9 Ocak 2015

Günlük #1

Sevgili günlük,

... En son bi yazıya böyle başlayalı 10 yıl oldu sanırım. Sıkı günlük tutuculardandım. Her gün bıkmadan usanmadan yazardım. Gittikçe sıklığı azaldı, kimi zaman vakit bulamadım kimi zaman da küçücük kalbime neyi o kadar stres ettiysem ağır gelir elim kaleme gitmezdi. Hep "ya annem okursa?.." korkusunu taşıdım bide. Mahremiyetime tek tehlike onu gördüm sanırım. Kimse açıp okumaz merak etmezdi ama annemin çoğu anne gibi o merak dürtüsünü fazlasıyla taşıdığının farkındaydım. Sanıyorum ki üniversitenin başlarında "eeeh okursa okusun nolcak be sanki" dedim. Hayır annem korkunç biri de değil ama çocukluk işte.. Kilitli, sayfaları kokulu günlüklerden alırdım. Bi kısmını lisede attım(nedense hooof) Hala duran 4-5 günlüğüm var sanırım. Onları da hiiiç atmayı düşünmüyorum.

Van farklı bi yer. Yani benim alıştığım yerlerden oldukça farklı. Ankara'nın doğusuna gitmedimki ben hiç. Evime yerleştim, işime başladım, rutin bi düzene gireceğim belki ama hayatımda olup bitenleri yazmak istiyorum. Oturup bi deftere yazmak yine bana aynı şekilde keyif verirdi ama zamana fazlasıyla adapte olmuşum ki sanal günlük daha cazip geldi:) E bir de işteyken müsait oldukça çıkarıp bi deftere yazmak tuhaf karşılanabilir azıcıkk:)

Aslında bu yazı dizisinin başlığını Van günlükleri #1 ... şeklinde yapmayı düşünüyordum. Ama bu hem buralı arkadaşları yazıklarım incitebilir diye hem de kendimi bu kadar ifşa etmeyim diye vazgeçtim.

Annem, babam ve ben geldik. Çalışacağım hastane ilçede. Öğretmenevinde kalayım bi süre diye yerleştik. Ama 2 gece zor kaldık. Sürekli kar fırtınası, elektriklerin, suyun kesilip durması, öğretmenevinin sosyal alanının kahvehaneye dönüşmüş olması, kahvaltının bi olup bi olmaması "ı-ıh burda yaşanılmaz" dedirtti. Ertesi gün Van'ı baya tavaf ettik. Batıdan atanıp gelenlerin çoğu rezidanslarda kalıyormuş. Oldukça kafama göre, dayalı döşeli, güvenilir 1+1 bi rezidans bulduk ve yerleştim. İnsanın kendi evi gibisi yok:P (dün 1 bugün 2 bissmillah)

Lakin bu işe ilçeliler biraz bozuldu. Eczacı hanım ilçeyi beğenmedi de kalmıyor imajı oluştu sanırım. Ama onlara göre dünyanın en güzel ilçesi burası! Sobalı 3+1 bi evi kendim dayayıp döşeyip hastaneye yürüyerek gidip gelmeliydim. Bu açıdan biraz eleştiri aldım:p

Ankara'ya azıcık kar yağsa arabaları bırakır insanlar, çoğu taksiyle toplu taşıma araçlarıyla gider işine vs. Burda yerler kar kaplı, daha da kötüsü kalııın bi tabaka buzla kaplı ama kimsenin umrunda değil. Kaya kaya araba sürmek, karda buzda hızlı hızlı yürümek, gerekirse düşüp kalkmak oldukça normal onlara göre. Biz bebek adımlarıyla ilerleyip düşersek kesin gözü kafayı patlattık derken, yoğun beyazlıktan dolayı gözümüzde güneş gözlükleri, değişik bereler şapkalar, atkılarla onlar bize turistmişiz gibi, biz onlara yabancı bi ülkedeymişiz gibi bakıyoruz.

Enemmm en önemli şeyi söylemeyi unuttum! Erkek arkadaşımın da tayini Van merkeze çıkmıştı yazın. Ben de buraya gelmişken bizimkileri tanıştıraym artık dedim. 2 buçuk yıl oldu yanee. Dışarda güzel bi restoranda yer ayırtmış uçuçböcüü(benimkinin takma adı:p) Biraz stresli bi ilk buluşma olsa da 2 gündür her yere bizi götürüp getiriyo, birlikte alışveriş, kahvaltı filan da yapıldı. Oldu bu iş oldu yeaa:P 

Oyhh ne çok yazmışım. Özlemişim sanırım. Buarada görsel alıntı. Hadi ben kaçar

26 yorum :

  1. Süper, iyi ki dönmüşsün günlüğüne.. Ben hiç yapamadım hep istedim hem de o kadar çok istedim bi türlü olmadı :) Senden Van ı dinlemek güzel olacak. Umarım her şey yolunda gider.. 1+1 evini anlatmışsın ya o karda kışta yaşadıklarınızı anlatınca içim ısındı gözümde canlandı hemen :) Devamını diler, sevgiler sunarız :P Hee erkek arkadaşının da orada olması ne kadan da büyük bir şans :) Hayydi hayırlısı o zaman he he..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok istediysen dönmek için elbet bi neden, bi yol bulacaksın bence;) Hiç olmadı yaratcaksın=) Güzel dileklerin için çook teşekkür ederiim:-*

      Sil
  2. Canımmmm hayırlı olsun, umarım herşey yoluna girer, e seninki de ordaymış daha ne istersin :)
    Herşeyin hayırlısı olsun, yavaş yavaş oturur düzenin, bu arada ben de tatildi falan derken işler epey birikmiş henüz yazamadım hiçbişey bloga, bu günlük olayını da pek sevdim heee :)
    hadi öptüm seni kocaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler güzelimmm! Benim de foto makinam ve laptopum ankarada kaldığı için yeni yazı giremiyorum:"( Seninkileri okumayı iple çekiyoruuuum

      Sil
  3. Günlük yazılarının kesinlikle devamı gelmeli :) Bir yere alışmak biraz zaman alır bu duyguyu iyi bilirim, aile ile erkek arkadaşını tanıştırma durumu heyecanlıymış, geçmiş olsun diyeyim :) Ne güzel bir durum ailenin anlayışla karşılaması...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok teşekkürler Özlem Nazlıcım(hangisini daha çok kullanıyosun?) Evet oldukça heyecanlıydı neyse ki güzelce atlattık^^

      Sil
    2. Rica ederim ne demek :) Hiç farketmez benim için sen hangi ismimi sevdiysen öyle hitap edebilirsin ister Özlem ister Nazlı :) İnşallah tatlı telaşlarınızı da böyle heyecan ve mutlulukla atlatırsınız :)

      Sil
  4. Hayirli olsun yeni evin ve isin :D Insanlar elestirecek birsey daima bulurlar, konusup dursunlar :D

    YanıtlaSil
  5. Bak erkek arkadasini unutmusum, oda tabii hayirli ugurlu olsun, Allah tamamini erdirsin :D Hersey hayal ettiginizden daha güzel olsun insallah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük yerde daha çok konuşuluyor sanıırm. Neyse ki çoğunluk erkek, dedikodu durumu daha az:)
      Çook teşekkür ederim güzel dileklerin için:-*

      Sil
  6. Sanırım hepimiz annemizin okumasından korktuk günlüklerimizi, annelerimiz ve merakları. :) İnsanların sözlerine bir süre kulağını kapat canım, senin ne kadar tatlı biri olduğunu görünce her şeyi unutacaklar ^_^ Lütfen dikkat et kendine... Ay çok heyecanlı yaaa, hadi bakalım inşallah devamı da gelir istediğin gibi. Enişte iyi baksın sana :) Hep yaz, bol bol yaz :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe anneler ve meraklarııı -.- :)) Evet kulak asmıyorum pek. Kendi halinde zaten herkes, biraz mesafeli duruyorum bakalım:) Enişte çok iyi bakıyo canıııığğmm:)) Çok teşekkür ederiiim öpüldüüün:-*

