20 Temmuz 2014

Ne İzledim #24 (İzlemez Olaydım'lar)

Bu ara izlediğim ve pek de tavsiye etmediğim filmlerden bahsedicem bu yazıda da. Uyaran olaydı da izlemeyeydiiim:'( Ben ettim siz etmeyin diye yazıyorum yani bi nevi:') :p


1) Günlerin Köpüğü(L'écume des jours) : Evet adı kadar saçma adı kadar manasız bi film. Konusunda google der ki : "Fransız yazar Boris Vian'ın 1946 yılında yazdığı romanıdır. Yozlaşmış ilişkiler içinde yaşanan bir aşkı ve ardından gelen ölümü gerçeküstü bir zeminde işleyen roman, iki günde yazılmıştır."

Evet cınım 2 günde yazıldığı belli. Her şey o kadar uçuk kaçık ki. Fare kılığında minik bi insan, fırının içindeki aşçı, dans ederken uzayan bacaklar vs her şey oldukça kurgusal, fantezik. Audrey Tautou izlediğim son birkaç filmdir beni hayalkırıklığına uğratıyor:/ 4-9 yaş arası çocuğunuzla, kuzeninizle, yeğeninizle izlerseniz eğleneceğinden eminim. Benim için hiç eğlenceli değildi ama sıkıcı da değildi. Gereksizdi. Puanım 5.9/10.



2) Aşk(Her) : Tam anlamıyla "sanal" aşk. Yok, öyle internetten tanışmaca filan değil anacım, bu bildiğin işletim sistemine duyulan aşk! Hönk!? Yaaa, işte öyle. Ana karakter Theodore çok zavallı sosyopat iğrenç bi tip. Boşanmış,oldukça yalnız. Depresyonda. Kendisi de çevresindeki insanlar da gittikçe teknolojiye "bağlanıyor". Aslında oldukça ironik, film fikri ilginç, alışılmışın dışında. Nerd arkadaşların sevebileceğini düşünüyorum. Kardeşim yarısında terk etti ben de zor bela tamamladım ama pek beğenmedim. Filmin imdb puanı 8.2/10 benimki ancak 7/10 olabilcek.



3) Barfi : "Küçük yaşta annesini kaybeden ve babası tarafından yetiştirilen Barfi, sağır ve dilsiz olarak doğmuş; ancak hayat dolu ve son derece pozitif biri olarak büyümüştür. Aynı zamanda bir hayli haylaz bir genç olan Barfi'nin başı sık sık derde girmektedir. Yaşadığı şehre taşınan Shruti Ghosh isimli genç kadınla tanıştığında ise daha önce hiç karşılaşmadığı duygularla tanışmaya başlar. Barfi, üç ay içerisinde başka biriyle evlenecek olan Shruti'ye ilk görüşte vurulur, Shruti de zamanla ona karşı bir şeyler hissetmeye başlar. Ancak ortada büyük bir sorun vardır. Shruti, ailesi ve çevresi tarafından büyük tepkilere maruz kalır. Ailesi, kızlarının 'normal' biriyle evlenmesini ve 'normal' bir hayat sürmesini istemektedir ve bu birlikteliğin gerçekleşmesine izin vermeyecektir. Yıllar sonra yolları tekrar kesiştiğinde Barfi'nin kalbinde başka biri vardır; Shruti içinse seçim yapma zamanıdır.." beyazperde.com dan alıntı.
Benim beğendiğim, güzel Hint filmleri : 3 idiots, Black, Her çocuk özeldir, Kardeşimin gelini. Barfi'de sevilen Hint filmlerinden ama nedense ben o kadar sevemedim. Sıkıcı,çok uzun geldi, fazla şımarık abartı bi karakter olarak buldum Barfi'yi. Ama yine de bu filmler arasında en iyisiydi bence. Puanım 7.1/10



4) Grand Piano : Beyazperde'den kısacık bi alıntıyla "Filmde bir piyanistin performansı öncesi duyduğu büyük ruhani sıkıntı işleniyor. Müzisyen bu bunalım anlarında sahnedeki müzik sayfaları arasında ilginç bir not görecektir.." Alla alla filmin imdb puanı niye bu kadar düşük ki(5.9) diyordum kiii son 15 dk da saçmalığın dibine vurunca anladım. Aksiyon, konu filan başta güzeldi ama ben özellikle piyanistin sanatçı eşi balkondan şarkı söylemeye başlayınca, piyanist de havadan piyanonun üstüne düşünce "-.-" moduna geçtim. Film 1 buçuk saat, hiç sıkmadı o yüzden ama saçmaydı hakkaten. Komikti hatta:) Olmamış. Olamamış. Puanım 6/10



5) Inch'Allah : Normalde bu tarz Ortadoğuyu anlatan filmleri severim. Ama ilk yarım saati çok anlamsız ve sıkıcı geldi, film zaten 1 sa 40 dk mı neydi. Devamını getiremedim. Bilmiyorum belki de sonra güzelleşir ama pek o tarz durmuyordu açıkçası:/ Imdb puanı da düşük olunca zorlamayım dedim bıraktım.



Sizin izlememi "önermediğiniz" , "uzak dur" dediğiniz filmler hangileri? =)


6 yorum :

  1. Ayyyyyy okurken içim sıkıldı valla :) hayatta sevmem böyle filmleriiiii, hayır sen niye izledin yavrum :)
    neyse iyi oldu bildirdiğin bir filmkolik olarak yanlarından geçmem :)
    öpüldün,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah kuzu bi bilsem:( Cd'cide bakarken cazip gözüktüler gözüme sanırım, aldım ama feci çıktılar:( Hah iyi faydam oldu birine alma sakın aman:)

      Sil
  2. Barfi hakkinda cok iyi yorumlar okuyup bende bakmaya denemistim, sonra ileri sara sara bitirmistim,nekadar sacmaydi ya :D

    YanıtlaSil
  3. Hiç duymamıştım bu filmleri, iyi ki de duymamışım. Benim de sevmediğim bazı filmler vardı, isim hafızam pek iyi olmadığından hatırlamıyorum sadece Limitless 'ı sevmediğimi söyleyebilirim. Boş bir zamanımda ben de mi bir yazı yazsam acaba bunun gibi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa cidden mi? Ben Limitless ı çok beğenmiştim, bir ilaç nelere kadir olabilir kurgusu çok farklı ve güzeldi bence. Ama zevkler tartışılmaz elbet=) Sen de yaaap, araştır not et sevmediklerini, bekliyorum;)

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose