25 Temmuz 2014

Ne Okudum #9

İlginç bir eser bitirdim dün. Goethe'nin dünya klasiği olan Faust'u.

Goethe'nin 60 yılda yazdığı bu oyunun ilk bölümü ne kadar anlaşılır, akıcı, güzelse 2.bölümü o kadar karman çorman, bir sürü karakter var. Kayış kopuyor biraz:/ Eh o kadar uzun sürede yazdığı için tarzındaki, anlatımındaki, düşüncelerindeki değişimleri de fark ediyorsunuz.

Çevirisinden midir bilmem(pek sanmıyorum) ağdalı bi dili var, ciddi edebiyat yapmış adam:) Eser boşuna klasik olmamış tabi ama tam anlamak için sanırım filmini de izlemek gerek:/

Verilen mesajlar oldukça güzel. Dönemim eserlerine, yazarlara, şairlere, hristiyanlığa baya göndermeler var.




Çok iyi Almancası olanlar orjinalini okusun, gerisi edebiyata çok meraklıysa okusun, öbür türlü okumasın:) 60 yılda yazılan bir eserden insan çok fazla şey bekliyor ,oysa oldukça basit bir "insanoğlunun şeytanla bahse girmesi" teması biraz hayalkırıklığı yaratıyor. Puanım 7.7/10 :p Kemiklerin sızladı Goethe biliyorum ama napiyim:(



2 yorum :

  1. Faust candır ya hele o şeytan :))
    Gerçekten ağır olanını okumuşsunuz oysa ki çok zevkli bir kitaptır bir ara lakap olarak Faust'u kullanırdım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım en kalın en ağır Faust'u okudum:/ :) Yarısı,yani ilk bölüm gerçekten çok keyifliydi ama işte 2. bölüm biraz ağır ilerledi:(

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose