24 Eylül 2014

Makyaj Fırçası Temizliği ve Kurutmada Çığır Açma:)

Herkese günaydınnnnn

2 haftada 1 göz fırçalarımı, ayda 1 yüz için kullandığım fırçaları, kafama estikçe de karışık yıkıyorum. Kullanma sıklığına göre yani:) Ama süreci asla uzatmıyorum çünkü fırçalar da tıkanmış gözeneklerin, aknelerin baş sorumlularından. Kurutma da çok önemli çünkü o kadar para verdiğimiz fırçaların saplarına doğru giden su onların çok daha kolay eskimesine, gövdesinden ayrılmasına neden oluyor. Baş aşağı kurutmak gerekiyor.

Fırça yıkama seanslarından hiç mi hiç hoşlaşmıyorum keşke çok pratik,uygun ve etkili bi çözüm geliştirilse dimi:(

Benim nasıl temizlediğime gelince..(Nasıl kuruttuğuma mutlaka bi bakın:p)


1) Fırçaları dalinli ılık suyun içinde kapta 4-5 dk bekletiyorum(imamın dediğini yap yaptığını yapma, su seviyesi kılların başladığı yeri geçmemeli, çok az su koyun kaba)
2) Hepsini teker teker Dalinle yıkayıp duruluyorum
3) Ardından saçlarımda işe yaramayan Klorane kininli saç kremiyle yıkayıp duruluyorum
4) Bir havluyla sularını iyice alıyorum. Göz fırçalarını genelde havluda bırakıyorum. Yüz fırçalarını bakın nasıl kurutuyorum:)



Çekmecelerle işiniz bittiğinde yani yatmaya yakın hepsini böyle sıkıştırırsanız fırçalarınızın sapına su kaçmadan sabaha kadar gayet iyi kuruduğunu görceksiniz=) 





Siz fırçalarınızı neyle yıkıyor nasıl kurutuyorsunuz?


22 yorum :

  1. Aaaa son fotoğrafı görünce çığlık attım resmen süper fikir =) Ben de artık kullanmadığım yüz temizleme jelleriyle yıkıyorum ama kurutma büyük bir problemdi, bunu deneyeyim bir de =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe aynen ya çok pratik oluyor bu kesin dene;) Yüz temizleme jeliyle de baya temiz olur kullanmadığım jel yok ama:/ :( :)

      Sil
  2. Tatlım çok iyi fikirmiş, ben de köpüklü BBW sabunları ile temizliyorum, köpük şeklinde elime sıkıyorum fırçayı karıştırır gibi köpüğün içinde çeviriyorum, ve inanılmaz ama tek seferde hiç renk bırakmadan temizleniyor, kuruturken de havluyla silmiyorum çünkü kıllarını dökebilir diye, sadece kağıt havluyla çok bastırmadan kurulayıp, yine kağıt havlunun üzerine bırakıyorum, bu kadar...
    Bir yazımda ben de anlatayım bunu :)
    eline sağlık senin de öptüm kocaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ciddi misin! İstanbul'a gittiğimde alayım o zaman köpük BBW sabunlarından, öneri için çok sağol tatlım evet kesin bi yazısını yaz bunun. Öpüyorum kocman:-*

      Sil
  3. Yıkama aynı,kurutma işleminde kalorifer petek borusuna sıkıştırıyorum.

    YanıtlaSil
  4. :) güzel kurutma yöntemin varmış ben de bebe şampuanı ile yıkıyorum.. buarada benim de yıkamam lazım ama hep makyaj yaparken aklıma geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhmal etmemek lazım:) Erteleyince unutuyoruz hep:) Bebe şampuanıyla yıkayınca çok güzel kokuyo yaa<3

      Sil
  5. Tebrikler! Hakiketen çok iyi fikirmiş! Ben de fileye sarıyorum, madalla fırçalığımın kenarına baş aşağıya asıyorum kurutmak için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa o filelerden ben de bulmak istiyoruum, kendim de yapamıyorum:( Senin fikir de süpermiş;) :-*

      Sil
  6. çok güzel bir fikir :) ama fırçaları suyun içinde içim bir cız etti kuzum, öyle suya koymasan olmaz :)))) küçük bir kaseye fırçanın kıl kısmının boyunu aşmayacak şekilde su dolduruyorum öyle ovalayarak yapıyorum ardından yetmedi mi avcuma su ve şampuan alıp devam ediyorum. Bu şekilde diplerine su gider kesinlikle, bir de suda bekleyince yapıştırıcılar yumuşar, tahta sapları da yavaş yavaş şişme yapabilir :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar fırçayı koyunca yukarı çıkıyo su baya doğru diyosun şimdilik bir şey olmadı kuzu ama çok daha az koyup deneyeyim;) amaç fırçalara hiçbir şey olmaması çünkü^^

      Sil
  7. Pek çok kişinin aksine ben fırça temizliğini severek yapanlardanım.Onlar temizlendikçe kullanmak için sabırsızlanıyorum yani değişik bir ruh hali :))Yıkaması ne kadar zevkliyse kurutma aşamasında bir o kadar sıkılan ben bu fikre bayıldım denemeli gerçekten :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bi yorum bu böyle! Farklı olan her şeyi severim, ne güzel bir yaklaşım. Temiz fırça kullanmaya bayılıyoruz onları o hale getirmeyi de sevmeliyiz aslında. Kurutma fikrimi beğenmene sevindim^^

      Sil
  8. ben de Nilay Narta gibi fırça yıkamaya bayılıyorum, mis kokulu fırçalarla makyaj yapmak çok keyifli. Ben bir kaba birazcık sıvı antibakteriyel sabun ve biraz zeytinyağı damlatıyorum. Fırçaları bu karışıma sokup, karıştırır gibi yediriyorum ve köpürtüyorum. Hepsini yaparken diğerleri biraz sabunlu beklemiş oluyor. Sonra ılık suyla duruluyorum ve havluda kurutuyorum. Ama çekmeyece yöntemine bayıldım!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytinyağı ya arınmazsa diye hep bi korkum olduğundan bir türlü deneyemedim:( Ama senden de bu onaylı yorum geldiyse tamamdır=)

      Sil
  9. Yöntemi beğendim, ben de deneyeceğim. Yalnız aklıma bir şey geldi, yapay kılları olan fırçaları da kremlemek gerekir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hepsine kullanıyorum. Yumuşatma amaçlı değil:) Bu ürün saçlarıma iyi gelmediği için bari fırçalarıma kullanayım maksatlı:) 2 ürün kullanınca daha temiz hissediyorum

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose