30 Ocak 2015

Ocak Bitenler #14

Aman ocak bitmeden şu yazıyı Yetiştireyim diye ne çabaladım arkadaş, görseniz takdire şayan:)

Neyse lafı uzatmadan bitirdiklerime geçiyorum. Bi kısmını Ankara'dan getirdim, çeri çöpü topladım geldim yani. Bir de ayın yarısı Ankara'da yarısı Van'da olunca pek bişi bitiremedim tester odaklı ilerledim. İnşallah şubatta renkli kozmetik de biteer=)


Renkli kozmetik bitmedi işteee:( Grupçana bakarsaaak


La Roche Posay Anthelios Spf30 Dry Touch Gel Cream : Evlerden ırak bir güneş koruyucu. Bitsin diye uğraştım ve başardım. Birdaha Lrp'nin yüz için olan güneş kremlerini kesinlikle almayı düşünmüyorum. Detaylı yorumlarım burda

La Roche Posay Termal Su : Çanta boyu güzel oluyo, severek kullandım ama yoluma Avene ile devam edeceğim. İkisinin kıyaslaması burda

Parmex Aseton : Önerilerinizle aldım ve çok memnun kaldım. Yenisi de alındı

Bepanthen Plus Krem : Evden eksik etmiyorum her derde deva adeta:) Yenisi alındı bile. Yazısı burda

29 Ocak 2015

Amie Bright Eyes Göz Makyaj Temizleyici Yorumlarım

Günaydın kankitellalarıııımmm

Eve bu hafta internet bağlatcam inşallah:) Daha çok ilgilenirim öyle olunca. Şimdilik iş-ev-yemek-temizlik-kitap-uyku döngüsündeyim. Aaa bir de çok tatlış 2 muhabbet kuşum oldu^^ Uçuçböcüüm sayesinde:-*

Gratis buralarda yok ama siz oralarda bulursunuz indirim neyin vardır diye bi ürün anlatayım dedim.


Çift fazlı göz makyaj temizleyicilerine alışınca "bu kesin işe yaramicak ama hadi bi deneyim içeriği iyiymiş" diyerek almıştım.

**İçeriği piyasadaki diğer göz makyaj temizleyicilerine göre gayet iyi
**Hayvanlar üzerinde test yapmıyor. İçeriği vejetaryenlere uygun
**Mavi kantaron, papatya,salatalık ekstreleri, üzüm suyu içeriyor
**Paraben, sülfat, mineral yağlar ve hayvansal ekstreler içermiyor
**Hassas ciltlere uygun, dermatolojik olarak test edilmiş, pH dengesi ayarlanmış
**Yağsız! Göz çevresinde yağ butonları oluşan kuzenim buna bayıldı:)
**Bi pamuğa döküp gözümün üstünde 7-8 saniye bekletip öyle siliyorum ve baya güzel çıkartıyor
**Gözlerimi çok yakmadı
**Hafif bir kokusu var, beni rahatsız etmedi
**Waterproof ürünler için yetersiz gelebilir. Ama normal bi göz makyajı için bence başarılı. Garnier çift fazlıdan daha etkili, Neutrogena çift fazlıyla denk diyebilirim etkisi için.
**İndirimde 10 tl civarına almıştım.
**Elimdeki göz makyaj temizleyicileri bitince daha iyisini bulamazsam yine alırım.



Siz Amie ürünlerini denediniz miii?



27 Ocak 2015

Derma E Very Clear Moisturizer - Nemlendirici Yorumlarım

Herkese iyi haftalaaar!

Böyle güzel markalar niye ülkemizde yok hı? Sorarım!:( vitacost alışverişimde aldığım Derma E, ürünleri oldukça beğenilen, cruelty-free(hayvanlar üzerinde test yapmayan), paraben fitalat, SLS, petrol türevleri, mineral yağ, GDO, yapay renklendirici içermeyen, organik sertifikalı ve %100 vegan bir marka.

Denediğim kozmetik-dermokozmetik hiçbir nemlendirici etki etmeyince, hem kuru hem akneye meyilli cildime uygun nemlendirici bulamayınca bunun tam da aradığım ürün olduğunu fark ettim ve direkt sepete attım! Üstelik yaklaşık 14$ dı sadece!

derma e very clear moisturizer nemlendirici

25 Ocak 2015

Sephora Alışverişim #3 ve Panora Benefit Brow Bar Deneyimi

Ankara'ya hoşgeldiiiiiiiiiiim! Nasıl özlemişim havasını, kokusunu, dokusunu, yaşayanlarını!.. Annemin yemekleri, tontişimin ilgisi, kardeşimin esprileri, evimin rahatlığı sıcaklığı ooy oy^^
E tabi bir de alışveriiiiiş! Van'da "avm" ile ilgili bi yazı yazcam-.- 

Kaşlarıma bi türlü istediğim gibi şekil veremediler, tam anlamıyla hiç memnun kalmadım. Benefit Brow Bar'ı çok merak ediyor fakat riske atmak istemiyordum. Withmybestie Betül şiddetle Panora Benefit Brow Bar'da kaş uzmanı Canan Hanım'ı önerince kaşlarımı iyiiice uzatıp, randevu alıp gittim. Canan hanım gerçekten ne istiyorsanız yapıyor! Kaş ağdası kullanılıyor, ip yok, cımbız kullanımı minimum düzeyde. Ve sonunda düz, kalın, ucu ince kaşlarım var^^ Düşük emrah kaşlarımdan kurtuldum! Şiddetle tavsiye ederim!

Ee Sephora'ya gitmişken indirime de şööyle bi bakayım neler kalmış dedim:P İçim gitmişti çünkü sizlerin aldıklarını görünce, ama malum indirimin son günleri olduğu için hiçbişi kalmamıştır diye düşünüyodum. Fakat bingo!^^

22 Ocak 2015

Ne İzledim #36

Gızlaaar gızlaar! Bloga yazı girememekten sıkıldım bunaldım gızlar! Neyseki yarın ankaraya gidiyorum da kamerama, laptopuma kavuşcam çok şüküüür. Beni izleyim anacım, baaaay:) :p

Çizgi film izlemeye bayılıyorum biliyorsunuz^^ Rango'yu da çok büyük umutlarla izlemeye başladım. "Oldukça farklı" imajı çizmişti çünkü gözümde nedense.

Beyazperde'den aldığım özeti : 'Kişilik problemi yaşayan oyuncu bir bukalemun'un başrolde olduğu bu eğlenceli animasyon, tatsız ve kötü şeylerden hep sakınan ve sıradan bir evcil hayvan hayatı yaşayan bukalemun Rango'nun başından geçen dönüşüm hikayesini anlatıyor.

"Sonuçta hayattaki tek amacınız kalabalığa uyum sağlamaksa hedefiniz ne kadar yüksekte olabilir ki?" sloganıyla tanıtılan filmde Rango, kendini birden gözüpek kanunsuzların ve eşkıyaların olduğu, sakinlerini çölün en üçkağıtçı ve sahteler yaratıklarının oluşturduğu Toprak kasabasında bulunca, cesur diyemeyeceğimiz bu bukalemun dikkat çektiğini fark eder. Kasabanın yıllardır heyecanla beklediği umudu olarak sevinçle karşınan Şerif Rango, yeni rolüne uyum sağlamaya mecbur kalır. Fakat kendini aksiyon dolu durumlarla, ürkütücü karakterlerle yüzyüze bulması uzun sürmez. Eskiden numarasını yaparken şimdi kahraman olmaya başlayan Rango, kendini ve zamanla da kasabayı kurtaran bilindik klasik yabancı western efsanesine heyecan verici yeni bir boyut katıyor...

Günlük #3

Psikoloji ilginç şey azizim. Günlük hayatınızda sizi çok etkileyen,engelleyen düşünceleriniz, fobilerinizin temeli taa anne karnına bile dayanıyor olabilir.

Misal benim anormal deprem fobim var. Depremden çoğu kiş korkar tabi. Ama ben azıcık olsa bile dizlerim elim ayağım titremeye başlıyo, gözlerimi kapatıp çığlık çığlığa bağırıp ağlıyorum dakikalarca, saatlerce. Evde asla durmak istemiyorum, durduğumda ağlayıp günlerce çocuk gibi annemle babamın ortasında yatıp gözümü kırpmadan tavana dikip sabaha kadar bakıyorum. Başım dönse deprem oldu sanıyorum...

Gittiğim psikolog bana çok ilginç şeyler anlattı. Hastalık derecesinde titiz olan bi hastasi mesela doğarken pis doğduğu için öyleymiş. Kimisi anne karnında kimisi çocukken duyduğu ya da yaşadığı bir şeyden dolayı yıllarca süren travmalar yaşıyor, fobiye, takıntıya dönüştürüyor. Deprem fobime anlam veremiyordum. Fakat psikologumla nedenini çözdük. Hipnozla gittikçe daha derine, daha çocukluğa inerek nedenini bulup sonra çeşitli yöntemlerle kurtulmak mümkün. Ne yazık ki benim terapim yarım kaldı Van'a geldiğim için:(

1992 yılında 6.8 şiddetindeki Erzincan depreminde babamın görevi dolayısıyla oradaydık. 2 yaşındaydım. Yani normalde asla hatırlamamam gerek değil mi? Ama ben anımsıyorum. Yerden tavana doğru çıkan kütür kütür sesleri, dolaplardaki bardakların şıngırtısını, annemin beni kendine bastırışını, sokakta yıkılmış binaların ve o binaların üzerinde arama yapan insanların görüntüsünü.. En korktuğum sestir depremin sesi. Gökgürültüsü şiddetli olduğunda deprem sesine benzettiğim için ağladığım çok olmuştur. Çocukken yapılan uçak gösterileri pencereleri şıngırdatınca çok korkarmışım deprem sanıp ,"bişi yok kuş geçti sadece" derlermiş, bunu geçen yıl öğrendim mesela. Hiç hatırlamıyorum..

17 Ocak 2015

Ne İzledim #35

Biraz sefillik çektiğim doğrudur. Hava durumundan dolayı uçuşlar iptal olduğu için Ankara'ya gidemedim, sınavı kaçırdım, alıp gelmeyi düşündüğüm eşyalarımdan uzak kaldım. Fotoğraf makinam, laptopum gibi:( O yüzden bi süre kozmetik paylaşımı yapamayacağım. Şubat başında tam gaz dönücem amaaa=)

Ben de izlediklerimden bahsedeyim bari=)

Kofte yağmuru 1- 2 (Cloudy with a Chance of Meetballs) : Flint çok şaşkoloz fakat dahi bi çocuk. Sürekli bir şeyler icat etmeye çalışıyor, hep dalga geçilip hor görülüyor yavrum yazık. Taa ki suyu yiyeceğe dönüştürüp yağdıran bir cihaz icat edene kadar.. Sonra tabi bu cihaz başına iş açıyor. 2. filmde de yarattığı cihazın dünyada evrimsel dönüşümlere yol açtığını fark eder. Hayvan-yiyecek karışımı ilginç tipler var:) Dahiyane tipleri ve çizgi filmleri seviyorum. "Keşke ben de orda olsaydıııım" dediğim çok an oldu:) Hele ki dondurma yağdığındaaa! 7'den 70'e herkesin seveceği bi çizgifilm bence. Puanım 8.4/10



15 Ocak 2015

Kedi-Ev Sahibi Sorunsanlı?

Bi çare, bi yol gösterin dostlar:(

Küçüklüğümden beri hayvanlara özellikle de kedilere çok düşkünüm. Bir sürü balık, kuş besledim lakin kedi yerini tutmadı hiç. Annemin de aşırı kedi fobisi var:( Hem tiksiniyo hem korkuyo:( "Dışarda besle ama dokunma nolursun, hele eve getirme fikri söz konusu bile olamaz" diyo..Ben de yıllarca "İlerde kendi evim olunca hepsini toplayıp götürcem eve" dedim. Kendi evim oldu ama yine kedim olamıyo:"( 

Burda deli gibi eşyalı ,1+1, temiz, güvenlikli, ulaşımı iyi ev aradık. Kriter çok olunca bulmak baya zor oldu. Ama en son içimize çok çok sinen bi yer bulduk. Ev sahibi inanılmaz titiz, düzenli, iyi biri. Bu durum iyi tabi ama beni düşündürdü..Ve korktuğum başıma geldi:( Dün ev sahibiyle konuşup eve bi kedi almak istediğimi söyleyince oldukça kibar reddetti:( Komşuları miyavlamasıyla rahatsız edermiş, eşyaları kirletebilir zarar verebilirmiş, temizliği çok zormuş vs vs. Ben ilk aldığım gibi tertemiz bırakırım desem de ikna edemedim:( Napmam lazım sizce? Hem bi kedim olsun aşırı istiyorum hem adamın iyi niyetini suistimal etmek istemiyorum


Yaz-kış sokak hayvanlarına yemek-mama-su taşıyorum dışarı. Instagram, facebookda bazı sokak kedilerinin fotoğraflarını görünce hasta filan ufff içim parça pinçik oluyo:(  Evde kalmış 50 yaşındaki kadınların evinde 88 tane kedi olur ya, sonum böyle olsun isterdim. Ama başımdaki uçuçböcüü de ne yazık ki benim gibi kedisever değil:"( Nötr, uzaktan seviyo, yakından asla dokunmuyo, çekiniyo atlayıp zıplamasından. Naptıysam ikna edemedim sokaktan, barınaktan kedi sahiplenmeye. Sokak kedileri hastalık taşırmış bulaştırırmış ,çocukla asla olmazmış,cırmalarmış, evi dağıtır koltukları tırmalarmış, heryere uçar kaçarmış....Önyargıyı kırmak atomu parçalamaktan zormuş cidden dostlar..:( Sonuçta aynı eve paylaşacağız kısmetse 7-8 ay sonra. Ve onun da düşüncelerine saygı göstermek zorundayım. O da benim kedi aşkımı bildiğinden "Evde kedi olsun ama ırkı huyu suyu belli sakin bi kedi olsun, ona bakalım, ırkı da devam ettirmek korumak önemli sonuçta, sokağa asla atmayız ki" diyo -.- Beyfendi scottish fold ve chinchillaları seviyormuş. Parayla satın almaya ikimizde çok karşıyız. Ama tabiki yapılan sağlık-mama vb masraflarını karşılarız. Böyle sahiplendiren birini bulmak mümkün mü onu da bilmiyorum:(

Anlicağınız en büyük hayallerimden birinin önüne engel üstüne engel çıktı ve artık umutsuzluğa kapıldım:(


Toni&Guy Nourish Reconstruction Mask

Günaydınlar kankitellalar

Bugünkü konuğumuz Toni&Guy'ın yeniden yapılandırıcı, canlandırıcı saç bakım maskesi.

Duşta saç kremi yerine bunu kullanıyorum buara. Saç boylarıma dibine gelmeyecek şekilde, yaklaşık yarım ceviz büyüklüğünde uygulayıp 3-5 dk bekletip duruluyorum.

toni&guy nourish reconstruction mask hair

  • Saçlarımı yumuşacık yapıyor.
  • Tipik Toni&Guy kokusuna sahip, seviyorum ama kalıcı değil tabi:(
  • Saçlarımı neme doyuruyor, elektriklenmeyi oldukça azaltıyor.
  • Bu tarz ambalajda olan saç maskelerini kullanmayı seviyorum
  • Saç telleri için yoğun bakım ve onarım sağlıyormuş, katılıyorum! Kırıkları onarmıyor elbet:p
  • Saçlarımda ağırlık, yağlanma yapmadı.
  • Fazla uyguladığımda saçlarım dökülüyor sanki:/
  • İçeriği pek temiz değil
  • 200 ml ürünün fiyatı sanırım 45 tl. İndirimde tavsiye edebilirim;)

14 Ocak 2015

Günlük #2

Sevgili günlük,

Dün bünyeme çok pis yalnızlık hücum etti..
İş yerimden pek bahsetmek istemiyorum ama oturup iki kelime laf edecek insan yok:( Odada sürekli çalan şarkılar türküler hiç anlamadığım bi lisanda, fazlasıyla arabesk. Dinlemek mecburi değil, zorunlu. Birbirleri arasında ne konuştuklarını bile çoğu zaman ya şivelerinden ya türkçe konuşmadıklarından anlayamıyorum. İyi insanlar, iş konusunda oldukça yardımcılar orası apayrı. Ama gel gör ki...

Neyse iş çıkışı dolmuşa bindim. Öndeki teyzenin kucağında bebek ağlıyo. Arkadaki amca telefonda bağır çağır yine anlamadığım bi dilde konuşuyo. Yanıma da bi amca yaklaştı:
- .....?
-Hı?
-Koltuk, boş mudur abla?
-Aa evet.

Herkes vacır vucur konuşuyo. Hiçbirini anlamıyorum. Arkadaki amca nihayet telefonu kapattığı an telefonundan Türkçe çok güzel bi türkü açtı.(Buraya kulaklık denen icat gelmemiş). Hisler ortak. Ülke ortak. Dil neden değil? Kendi ülkemde neden yabancı hissediyorum? Konuştuklarını neden anlayamıyorum?..Düşünüp dururken sıcaktan mayışıp uyuyakalmışım.


13 Ocak 2015

Ev Yapımı Tırnak Kremi:)

Günaydın kankitellalarrrr

Piyasada birçok tırnak kremi var. Çoğunun içeriğinde belli başlı ortak noktalar var. Kimyasallar hariç elimdekileri kattım karıştırdım ben de yaptım. Çok basiiit=)

Organique shea butter üçte birine geldiğinde eritip içine 10-15damla limon sıktım, 1 tatlı kaşığı eritilmiş hindistancevizi yağı, 1 tatlı kaşığı kadar jojoba yağı ve avokado yağı koydum. Karıştırdım. Kendine geldiğinde bu formdaydı=)


Gece yatmadan tırnaklarıma sürüp yediriyorum iyice. Azıcık bi miktar yeterli oluyor. Gün içinde sürmeye hiç müsait değil yağlı yağlı malum. 3 ay içinde bitirmem gerekiyor, koruyucu olmadığı için.

Tırnaklarımı beyazlatıp güçlendirdiği doğru. Şeytan tırnakları da azaldı ama bitmedi bitmiyor:( :/ Daha iyisi olmicak gibi ama=)

9 Ocak 2015

Günlük #1

Sevgili günlük,

... En son bi yazıya böyle başlayalı 10 yıl oldu sanırım. Sıkı günlük tutuculardandım. Her gün bıkmadan usanmadan yazardım. Gittikçe sıklığı azaldı, kimi zaman vakit bulamadım kimi zaman da küçücük kalbime neyi o kadar stres ettiysem ağır gelir elim kaleme gitmezdi. Hep "ya annem okursa?.." korkusunu taşıdım bide. Mahremiyetime tek tehlike onu gördüm sanırım. Kimse açıp okumaz merak etmezdi ama annemin çoğu anne gibi o merak dürtüsünü fazlasıyla taşıdığının farkındaydım. Sanıyorum ki üniversitenin başlarında "eeeh okursa okusun nolcak be sanki" dedim. Hayır annem korkunç biri de değil ama çocukluk işte.. Kilitli, sayfaları kokulu günlüklerden alırdım. Bi kısmını lisede attım(nedense hooof) Hala duran 4-5 günlüğüm var sanırım. Onları da hiiiç atmayı düşünmüyorum.

Yes to Tomatoes Roller Ball Spot Stick

Başımızın belası sivilceler için spot-treatment yani noktasal, bölgesel sivilce tedavisi olarak geçen ürünler büyük kurtarıcı olabiliyor. Vitacost alışverişimde aldığım Yes to Tomatoes döner başlıklı sivilce kurutucu, sivilcenin boyutunu ve görünümünü 3 gün içinde azaltmayı vaat ediyor. Yerine getiriyor mu: Eeeeeeveeeet!

yes to tomatoes roller ball spot stick

  • Sertifikalı organik içeriğe sahip. %99 doğal içeriği!
  • Petrol türevleri, sls, paraben içermiyor
  • Komedojenik değil, gözenekleri tıkamıyor
  • Salisilik asit sivilce, tıkanan gözenekler ve yağ kontrolünü sağlarken bisabolol ve zencefil kızarıklığı gidermeye yardımcı oluyor.
  • Temizlenmiş cildinizde, sivilcenin üzerine , ince bir tabaka halinde, günde 1-3 kere uygulama yapabiliyorsunuz. Lakin içerik cildi kuruttuğundan önce günde 1 ile başlayın, ihtiyaç olursa arttırın.
  • Ben gece yatmadan cildimi temizledikten sonra çenemde kistik sivilcenin üzerine ve alnımda küçük bir yüzeyel sivilcenin üzerine sürdüm. Ertesi gün alnımdaki küçük sivilce neredeyse geçmişti, kistik sivilcenin de kızarıklığı,ağrısı azalmıştı. 2. gün yine aynı şekilde uyumadan önce sürüp yattım. Kalktığımda alnımdaki tamamen sönmüştü, çenemdekinin de kızarıklığı geçip küçülmüştü. 3. gün sadece çenemdeki kistik sivilceye sürdüm. Ertesi gün kistik sivilcenin baya küçüldüğünü, kızarıklığın tamamen geçtiğini ve üzerinin soyulmaya başladığını gördüm. Kullanımı bıraktım. Sonra da geçti zaten^^
  • Lokal olarak kullanıldığı ve her zaman kullanılmadığı için uzun süre gider bence, serin bir yerde saklamak gerekiyor;)
  • Yes to.. serisi Sephoralarda vardı ama sanırım kalktı. Bulursanız, cildiniz karma, yağlı, akneye meyilli ise kaçırmayın derim.

7 Ocak 2015

Clinique All About Eyes Göz Kremi Yorumlarım

Günaydınlar bebitolar!(Ayy aklıma çok güldüğüm beybiliboy karikatürü geldi)

Göz kremi önemli anacım. Oradaki derimiz incecik olduğundan kırışmaya en müsait bölge malum. Bu yüzden 22-23 yaşlarında bence başlamak gerekiyor göz kremi kullanmaya. 

Clinique All About Eyes göz kremi, önce Clinique makyaj setimden 5 ml, minicik kavanozda testerı çıkmıştı. Denedim bitirdim hiçbişi anlamadım. Sonra kazandığım çekilişte 15 ml testerı çıkınca onu da denedim. Yine pek bişi anlamadım:) Hayır "sorun bende değil sende" cınım!

clinique all about eyes goz kremi


Bi kere göz kremi böyle parmak bandırmalı kavanozda olmamalı. Miktar ayarlaması yapamıyosunuz. Sevgili firmalar, çok cinsiniz vala. Biz bol bol alalım da hemen bitirelim diye böyle yapıyosunuz dimiii?! Ha diğer tüpteki ambalajı iyi mi derseniz o da çok kötü çünkü tüpün ağzı minicik değil, sıkınca baya geliyor yine:/ Orjinali de parmak bandırmalı, kavanozda:/

5 Ocak 2015

Maybelline Colossal Kajal Göz Kalemi Yorumlarım

Herkese merhabalarrr

Yeni yılın ilk yazısı narananaraaam!Lakin buaralar biraz sekteye uğrayabilir yazılarım çünkü yarın Van'a gidiyorum. Birkaç yazıyı şimdiden planladım ama orda düzenimi kurmak,internetimin olması vs ne kadar sürer bilemiyorum:( 

Şu meşhuuur Maybelline Colossal Kajal asansörlü göz kalemini bayadır kullanıyorum. E artık yazayım dedim. 

maybelline colossal kajal eye pencil

**Sanırım tek rengi var. Siyah. 
**Asansörlü yapısı da güzel.

maybelline colossal kajal eye pencil
Biraz kirletmişim:/ Ojelerim de Essie Fiji buarada:p


**Siyahlığını çok beğendim. Tek seferde oldukça koyu bir rengi var.
**Sürümü kolay
**Sabitlenmesi güzel. Ama birkaç saat sonra biraz akma birikme yapıyor
**Göz içine sürerken sert olduğu için canımı acıtıyo.
**Fiyatı 9.90 tl sanırım. Fiyat/performans olarak bakıldığında bence başarılı bi kalem



Bugüne kadar kullanıp hiç akmayan, en beğendiğim 2 siyah kalem : Urban Decay 24/7 Glide On , Bourjois Contour Clubbing Waterproof . Ne yazık ki ikiside ülkemizde yok artık:( Mac jel eyeliner da akmıyor ama göz içine sürerken gözüm sulanıyo:(

Hiç akmayan simsiyah kalem önerilerinizi bekliyoruum^^



Kendinize çok tatliş bakın
Elegant Rose