      Sil
  7. Yazdıklarını okurken hep yakın bir arkadaşımla sohbet ediyormuşuz havasında hissediyorum kendimi :) İlk iki paragrafta anlattığın her şeye gönülden katılıyorum.Kilitli kapaklı ,kokulu günlükler,yazdıkların okunacak diye annenden bile saklamak falan bizim çocukluk yılları şimdikilerden çok daha saf duygularla bezeliydi.Nostalji yaptırdın kız bana da :)) Yeni başlangıçlar yapmak,alıştığın düzeni değiştirmek hep zordur ama yalnız değilsin ve bu açıdan çoook şanslısın :)) Van size çok uğurlu gelsin inşallah,güzel ve mutlu anılar biriktirin.Soğuklara,kara,buza çok dikkat et aman.Unutmadan rezidansında güle güle otur ezcacı hanım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heheheh yaa ben de seni çok yakın hissediyoruum. Bizim zamanımız ve bizden öncekiler her şeyi daha saf ve daha güzel yaşadılar, kesinlikle katılıyorum. Şimdikilerin her şeyi teknolojik, tüketime dayalı.. Evet ailem de gelip gidecek, erkek arkadaşım da burada gerçekten büyük şans. O olmasaydı buraları asla tercih etmezdim zaten:) Teşekkür ederim Nilay hanımcııım:-*

      Sil
  8. Bende Samsun'da köyde yaşarken yazın bir süre zorluk çekmiştim ama sonra alışıyorsun.Sende zamanla alışırsın canım hem erkek arkadaşında oradaymış ne güzel :) Ailenle de tanıştırdığına göre ilerleyen zamanlarda güzel haberlerini duyarız inşallah =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa erkek arkadaşımın burda olması çok büyük şans oldu benim için. Küçük yerde yaşamaya da inşallah alışırım tatlım=) Neyse ki yükseklisans için sıkça Ankaraya gidicem yine^^ Baharda güzel haberlerimi alabilirsiniiiz:-*

      Sil
  9. Canım, heyecanla bekleyeceğim Van günlüklerini. Bol şanslar diliyorum sana. Yeni bir iş yeni bir şehir yeni bir çevre zaten zorken alıştıklarının dışına çıkman daha da zor. Ama erkek arkadaşının da orada olmasına sevindim. :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlıcım çok sağolll^^ Evet doğru diyosun her şey çok farklı ama şimdilik iyi gidiyo^^

      Sil
  10. Ben de Türkiye'nin neredeyse her iline gittiğim için biliyorum. Çok zor hem de çok güzel bir deneyim yeni yerler görmek, ülkemiz geniş coğrafya insanlar çok farklı batı ile doğu arası büyük uçurum. İnsana büyük tecrübe :) Ne olursa olsun Van'da olan hayatın sana çok ama çok şey katacak, iyi veya kötü çok şey öğretecek. Her anın tadını çıkarmaya bak kuzum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sen de ülkemizin her yerini gördün cidden. Fark resmen uçurum, hiç alışık olmadığım bi hayat ama bana her gün bir şeyler katıyor cidden canım benim^^

      Sil
  11. Günlük insana kesinlikle kimsenin veremediği dersleri veriyor. O gün kafanda çok büyüttüğün şeyi dönüp okuduğunda aslında çok da dert değilmiş diyebiliyosun.
    Yeni hayatın güzel geçer inşallah:) Günlüklerine bu yazıdan başladım buralardayım:):))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Aylin=)
      Evet kesinlikle katılıyorum üzerinden zaman geçince bakmak bence oldukça da keyifli oluyor
      Teşekkür ederiiiim, yine bekleriiz:)

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose