20 Nisan 2014

Gerçek Argan Yağı =)

Kendimi deşifre etmemek için bu argan yağının yazısını hazırlamamaya karar vermiştim. Lakin oldukça deşifre oldum:p Bir de vintage witch'im istedi diye hazırlayayım bari dedim aylar önce çektiğim fotoğraflarla=)

Geçen yıl bitirme tezimi kozmetolojide yazdım ve argan yağının nemlendirme etkisi üzerineydi. Çoğu nemlendiricinin içinde bulunan gliserin ve propilen glikol maddeleriyle argan yağını kıyasladım hazırladığım jel kremde. Ve en yüksek argan yağının nemlendirmesi çıktı;)

Argan yağını hocam Fas'tan orjinal, kontrolleri yapılmış sertifikası olan bir firmadan almıştı. %100 saf. Kendi şişeme biraz fazla almışım deneylerim bitince kalanı benim oldu:) Ama 1 yılı dolmadan bitti malum saçlarım uzun:/




Kendine has bi kokusu var. %100 saf argan yağı diyen bi firma olursa kokusundan ve renginden anlarım cidden gerçek olup olmadığını!:)) Rengini belli etmeye çok çalıştım ama çok belirgin olmadı, gayet sarı renkli. Açık renk zeytinyağı gibi, Açık sarı, kıvamlı.

Çok çok az miktarda bile olsa "saçıma süreyim de çıkayım" denilemez. Çünkü oldukça ağır yapısı. Anında yağlı gösteriyor haliyle.

Bu yüzden ben her hafta duşa girmeden avcuma bi miktar döküp tüm saçıma yediriyordum. Anında yumuşacık, parlak, güçlü saçlarınız oluyor zaten. Duştan sonra da parlaklığı, yumuşaklığı, canlılığı kendini koruyor. Nemini koruduğu için saç elektriklenmiyor. Çok sağlıklı gözüküyor. Saçımın fotoğraflarını çekmemişim ama kullanırken:(


Hehehe bu da yaptığım argan yağlı krem. Sarımtrak renkli gördüğünüz üzere=) Ve oldukça nemlendiriyor eli(sağdaki krem yedirilmiş hali). Babamın en sevdiği el kremi oldu:)) Hem işte hem evde kullanıp 2 tüp bitirdi, arkadaşlara da verdim hep. Bendeki son tüpü de saklicam=)


Türkiye'de ulaşabileceğimiz saf argan yağı markası biliyor musunuz? Morphosis ve Kitoko'nunkiler aklımda, etkileri baya güzelmiş ama onlar da saf değil:(

34 yorum :

  1. harika bir yazı olmuş. üniversite yıllarımda benimde yaptıgım el kremi ve sıvı sabunlar geldi aklıma=)) benim elimde doa kozmetikten aldıgım argan yagı var. Saf oldugunu iddia ediyorlar. Bazıları saf argan yagının seffaf bazıları da açık renkli sarı oldugunu iddia ediyordu. oyuzden aklım karışmıstı benim elimdekide aynen sendeki gibi hafif sarımtırak. Doa kozmetikten alıp deneyimlemeni çok isterim açıkcası cünkü gördügümde anlayabiliyorum demişsin. Senin onayın güzel olurdu almaya devam edebilirim böylece bende ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa sen nerden mezunsun=) Argan yağı pahalı bi ürün yalnız doa'nınki ne kadardı? tağşiş edilmiş olabilir başla bi yağla:/ Nerden bulabilirim bir de? Olmadı ilk onu alıp deneyeyim, rengi tutuyorsa kokusundan anlarım;)

      Sil
  2. Ah ne güzel olur %100 doğal argan yağını ülkemizde kolaylıkla bulabilmek. Yalnızca argan yağı değil, daha bir çok ürünün doğalına ihtiyacımız var. Ama maalesef çok zor bulabilmek. Her ürüne katkı maddeleri, kimyasallar karıştırılıyor... Bitirme tezinin konusu da harikaymış :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke yaa:( Gittikçe en doğalını bulmak zorlaşıyor ne yazık ki her şeyde.. Teşekkürler tatlım:-*

      Sil
  3. Kuzum ben de Lilakutu'da bir marka görmüştüm o saf diye biliyorum çünkü orada görmeden önce bir kişi blogunda yazmıştı kocası gezi için Fas'a gitmiş ve aynı marka o argan yağdan almıştı. Adam çok aramış bir tek o marka bulmuş saf olarak filan ben de oradan hatırlıyorum hikayeyi :)) umarım faydalı olmuştur :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuzu bir sürü var yaa hangisi acep? arganpur mu ki? çok mirak ettiiiim:))

      Sil
  4. Saf olmayan argan yağlarına hiç güvenim yok malesef.Boşuna para israfı diye düşünüyorum.
    Bu ise mükemmelmiş! :)
    Tez konusu ve sonucu da çok iyiymiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen. piyasada bir sürü argan yağı türedi ve çoğu saf değil ne yazık ki:/ hehehe teşekkür ederim:-*

      Sil
  5. Kuzum benimmm yorumunu gördüm ama ancak bu saatte okuyabildim yazını, malum vizeler sunumlar vs.. Öncelikle çoook teşekkür ederim bu yazıyı yazdığın için, çok sevindirik oldum okurken :) Bir de etkilerini okuyunca gerçekten aklım çıktı o kadar nemlendirici özelliğe sahip ha! Valla şaşırdım :) Yalnız Kitoko senin dediğin gibi değil az miktarı saçı yağlı göstermiyo, acaba içeriğini çok mu karıştırmışlardır :'( Bir de bir blogger argan yağı getirtmekten bahsediyodu şu an kim olduğunu hatırlamıyorum. Keşke öyle bi şansımız olsa, gerçekten doğal katkısız bi argan yağı istiyorum :'( Benim kuru saçlarımı anca o paklayacak bu gidişle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek tatlıııım=) Sen güzel güzel çalış, geç sınavlarını:-* Kitoko baya seyreltilmiş olduğu için öyle bi etkisi yok canım yoksa düşünsene saf zeytinyağını da saçımıza azıcık bile sürsek anında yağlanmış gösterir. Yağ olayı budur yani. Ama bakım yağları seyreltiliyor o yüzden öyle etkileri olmuyor. Çok iyi şeyler vaadeden bakım yağları ise duştan önce filan sürülmeli oluyor. Doa'yı bi denicem baya merak ettim. Ondan sonra bilgilendiririm tekrar;)

      Sil
  6. merhaba Argan yağınu şu siteden alabilirsin.( http://www.doakozmetik.com/default.asp?git=1 ) doa kozmetikten ben de aldım henüz kullanmaya başlamadım ama gerçekten onayın dahilinde güvenerek kullanmak süper olurdu:) internet sitesinden sipariş edince geliyor bir kaç güne .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam tatlım ilk önce onu denicem büyük ihtimal;)

      Sil
  7. sırf bu yüzden sevmiyorum argan yağlı ürünler, çünkü birçoğu orjınal değil, orjinali çok pahalı iken 3-5 tl ye kremleri satılıyor, bende güvenebileceğim bir marka bulsam kesinlikle deneyeceğim, sana sorarım artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yaa, eser miktarda koyuyolar içine, fiyatını uçuruyolar saçma sapan:/ tamam pahalı bi yağ ama bu kadar da değil dedirtiyo. Doa'yı denicem ilk önce bi;)

      Sil
  8. Merhaba Argan Yağı İle İlgili Araştırma yaparken bloğunuza denk geldim.
    Yardımcı Olmak için yazıyorum reklam falan değil amacım kendim kullandığım ve Lila kutudan aldığım Arganpur marka argan yağını 5-6 aydır kullanıyorum saf olduğuna inanıyorum.çünkü sertifikaları çok. (http://www.naturalita.com/sayfa/arganpur-markasi/18) bu sitede bayabi açıklaması ve ürünleri var inceleyin.

    http://www.naturalita.com/sayfa/arganpur-markasi/18

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not aldım ben de bakacağım mutlaka, rengi sarı mı, kokusu nasıl? Çok teşekkür ederim=)

      Sil
    2. MERHABA ,
      Şirketimiz Fasin agadir şehrinde argan yaği ve argan yağli kosmetik ürünlerin üretimini yapiyor.
      Şirketimizle ilgili daha geniş bilgi edinmeniz adina sizi sayfamiz
      www.argan-dior.com ziyaret etmenizi rica ediyorum.
      Şirketimizin bütün ürünleri ecocert firmasi tarafindan sertifikalanmiştir,
      Benimle irtibata girmek için sever@argandior.com adresine mesaj gönderebilirsiniz.
      Urun ve fiyat listemizimi benden istiyebilirsiniz.
      İsterseniz beni bu telefon numaralarindan arayabilirsiniz :office +212528214485
      +21262210606 cep
      Şimdiden şirketimize duydunuz ilgiden dolayi sonsuz teşekurlerimi sunarim
      Sevgi ve saygilarimla
      SEFA SEVER

      Sil
    3. Merhabalar sitenize baktım fakat Fransıza. Bana argan yağınızın sertifikasını gönderebilir msiniz? Ve saç için olan yağda yüzde % bulunduğuna dair bir belge? Fiyatını da öğrenmek isterim

      Sil
  9. Merhaba ben ürünün fastan ithalatını yapıyorum adres verip bana ulasirsan ücretsiz olarak saf argan gonderebilirim insanları doğru yonlendirdigin için teşekkürler çağdaş 05531325111

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çağdaş bey mail atarsanız görüşebiliriz. Yağın gerçekliğine ve saflığına dair belgelerinizi de iletirseniz denemek isterim

      Sil
  10. Merhabalar,

    Arganera (www.argenara.com.tr) adında ki ürün Fas'tan %100 saf argan yağı getirtmekte. Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim!

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar,

    Arganera bu konuda çok başarlı bir markadır. Fas'tam %100 doğal argan yağını evinize ulaştırıyor. Ürün başlı başına kalitedir ve web sitesinden tüm sertifikalarını bulabilirsiniz. www.arganera.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gördüm sertifikalarınızı da inceledim. ekim sonunda validity bitecek gözükyor yalnız?

      Sil
  12. merhaba %100 saf soğuk pres argan yağ bulabildinizmi?

    Güncel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gözde, Fas'tan getirtilen bu yağ bittikten sonra kullanmadım aramadım açıkçası. Çünkü piyasada çok daha güzel bakım yağları var. Nashi kullandım ama pek beğenmedim. Macadamia kullanıyorum o çok güzel ama %100 argan değil bunlar..Yukarda link verenler oldu istersen onları inceleyip sertifikalarını isteyebilirsin^^

      Sil
    2. Merhaba tekrardan :)
      Öncelikle bilgilendirdiginiz icin tesekkur ederim. Benim saclarım normalde de kuru, ancak 7 aydır Zoretanin kullanıyorum ve zaten kuru olan saclarım daha da kurudu cildimle beraber... Saçlarımı ağırlaştırmadan , elektriklenmeye ve fazla hacim vermeye sebep olmayan nemlendirici bir yağ arıyorum. Yoğun nem versin. Siz cok yağ kullandınız sanırım :) benim aklımda Kerastase Ultimate Oil vardı ama olumsuz yorum duydum, vazgeçtim. BC Bource'nin yağ serisi de fazla reklam kokuyor gibi geldi..
      Sizin bahsettiginiz Macadamia yağı içerik olarak insan vucudundaki yağların icerigine cok benzediginden sacta kolayca emiliyormus. Nerden temin ediyorsunuz acaba? Bir de baska onerileriniz var mı :))
      Simdiden tesekkurler...

      Sil
    3. Merhaba Gözde=) Evet ben epey yağ denedim. Saçlarımda kuruluk olmamasına rağmen seviyorum ^^ sana ilk tavsiyem duşta saç kremi yerine saç maskesi kullanman. yani haftada 3-4. yoğun nemlendirici özellikli olarak novocrin magic mask saç maskesini şiddetle tavsiye ederim. hem harika kokuyor hem harika nemlendiriyor <3 <3 Yazısını burda yazmıştım : http://kozmetikasigi.blogspot.com.tr/2014/06/novocrin-magic-mask-sac-maskesi.html
      eczaneden almıştım ama online dermokozmetik sitelerinde de bulabilirsin.
      macadamia "healing oil" diye geçiyor zaten. o da çok güzel. duştan önce de sonra da kullanılabilir. ben beautybay den almıştım burda yazmışım : http://kozmetikasigi.blogspot.com.tr/2015/03/en-son-alsverisleriiiim.html
      ben bu ürünlerden argan yağından çok daha fazla verim aldım. umarım senin için de faydalı olur^^ yine bi sorun olursa yaz mutlaka=) :-*

      Sil
  13. Argan yağının saf halini kullanmak cidden çok önemli. Bizde DOA Kozmetiği şiddetle öneririz. Oldukça uygun fiyata %100 saf argan yağı: http://www.doakozmetik.com/argan-yagi-pmu14

    YanıtlaSil
  14. Mia Organical'ın yağı saf bildiğim kadarıyla tatlm. Benim tırnaklarıma iyi geldi o yağ baya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemmen baktım. Sertifikalııymış cidden saf gibi bi bakmak lazım. Çok teşekkürler canım^^

      Sil
  15. merhaba Kozmetik Aşığı:) oldukça şanslı görüyorum sizi,nedenine gelince aşık olduğunuz bir konuda tez hazırlamak ve kendi içeriğini hazırladığın kremi kullanmak konusunda:) Benimde sizler gibi benzer ihtiyaçlarım sebebiyle,Argan Yağı (%100 doğal ve sertifikalı)arayışım oldu.Bu sayade tanıştım ArganLife ARGAN Yağı ile...Bu konuda gayetle güzel sonuçlar aldığımı paylaşmak isterim. Konu ile ilgili daha detaylı bilgilendirme için www.secankozmetik.com adresini ziyaret etmenizi önemle tavsiye ediyorum :) paylaşımlarınız içinde ayrıca teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Canan, güzel yorumun için çok teşekkürler=) siteyi hemen inceledim ama iletişim kısmında bursaya dair şeylr gördüm. Nasıl ulaşabiliriz acaba ürüne?

      Sil
  16. Tekrar hatırlamak için hem yazını okudum hem de görmediğim yorumlara göz gezdirdim tatlım. Doa kozmetik bana pek güvenilir gelmiyor ama baya sevilmiş, sertifikalarına baktın mı argan yağının? Bir süre daha araştırıp, bir şey bulamazsam Mia Organical 'ı alırım :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sertifikalarına göre saf canım. Çok pahalı değildi sanırım denenebilir yani;)

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose