14 Ocak 2015

Günlük #2

Sevgili günlük,

Dün bünyeme çok pis yalnızlık hücum etti..
İş yerimden pek bahsetmek istemiyorum ama oturup iki kelime laf edecek insan yok:( Odada sürekli çalan şarkılar türküler hiç anlamadığım bi lisanda, fazlasıyla arabesk. Dinlemek mecburi değil, zorunlu. Birbirleri arasında ne konuştuklarını bile çoğu zaman ya şivelerinden ya türkçe konuşmadıklarından anlayamıyorum. İyi insanlar, iş konusunda oldukça yardımcılar orası apayrı. Ama gel gör ki...

Neyse iş çıkışı dolmuşa bindim. Öndeki teyzenin kucağında bebek ağlıyo. Arkadaki amca telefonda bağır çağır yine anlamadığım bi dilde konuşuyo. Yanıma da bi amca yaklaştı:
- .....?
-Hı?
-Koltuk, boş mudur abla?
-Aa evet.

Herkes vacır vucur konuşuyo. Hiçbirini anlamıyorum. Arkadaki amca nihayet telefonu kapattığı an telefonundan Türkçe çok güzel bi türkü açtı.(Buraya kulaklık denen icat gelmemiş). Hisler ortak. Ülke ortak. Dil neden değil? Kendi ülkemde neden yabancı hissediyorum? Konuştuklarını neden anlayamıyorum?..Düşünüp dururken sıcaktan mayışıp uyuyakalmışım.




Bi panik uyandım. Son durakta iniyorum oysa : Panik yok Ezgi!
Yanımdaki amca lafa giriyor ben uyanınca:
- Öğrenci misin abla?
-Yok çalışıyorum, eczacıyım
-Vallah mıııı, ben seni öğrenci sandıydım abla güççük duruyon. Nerde eczane?
....

Bi 10 dk lafladık. En son bana eczane açıyoduk o da kalfam oluyodu filan. İnerken de "iyi akşamlar abla" dedi ayrıldı. Ankara'da olsa korkardım. Ama burda insanlar gerçekten oldukça doğal, samimi, yardımsever. Yine tabi adamın yüzüne bakamadan çekinerek konuştum, kısa cevaplar verdim ama korkmadım. Tabi bunu benim uçuçböcüüne anlatınca zılgıtı yedim o ayrı :/ Vay efendim niye elin adamına ben nerde çalıştığımı anlatıyormuşum, sohbet ediyormuşum, güvenliğime dikkat etmiyomuşum bıdıbıdı..
-Ya ne deseydim sorunca:( Ben sizi anlamıyor ben turist mi deseydim?
-Öğretmenim deseydiin
-Hıı sonra da hangi okul dicekti ben ne dicektim? Adam da oralıymış kii
-Ya hayatım yaa, bişi demek zorunda değilsin kafanı çevircektin
-Ama ayııp:(

Hoof evet günlük yalan söylemeyi beceremediğimden zılgıt yedim yine. Napayım söyleyemiyorum, hemen anlaşılcak diye düşünüyorum ki aşşırı anlaşılıyo zaten sonra da elim ayağıma dolaşıyo, kızarıp bozarıyorum, kendimden utanıp pişman oluyorum söylediğime:/ Hiiç gereği yok bence -.-



not 1 : Günlüğü kendi kendime yazar okurum diye düşünüyordum ama geri dönüşleriniz, yorumlarınız beni çook mutlu etti :-*

not 2 : Fotoğraf alıntıdır. Ben çok daha sefil haldeydim

18 yorum :

  1. Canım kürt oldukları için kürtçe konuşmaları çok doğal değil mi? Bende aslen Samsunluyum ama kürdüz ve bizim köyde herkes kürtçe konuşur.Bende anlamıyorum ama yadırgamıyorum.Hisler ortak,ülke ortak,dil neden değil diye sormuşsun da herkes Türkçe konuşmak zorunda değil.Kusura bakma ama bu şekilde düşünmen beni üzdü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimsenin kökenine elbet bir şey diyemem canım benim, tabiki saygılıyım ama bir ülkenin bölünmemesi için tek bir dili, ortak olan resmi dili konuşması gerektiğini düşünüyorum. Herkesin bildiği ortak olan dil Türkçe çünkü. Ankara'da, İstanbul'da başka yerlerde sorun yaşamıyorsam neden ülkemin bazı kesimlerinde bunu yaşayayım, çevreme yabancılaşayım? Şiveyi, kökeni asla yadırgamam. Ama dil konusunda böyle düşünüyorum ne yazık ki, herkesin düşüncesi kendine tabi canım

      Sil
  2. oy kuzum benim bunlarda geçecek hepsi bitecek. sen yaz okuruz biz

    YanıtlaSil
  3. hihi çok eglencelı olmuş gulumsedim okurkene :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağlancak halime gülüyo olabiliriz:P :)

      Sil
  4. Demiştim heyecanla bekliyorum diye tek nefeste okudum :) daha çok paylaş bizimle bambaşka bir dünya paylaşıyorsun resmen.

    YanıtlaSil
  5. ay çok güzel hep yaz hep yazzz

    YanıtlaSil
  6. Canım benim içinde bulunduğun durumu o kadar doğal ve bir o kadar da komik (tabii bize göre ) anlatıyorsun ki sana yorum yazmamak mümkün değil.Doğuda yaşam sürdürmek batıdan gidenlere göre zor tabii en önemlisi de dilin farklılık göstermesi.Zamanla az da olsa alışırsın bence en azından denilenleri biraz biraz anlamaya başlarsın.Yeni bir dil öğrenmek için kursa gitmişsin gibi düşün başka türlüsünü düşününce bile zor :) Son bir şey söyleyeyim aslında erkek arkadaşın haklı ne de olsa yabancısın daha oralara ama ben de olsam o an senin gibi davranırdım amca yakınlık göstermiş muhabbet uzamış :)) Erkekler bizim gibi değil açık ve net gerisi boş onlara göre.Günlüğün 3.bölümünü bekliyorum merakta bırakma bizi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah anlamaya başlarım çünkü bugün yine şoförü anlamadığım için ilçenin taa bi ucuna kadar gittim sonra bana kızdı ve çarşıda attı, hastaneye yarım sa yürüdüm:( Ben ona kızıyorum hastaneye gidicem diye kaç defa dedim niye bırakmıyosunuz niye ordan geçmiyosunuz diye, o bana bağırıyo, lakin anlamıyorum:/ şikayet edicem! -.- :) Evet tatlım aynen dediğin gibi erkekler daha keskin, net. Hihihi tamam yazarııım:-*

      Sil
  7. Anı biriktiriyorsun, öğreniyorsun, anlıyorsun ve bugünler aklına geldikçe gülümseyecek; hatta güleceksin ;)
    Keyfini çıkar canım benim :)
    Svgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle. Söz uçar yazı kalır diyerek de burada biriktiriyorum işte=) Muckk

      Sil
  8. Söylediklerine katılıyorum canım..Üzülme,alışırsın yakında :)

    YanıtlaSil
  9. Yazıların hem düşündürüyor hem de gülümsetiyor :) İşte bunu seviyorum!

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose