceğini denesek, eğer eşyalarınıza zarar gelirse de hem zararı karşılasam hem de kediye yeni bir sahip bulsam diye bir teklif sunsan her şey çok daha güzel olabilir bence ama başta da dediğim gibi kedinin eğitiminin gerçekten iyi olması gerekiyor ki bu vaatlerde bulunabilesin.

    Umarım az da olsa faydam olur sana. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler önerilerin için Nihal. Kedi arayışlarına başladım, eğitim için de bir sürü kitap aldım. İnşallah kimseyi tedirgin etmeden nihayet bi kedi sahibi annesi olucam^^ Dediklerini dicem ev sahibi öğrenirse=)

      Sil
  5. Kedi demek Ezgi demek benim için, inşallah istediğin kediciğe kavuşacaksın. Ona güzel bir yuva vereceksin, hem de en kısa sürede :) inanıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe inşallah tatlıııım^^ Oyhh hayali bile çok güzel

      Sil
  6. Öncelikle mrh yazınızı okuyunca bian kendimi görür gibi oldum.Bende aşırı derecede kedi severim aslında severim kelimesi az kalır bağımlısıyım.Benimde şuan osman isminde dünyalar tatlısı ama bir okadarda garfield tarzı takılan bir oğlum var.İnşallah nisanda 4 yasına giricek.Antalyadan 2 aylıkken sahiplenmiştim.Yakın zamanda ev değişikliği yaptım ve tabiki standart evsahibim hayvan istemediğini belirtti ama bende oğlumu asla bırakamayacağımdan dolayı ilk gün eve gece pusetinde saklayarak getirdim mecburen biliyorum evsahibine karşı pekde dürüstce bidavranış değildi ama oğluşumdan vazgeçemezdim .Uzunca bir zaman evsahibim görmedi sonra birgün kapı açıkken osman direk dışarı fırladı ve biz yakalandık tabi.Sonrasında nemi oldu benim sevimli oğluşum tüm sevimliliği ve sırnaşmalarıyla sorunu ortadan kaldırdı Şimdi evsahibim herzaman osmanı gördüğünde sever .Sende belki ilk zamanlar böyle bir taktik uygulayabilirsin ama kedi bakımı çok çok zor ve zahmetli eğerki tümgün evde değilsen hemen küsüyorlar .Yazı birazcık uzun oldu ama belki faydası olur diye düşündüm.Enkısa sürede istediğiniz kediciğe kavuşmanızı diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ne güzel yazmışsın çok teşekkür ederim, cesaret verdi vala=) 7-17.00 arası evde yokum çalıştığım için:( Ve o sürede evin hali nolur bilemiyorum, dağıtsa kırsa da her şeyi yerine koyarım diyorum ama şimdi evde 2 de kuş varken, kedilerin ortamını sürekli değiştirmeyin diyolarken düşünüyorum..Yazın taşınıcam çünkü, şimdiki evimde oldukça küçük tek kaldığım için. Ona dar gelebilir:( En iyisi beklemem gibi,evlendikten sonra ev sahibi karşı çıkarsa senin yolunla ikna edicem=)

      Sil
  7. Haklısın evde kuş varken kedi fikri çok cazip değil.Evde yalnız kalmalarınada gelince dediğim gibi küsüyorlar hemen .Bende hemşire olduğum için sabah erken çıkıyorum akşam geç geliyorum bazen nöbet olunca gelemyorum evin halini düşün artık .İnşallah bigün sende bir kedicik sahibi olursan kedi bakımında artık ben uzman oldum yardımcı olabilirim elimden geldiğince.Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkimizde hastane çalışanıymışız:) Vala her çilesine razıyım kedinin ama onu rahat ettirebileceğim koşulların oluşmasını bekliyorum:(

      Sil
  8. Aynen canım .İnşallah bigün bir mucize olur tüm koşullar gerçekleşiverir ...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose